Gå til innhold

Hvordan ville du reagert?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_skuffet_*
Skrevet

Hei..

Jeg må bare høre med dere her inne hvordan dere ville reagert på noe slikt..

Jeg har en vennine som sa ja til å komme i bryllupet..

Men så på dagen, da jeg sitter i frisør stolen, tikker det inn en melding: De klarte ikke å komme i bryllupet..

Grunnen var at mannen skulle grave på tomten! Og det var ikke så lett å få tak i barnevakt eller slike ting..

Det jeg mener selv, er at hun hadde for det første fire måneder på seg på å skaffe barnevakt. For det andre kunne hun hatt ungene med i kirken, om alt annet var så vanskelig, så bare kommet der for å ta del i noe av det hvertfall..

For det tredje, hun visste om dette fire måneder på forhånd..

Hva sier dere? Jeg er helt målløs faktisk. Vet ikke hva jeg skal si til henne. Har prøvd å forklare at jeg ble veldig skuffet. Noen ide til hvordan jeg kan takle det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt oppsiktsvekkende...

Kansje hun ikke er så god venninne som du tror da..

Gjest Gjest_skuffet_*
Skrevet
Det er litt oppsiktsvekkende...

Kansje hun ikke er så god venninne som du tror da..

Ja, det er det jeg også begynner å tro.. Hadde det nå bare vært slik at hun ikke gikk ut i det hele tatt.. Men hun har vært i to utdrikningslag etter dette.

Hun var ikke i mitt, av samme grunn som at hun ikke kom i bryllupet..

Skrevet

Det virker litt sært på meg og jeg hadde temmelig sikkert begynt å spekulere en masse på om mannen hennes er helt god, for å bare sende en melding om avbud på selve dagen GJØR MAN BARE IKKE!

Kanskje hun bare er en dårlig venninne :klø:

Hvordan takle det? Du kan jo si til henne at det var dårlig gjort og at du ville sette pris på ikke å bli behandlet på den måten en annen gang.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er kanskje noe som skurrer her. Jeg ville tatt en prat med henne og spurt om det er noe i veien, og at du blir lei deg hvis hun ikke kommer. Kanskje det er en misforståelse som gjør at hun trekker seg unna - kanskje hun ville være forlover og er fornærmet for at du spurte en annen? Bare gjetninger her, men jeg vet jo hvor irrasjonelle vi jenter kan være til tider...

Kanskje hun har problem på privaten, og ikke føler seg "i bryllupsmodus"?

Skrevet

Jeg ville blitt ekstremt skuffet iallefall... Graving på tomt eller mangel på barnevakt synes jeg ikke er god nok grunn for å avlyse på noe de har visst om så lenge... Det er jo bare å legge fra seg gravern noen timer og ta med barna i kirken som du sier...

Alvorlig talt -det bør finnes en annen mer dyptgående grunn, hvis ikek så vil jeg anse det ikke bare som uhøflig, men også veldig usympatisk... Sånn gjør ikke gode venner uten videre...

Skrevet

Å nei, stakkars deg!! Skjønner godt at du syns dette er leit!!

Jeg har noen kjempe-upålitelige venninner som stadig avlyser i siste liten, uten spesielt gode begrunnelser... Må jo si jeg blir lei meg, og føler meg lite viktig når det skjer!! Men hadde dette skjedd meg i bryllupet mitt, nei fy søren, da hadde jeg blitt så utrolig sinna!!! Og lei meg! Og jeg hadde IKKE prøvd (eller greid) å skjule sinnet!

Skrevet

Det var da også litt av et tidspunkt å flagge at du egentlig ikke står særlig høyt oppe på prioriterings- og vennelisten hennes... Jeg hadde blitt fly forbanna, lagt det til side til etter at bryllupet var gjennomført og tatt henne for meg.

Skrevet

Det er rett og slett uhøflig å melde avbud pga noe sånt på selve dagen. Jeg hadde hatt store problemer med å forholde meg til slike "venner" i ettertid tror jeg....

Skrevet

Jeg syns at du helt klart kan si akkurat hva du føler til denne "venninnen". Akkurat hvor skuffet, lei deg og sinna du er. Samtidig hadde jeg nok fulgt opp dette med å spørre om hvorfor? Hvorfor gjør du noe sånt? Har jeg fornærmet deg på noe vis? Hva er galt?

