Gå til innhold

Sko i små størrelser...

Bokalven

Anbefalte innlegg

Vet noen om butikker i Oslo-området som selger sko i små størrelser (str 34-35)? Har forsøkt de stedene som typisk burde ha det, men ikke funnet noe som passer for meg (har f. eks. forsøkt meg på Bianco, Grensen, o. l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min tantes venninne, fra Oslo-området,har samme problem som deg. Jeg har alltid bare høre snakk om at hun enten handler sko i barneavdelinger eller når hun er utenlands. (Italia?) Jeg har en følelse av at jeg ville ha hørt om det dersom det fantes en butikk i Oslo hvor hun fikk tak i sko.

Det finnes jo endel "voksne" sko til barn i str 34-35. (Har selv en datter som bruker den størrelsen.) Men jeg forstår at det sikkert er langt, og kanskje lengre enn langt, mellom funnene.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tantes venninne, fra Oslo-området,har samme problem som deg. Jeg har alltid bare høre snakk om at hun enten handler sko i barneavdelinger eller når hun er utenlands. (Italia?) Jeg har en følelse av at jeg ville ha hørt om det dersom det fantes en butikk i Oslo hvor hun fikk tak i sko.

Problemet med barneavdelingen er at de har barnesko. ;) Jeg liker ikke rosa, blinkende sko med sløyfer og dill på. ;)

Det finnes jo endel "voksne" sko til barn i str 34-35. (Har selv en datter som bruker den størrelsen.) Men jeg forstår at det sikkert er langt, og kanskje lengre enn langt, mellom funnene.

Har desverre ikke funnet noe særlig av dette selv, til tross for besøk i mange skobutikker. Jeg ønsker meg f. eks. enkle, solide sandaler i sort skinn. Finnes i dameavdelingen, men går ikke lenger ned enn til str. 36. Og det er alt for stort. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med barneavdelingen er at de har barnesko. ;) Jeg liker ikke rosa, blinkende sko med sløyfer og dill på. ;)

Joda, jeg er jo klar over at de har barnesko i barneavdelingen. Men som sagt; jeg har jente som bruker str 34-35 for tiden, og jeg synes da det er mye som ikke er rosa og blinkende. Jeg har i hvert fall lagt merke til at endel av barneskoene ser svært så voksne ut. For voksne for min 11 åring til tider. Men det er kanskje mest penskoene det gjelder. Sandaler har vi ikke kjøpt i år, da de fra i fjor passer enda. (Utrolig men sant...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv skobutikken i Grensen, den som ikke er Wedins. Du kan også prøve Sannergaten Skotøymagasin ved gamle Ringnes og evt. andre uavhengige skobutikker. Ville også sjekket butikkene rundt Torggata, vil anta at det kan være noen asiatiske damer som har samme skostørrelse som deg, og i Torggata er det flere asiatiske klesbutikker. De kan kanskje hjelpe deg på vei, i hvertfall. ;)

Ville også prøvd skobutikker i Frognerområdet, siden det nok er noen ambassadefruer som ikke har like store ben som de fleste norske damer. ;) Kan også prøve Agnar Hansen og Valkyrien Sko i Bogstadveien. Selv om ingen av disse har noe nå, så burde de kunne gi deg noen videre tips på veien. :) En del skobutikker tar bare inn 1 par av de aller minste og største størrelsene, så det er mulig du må ha litt flaks på tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oxford

Jeg bruker stort sett str 35, og jeg handler ofte sko i barneavdelingen på Din Sko.

Bare for å ha det sagt: Jeg bruker ikke rosa og lilla sko med Disneyfigurer på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv skobutikken i Grensen, den som ikke er Wedins. Du kan også prøve Sannergaten Skotøymagasin ved gamle Ringnes og evt. andre uavhengige skobutikker. Ville også sjekket butikkene rundt Torggata, vil anta at det kan være noen asiatiske damer som har samme skostørrelse som deg, og i Torggata er det flere asiatiske klesbutikker. De kan kanskje hjelpe deg på vei, i hvertfall. ;)

Ville også prøvd skobutikker i Frognerområdet, siden det nok er noen ambassadefruer som ikke har like store ben som de fleste norske damer. ;) Kan også prøve Agnar Hansen og Valkyrien Sko i Bogstadveien. Selv om ingen av disse har noe nå, så burde de kunne gi deg noen videre tips på veien. :) En del skobutikker tar bare inn 1 par av de aller minste og største størrelsene, så det er mulig du må ha litt flaks på tiden.

