Gå til innhold

Skal ta bilde av meg selv

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har et kamera HP Photosmart R717. Har aldri hatt helt interesse/greie på kamera, så bruker det ytterst sjelden.

Uansett, jeg skal selge noen klær på internett, og trenger å ta bilde av meg selv med klærne på. Har ingen her og nå som kan ta bilder av meg.

Har prøvd å ta bilde i speilet, men da kommer det et stort lys (ja, her ser dere kunnskapen. ;)). Har hørt at noen kamera har en funksjon der man stiller inn når man vil ta bilde, feks. klokkeslett eller "om hvor mange minutt". Hvordan gjør man det?

Noen som vet hvordan man kan fjerne "lyset" i speilet?

Håper på raskt svar. :)

Skrevet

Om du vil fjerne "lyset i speilet" tror jeg det kan lønne seg å fotografere uten blitz ;)

Skrevet
Jeg har et kamera HP Photosmart R717. Har aldri hatt helt interesse/greie på kamera, så bruker det ytterst sjelden.

Har hørt at noen kamera har en funksjon der man stiller inn når man vil ta bilde, feks. klokkeslett eller "om hvor mange minutt". Hvordan gjør man det?

Er det dette kameraet paa bildet? http://i31.tinypic.com/2lxi0li.jpg

Isaafall, trykk paa knappen som ser ut som ei klokke (den jeg har satt pil til paa bildet) for aa slaa paa selvutloeser.

Noen som vet hvordan man kan fjerne "lyset" i speilet?

Slaa av blitzen?

Gjest Gjest
Skrevet

Hehe. Takk for svar. :) Hvordan slår jeg va blitzen? Det er kamera som du linket til ja.

Skrevet
Hehe. Takk for svar. :) Hvordan slår jeg va blitzen? Det er kamera som du linket til ja.

Ser ut som det er knappen over selvutloesterknappen :)

Skrevet

Ellers ser jeg det er mange som legger klærne på gulvet og tar bilde av dem når de skal selge.

• 3 uker senere...
Skrevet

* Ta bildene ute i skyggen eller når det er overskya, da blir det mye finere lys og plaggene ser bedre ut og fargene blir riktigere.

* Bruk selvutløseren som nevnt over, sett kameraet på et bord eller en gardintrapp eller noe, og sikt inn akkurat hvor du må stå, trykk på knappen og spurt bort til der du skal stå.

* Beskjær bildet før du legger det ut, da er det ikke så nøye om du ikke greier å få tatt bildet slik at du er akkurat der du burde vært.

* Tenk på bakgrunnen i bildet, ser mye mer proft ut om det er helt ryddig bak deg eller om du har valgt en bestemt type bakgrunn for å mache klærne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...