Gå til innhold

Sko i små størrelser...

Bokalven

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Geisha_*

Hei,

Jeg har selv str 34-35 og vet hvilket stort problem det er å få tak i sko. Jeg hater når jeg blir fortalt "at de har ganske voksne sko i barneavdelingen". For det første er ikke disse beregnet på vekten til voksne mennesker og DE HAR et mer barsnlig uttrykk. Borelås, glidelås eller knapper for å lukke skoene gjør det ikke så mye bedre.

Mine forslag til steder å kjøpe sko i mindre str:

Enzo Poli : Paleet, Bogstadveien og Aker Brygge har str 35, men de varierer veldig i størrlesen.

Giotto (Sandvika Storsenter): Her er det dyrt

Bianco: Enkelte 35 innimellom

Chicas: (Helgerudgården, Sandvika): Har masse spanske sko i str 35 (ikke så dyrt)

Undersåttene : Skedsmokorset. Har sko ned i str 33. Har også 1/2 nr. Absolutt verd et besøk.

Og skulle du være en tur i Bergen har de en butikk som heter La Inspira på Nesttun.(Nesttunveien 100). Her har de stort utvalg og veldig hyggelig betjening.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv str 34-35 og vet hvilket stort problem det er å få tak i sko. Jeg hater når jeg blir fortalt "at de har ganske voksne sko i barneavdelingen". For det første er ikke disse beregnet på vekten til voksne mennesker og DE HAR et mer barsnlig uttrykk. Borelås, glidelås eller knapper for å lukke skoene gjør det ikke så mye bedre.

:Nikke: Det er det jeg forsöker å si... Men det er ikke lett.

Enzo Poli : Paleet, Bogstadveien og Aker Brygge har str 35, men de varierer veldig i størrlesen.

Skal forsöke denne.

Giotto (Sandvika Storsenter): Her er det dyrt

Siden det i tillegg er vanselig å komme meg dit, utgår det nok med höye knelöft. ;)

Bianco: Enkelte 35 innimellom

Som nevnt et par ganger tidligere, jeg har värt på Bianco, uten hell... I flere av deres avdelinger i Oslo.

Chicas: (Helgerudgården, Sandvika): Har masse spanske sko i str 35 (ikke så dyrt)

Må innrömme at jeg ikke aner hvor Helgerudgården er... Jeg er ikke godt kjent på Sandvika, jeg er der nesten aldri, siden det er sjeldent jeg har noe der å gjöre.

Undersåttene : Skedsmokorset. Har sko ned i str 33. Har også 1/2 nr. Absolutt verd et besøk.

Skedsmokorset er vel ganske vanskelig å komme seg til? Må väre rimelig sikker på at jeg skal finne noe hvis jeg skal ta meg så langt fra byen. (Jeg har verken lappen eller bil).

Og skulle du være en tur i Bergen har de en butikk som heter La Inspira på Nesttun.(Nesttunveien 100). Her har de stort utvalg og veldig hyggelig betjening.

Har nylig värt i Bergen, så jeg kommer neppe meg dit igjen på et par år...

Ellers er det dagboka mi jeg skriver om skojakten i, skulle noen väre interessert i å fölge med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo av det du skriver at du ikke vil kjøpe sko på nettet, men jeg har hatt mye hell med dette altså!

Har små små teite føtter som ikke passer sko her i landet, eller Europa overhodet nesten. Små str i Italia hjelper ikke da føttene der nede også blir større...!

Så jeg har kjøpt særlig pensko og sandaler her: Cinderella of Boston

De er veldig gode på servicen, og jeg synes det har vært enkelt å finne rett str, fordi de ikke bare har hele, men og så halve str; og du velger også wide eller medium. Og får du feil er det ikke noe prob å bytte. Det koster litt, men skoene er utrolig god kvalitet, gode å gå med (også på skyhøy hæl!) og de har mye bra salg.

Merkelig altså, tidlig - midten på 90-tallet fant jeg ofte sko spes på Din Sko som passet meg perfekt! Og plutselig var det slutt på moroa... Nå finner jeg ingenting, annet enn noe i barne-/ungdomsavd. Det de kaller 35, er som regel myyye større enn det som var 35 for 15 år siden.

Jaja, håper du finner noe, og hold oss gjerne oppdatert; oss med dukkeføttene :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er veldig skeptisk til å kjöpe sko på nettet. Skostörrelser varierer jo veldig, og hvordan vet man at den vil sitte godt på foten og väre gode å gå i uten å pröve dem först?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo av det du skriver at du ikke vil kjøpe sko på nettet, men jeg har hatt mye hell med dette altså!

Har små små teite føtter som ikke passer sko her i landet, eller Europa overhodet nesten. Små str i Italia hjelper ikke da føttene der nede også blir større...!

De er veldig gode på servicen, og jeg synes det har vært enkelt å finne rett str, fordi de ikke bare har hele, men og så halve str; og du velger også wide eller medium. Og får du feil er det ikke noe prob å bytte. Det koster litt, men skoene er utrolig god kvalitet, gode å gå med (også på skyhøy hæl!) og de har mye bra salg.

Merkelig altså, tidlig - midten på 90-tallet fant jeg ofte sko spes på Din Sko som passet meg perfekt! Og plutselig var det slutt på moroa... Nå finner jeg ingenting, annet enn noe i barne-/ungdomsavd. Det de kaller 35, er som regel myyye større enn det som var 35 for 15 år siden.

Jaja, håper du finner noe, og hold oss gjerne oppdatert; oss med dukkeføttene :gjeiper:

Tenkte på deg da jeg gikk inn i denne tråden. Skulle be deg lese litt her.. Men det behøver jeg jo ikke nå.

Hei og velkommen forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

• 7 måneder senere...
Gjest søndagsbrunch

Heia.jeg skjønner igjen din dilemma.bruker str 34 selv..jeg pleir å handle på en engelsk nettbutikk www.small-shoes.co.uk. lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Lille-pus

Vær oppmerksom på at Italienske sko gjerne er litt større enn nordeuropeiske sko i størrelsen (selv on den gjennomsnittlige nordeuropeer har blitt høyere og fått litt større skostørrelse også de siste 30 årene ;) )

Selv bruker jeg 37 - 38 i tyske sko, men den stoore Enzo Poli kolleksjonen min variere fra 36 til 37.

En kvinne i familien bruker normalt 36 i sko, men Enzo Poli sko bruker hun 35 i.

Merk at Enzo Poli ikke er en fabrikk. De får skoene sine sydd hos flere ulike fabrikker, og dermed kan det bli litt variasjon fra modell til modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
Gjest Gjest_Lille my_*

Gammel tråd, men hvilken US size størrelse bruker du hos Cinderella of Boston

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...