Som sagt: Har forsøkt alle skobutikkene i Grensen uten hell. Ikke et eneste par som jeg liker og som passer. :( De jeg liker går kun ned til 36.

Sannergaten Skotøymagasin har jeg ikke forsøkt enda, det ligger litt kronglete til. Har vel tenkt å se om jeg får til å komme meg dit en dag.

Har ikke sett så mange skobutikker i Torggata. Var innom en der, men de hadde ikke noe.

De gangene jeg har vært på Valkyrien har de ikke hatt små størrelser, desverre. :(

Frogner er jeg overhodet ikke kjent, hvor ligger det skobutikker der? Er litt "feil" kant av byen for meg, så jeg må vite litt mer nøyaktig hvor jeg skal gå, gatenavn og sånn, slik at jeg kan sjekke på kartet. (Dessuten har jeg for meg at Frogner er forferdelig dyrt?)

Jeg bruker stort sett str 35, og jeg handler ofte sko i barneavdelingen på Din Sko.

Bare for å ha det sagt: Jeg bruker ikke rosa og lilla sko med Disneyfigurer på. ;)

Jeg har trålet Din Sko uten hell. Som sagt, jeg ønsker meg enkle, halvpene sorte sandaler uten dill. Jeg er superkresen på sko, bruker kun sort.

Edit: skrivefeil.

Endret av lunacia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Jeg gjør som andre her, handler enkelte sko på barneavdelingen på din sko... Har du prøvd Logo, og lille Vinkel og Valkyrien... (Valkyrien hadde du vel prøvd)

Tenkte at kanskje de kunne bestille til deg, det er iallefall veldig god service der.

Huff, kjedelig, jeg kan som regel bruke 36, så jeg har det lettere enn deg, selv om jeg er en engelsk størrelse, egentlig, de ligger mellom de norske, så i England fant jeg alltid sko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

La Redoute har endel damesko ned i str 35, du kan jo se der!

Vagabond er ganske små i str, jeg kan iallfall bruke Vagabonds str 36. Ellers bruker jeg 35 og en sjelden gang må jeg ned i 34, stort sett vasser jeg rundt i str 36, men det går ikke i sommersko nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som andre her, handler enkelte sko på barneavdelingen på din sko... Har du prøvd Logo, og lille Vinkel og Valkyrien... (Valkyrien hadde du vel prøvd)

Tenkte at kanskje de kunne bestille til deg, det er iallefall veldig god service der.

Huff, kjedelig, jeg kan som regel bruke 36, så jeg har det lettere enn deg, selv om jeg er en engelsk størrelse, egentlig, de ligger mellom de norske, så i England fant jeg alltid sko...

Logo har jeg ikke hørt om, hvor ligger det?

Lille Vinkel sjekket jeg hjemmesidene til, men kunne ikke se at de hadde noe interesant i kolleksjonen sin, så jeg tror ikke jeg gidder gå innom. ;)

Jeg har vært på skojakt i både Englsnd, Wales og Skottland, og syntes det var kjempevanskelig der også.

La Redoute har endel damesko ned i str 35, du kan jo se der!

Så vidt jeg ser er det kun nettbutikk? Jeg kjøper aldri sko uten å prøve først, egentlig. Og det går ikke ned til 34?

Vagabond er ganske små i str, jeg kan iallfall bruke Vagabonds str 36. Ellers bruker jeg 35 og en sjelden gang må jeg ned i 34, stort sett vasser jeg rundt i str 36, men det går ikke i sommersko nei.

Jeg kan aldri bruke str 36, garantert for stort. Hender seg jeg kan bruke 35, men det er stort sett i vintersko, som jeg har tykke sokker i, ellers er det stort sett nesten alltid str 34.

Jeg har et par ganske streite tøysko på nå, de er str 34. Joggesko er også str 34. Ellers har jeg ikke så mange skopar, siden jeg verken liker å handle sko eller finner noe serlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logo har jeg ikke hørt om, hvor ligger det?

Logo finner du i Kristian Augusts gate 5 og i Slottspassagen. De har sko ned i 35 i alle fall. Ellers kan du prøve Zanzibar i Hegdehaugsveien. De kan kanskje ha små sko ettersom de har en del franske, spanske og italienske merker. Mulig de er dyre da.

Ellers har Ecco en del modeller i str. 35 og disse selges jo hos både Eurosko og Skoringen. Vet at det er en egen skobutikk som selger nesten bare eccosko også, kan spørre moren min hvor den ligger hen, husker ikke nøyaktig. De er ikke nødvendigvis billige, men de holder som regel i evigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

(Der kom beskrivelsen, og Zanzibar.

Jeg mente mer at jeg ligger mellom to str i Norge, og i England på en hel størrelse. Så jeg er ikke så liten som deg, men må ofte i butikker som selger halve str...)

Du må si fra hvis hell!

(ble litt spent jeg nå..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper aldri sko uten å prøve først, egentlig.

Jo, Laredoute er en nettbutikk. Hvis du finner noen du liker der, i din størrelse, så er det jo ikke verre enn å sende dem tilbake om de ikke passet likevel. Når det er så vanskelig å få seg sko, så er det kanskje verdt et forsøk?

Edit: skrivefeil

Endret av Samba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies at jeg ikke handler mye sko på Frogner selv, men jeg har sett mye forskjellig i vinduene når jeg har gått der.

Sjekk dette søket på vibb.no, så har du en oversikt over en del skobutikker og klesbutikker med sko i nærheten av Solli Plass. Ta buss eller trikk til Solli Plass / Lapsetorvet (gjelder 21-bussen).

Oppe ved Gimle kino i Bygdøy allé ligger Soul, som også har mye sko. De er kanskje litt vel fancy, men kanskje du har flaks.

Har du prøvd DesignForum eller Uno? Innbiller meg at de kanskje kan ha noe, siden de har mye spanske sko. Det er DesignForum-butikker spredd over hele byen.

Ellers kan du prøve Hector og Corso Como i Bogstadveien, hvis du skal prøve Zanzibar.

Når det gjelder priser, så med mindre du har flaks, så må du nok betale for sære føtter. Dessverre. På den annen side, det kan kanskje være verdt det? Dyre sko pleier å være lagt av gode materialer, så de vil nok holde lenge også. Hvis du ikke er så gira på å dra rundt omkring, kan du jo ringe diverse butikker og spørre spesifikt om de har sandaler i str 34 som ikke er til barn. Tar deg garantert mindre tid enn å reise på masse bomturer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logo finner du i Kristian Augusts gate 5 og i Slottspassagen. De har sko ned i 35 i alle fall. Ellers kan du prøve Zanzibar i Hegdehaugsveien. De kan kanskje ha små sko ettersom de har en del franske, spanske og italienske merker. Mulig de er dyre da.

Jeg får nok ta meg en tur i Majorstuaområdet, skjønner jeg. Kristian Augusts gate 5 er ikke så himla langt unna der jeg bor, så da skal jeg ta en kikk der når jeg får tid.

Ellers har Ecco en del modeller i str. 35 og disse selges jo hos både Eurosko og Skoringen. Vet at det er en egen skobutikk som selger nesten bare eccosko også, kan spørre moren min hvor den ligger hen, husker ikke nøyaktig. De er ikke nødvendigvis billige, men de holder som regel i evigheter.

Jeg har vært i skobutikken som har nesten bare Ecco-sko, men de hadde desverre ikke noe. :( Ligger i Smuget (?), like ved Eldorado kino.

Har vært på både Eurosko og Skoringen uten hell også.

Jo, Laredoute er en nettbutikk. Hvis du finner noen du liker der, i din størrelse, så er det jo ikke verre enn å sende dem tilbake om de ikke passet likevel. Når det er så vanskelig å få seg sko, så er det kanskje verdt et forsøk?

Det blir siste utvei å bestille noe på nett. De hadde uansett ikke noe fint, så det er ikke aktuelt.

Det skal sies at jeg ikke handler mye sko på Frogner selv, men jeg har sett mye forskjellig i vinduene når jeg har gått der.

Sjekk dette søket på vibb.no, så har du en oversikt over en del skobutikker og klesbutikker med sko i nærheten av Solli Plass. Ta buss eller trikk til Solli Plass / Lapsetorvet (gjelder 21-bussen).

Man går da til Frogner, det er ikke SÅ langt. ;) Det er bare en kant jeg ikke beveger meg mot med mindre det er noe jeg skal, har heller tendens til å bevege meg østover. ;) Men det er definitivt et område jeg skal sjekke ut når jeg får tid.

Har du prøvd DesignForum eller Uno? Innbiller meg at de kanskje kan ha noe, siden de har mye spanske sko. Det er DesignForum-butikker spredd over hele byen.

Har vært innom der, men aldri sett sko i små strørrelser. Synd, for de har ofte fine sko.

Ellers kan du prøve Hector og Corso Como i Bogstadveien, hvis du skal prøve Zanzibar.

Skal ta en kikk etterhvert.

Når det gjelder priser, så med mindre du har flaks, så må du nok betale for sære føtter. Dessverre. På den annen side, det kan kanskje være verdt det? Dyre sko pleier å være lagt av gode materialer, så de vil nok holde lenge også. Hvis du ikke er så gira på å dra rundt omkring, kan du jo ringe diverse butikker og spørre spesifikt om de har sandaler i str 34 som ikke er til barn. Tar deg garantert mindre tid enn å reise på masse bomturer. :)

Jeg har ikke noe imot å gå, så det gjør meg ikke mye å gå rundt. Hater å ringe. ;) Jeg har i og for seg noe imot å betale for kvalitet i seg selv, problemet legger heller i at det er vanskelig å bruke penger jeg ikke har. ;) Sånn er det når man er dårlig betalt (noe jeg jobber med å endre) og mye studielån. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK, kjenner til greia med litt sære behov og litt lite penger.

For å gi deg enda flere valg, så har jeg sett to nye butikker du kan sjekke ut.

Den ene er Skomaker'n i Dronning Mauds gate, like bak Vika kino. Var innom for å flikke på hæler, og de hadde faktisk en del skoesker som det sto 34 på. :) Hadde flere sko i str 35 ute i hvertfall. Så ut til at de fleste var av merke Pikolinos.

Og så har du Roma Calzature i Lille Grensen. Der var det stengt da jeg ruslet forbi, men de hadde i hvertfall et par sorte flate sandaler i vinduet som så veldig små ut. :) (Hvis du er desperat nok, spør om du kan kjøpe sko som har stått i vinduet til redusert pris.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, kjenner til greia med litt sære behov og litt lite penger.

For å gi deg enda flere valg, så har jeg sett to nye butikker du kan sjekke ut.

Den ene er Skomaker'n i Dronning Mauds gate, like bak Vika kino. Var innom for å flikke på hæler, og de hadde faktisk en del skoesker som det sto 34 på. :) Hadde flere sko i str 35 ute i hvertfall. Så ut til at de fleste var av merke Pikolinos.

Og så har du Roma Calzature i Lille Grensen. Der var det stengt da jeg ruslet forbi, men de hadde i hvertfall et par sorte flate sandaler i vinduet som så veldig små ut. :) (Hvis du er desperat nok, spør om du kan kjøpe sko som har stått i vinduet til redusert pris.)

Så desperat er jeg neppe. ;) Men jeg skal sjekke ut de butikkene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bianco her i Trondheim har i alle fall et utvalg i str. 35, muligens 34 også? De har det helt sikkert i Oslo også, men jeg har ikke sjekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som jeg sa i første meldingen min allerede forsøkt hos Bianco, flere av filialene her i Oslo, faktisk. Ikke funnet noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...