Skrevet

Jeg ville selvfølgelig blitt veldig skuffa. Men det kan jo selvfølgelig være at de hadde problemer i hjemmet med krangling og slik? Det kan være mannen hennes skaper problemer og ikke liker deg og ikke vil at hun skal møte deg? Hun kan være gravid og ikke ville fortelle om morgenkvalme og slikt tidlig i svangerskapet (hvis ikke hun har vært på fylla i utdrikningslagene i ettertid, da). Eller hun gikk gjennom en spontanabort i tiden rundt bryllupet, og hadde det veldig tøft på grunn av det. Masse unnskyldninger for henne... Men er hun en virkelig god og nær venninne, ville det gjerne være naturlig at hun fortalte deg om det var noe slikt? Jeg synes du kanskje skal fortelle henne hvor såret du ble (og helst ikke over telefon), og se hvordan hun reagerer. Det kan jo være hun forteller noe da, som hun ikke ville bekymre deg med når du skulle gifte deg og være lykkelig med din nye mann? Men hvis hun da bare himler med øynene når du snakker med henne, ville jeg ta det som et tegn på at hun ikke er så god venninne som du trodde.

Skrevet

Jeg hadde også først sagt ja til å komme i en av mine beste venners bryllup, men måtte si fra at jeg ikke kunne likevel pga at vi valgte å ha vår bryllupsreise akkurat da. Nå ble vi bare invitert til kaffe og fest og vi har 60 mil å kjøre da, så jeg syns faktisk det er litt godt å slippe, selv om jeg hadde kommet dersom vi kunne. Men hun ble i allefall kjempe skuffet, og det virket som hun følte at jeg ødela den store dagen hennes.

Skrevet

Jeg hadde en x som sa at sønnen vår var forkjølet etc, fordi han var i dårlig humør når vi skulle i bursdag etc. (Vi kranglet ekstemt mye).

Det var en unnskyldning han brukte ofte når vi skulle avgårde i selskap 1-2 timer før.

Klem!

Skrevet

De visste det 4 mnd på forhånd! Mannen kan grave tomt en annen dag og heller komme i bryllup. Hvis de ikke har klart å spore opp en barnevakt på 4 måneder, så foreslår jeg at mannen blir hjemme og passer barna, så kommer veninnen alene. Det hadde jeg gjort ihvertfall!

Kan nesten tro at det er en annen grunn som egentlig ligger bak. Man dropper ikke bestevenners bryllup pga at man skal grave tomt. Og får man ikke barnevakt, så prøver man hardere! Det er alltids en eller annen som kan passe.

Gjest Gjest_skuffet_*
Skrevet

Da var det slike svar som jeg ventet, det var ikke bare meg som synes dette var frekt. Det var rett og slett bare snakk om prioritering..

Jeg har spurt henne, og hun svarte det samme. Var vanskelig å få barnevakt, og arbeid måtte gjøres..

Men det er jo gjort. Hun kom ikke i bryllupet. Og jeg vet ikke om det er noe som kan gjøre noe slikt bra igjen.. Det virker jo ikke som at det betydde så mye at jeg giftet meg. Alle forstår vel at det er en viktig dag...

Skrevet

Ja,herregud -dette var en av de aller viktigste dagene i livet ditt! Det er ikke rart at du er skuffet i det hele tatt!!

Gjest Lillebøll
Skrevet

For et sjarmtroll av en venninne ;)

Tror jeg bare hadde latt være å invitere henne etter noe slikt. Så kan hun stå på trappa i dåp, konfirmasjoner osv og lure på hva pokker det var som skjedde..

Gjest Gjest
Skrevet
Ja,herregud -dette var en av de aller viktigste dagene i livet ditt! Det er ikke rart at du er skuffet i det hele tatt!!

Husk at ikke alle ser på selve bryllupsdagen som like viktig da. Selv om du føler at dette er den viktigste dagen i livet ditt, så vet jeg av mange som syns denne dagen er veldig overdrevent. Jeg syns ikke man skal henge seg opp så mye i sånt jeg da. Regner med dagen din ble akkurat like fin allikevel, og det er det viktigste. Folk henger seg for mye opp i bagateller etter min mening. Men sånn tenker nå jeg da. vi er alle forskjellige og verdsetter forskjellige ting;)

Skrevet
vi er alle forskjellige og verdsetter forskjellige ting;)

Jepp. Og dette er en venninne som absolutt ikke verdsetter trådstarter. Hun kunne i det minste kokt sammen en bedre forklaring.

Gjest Emera
Skrevet
Husk at ikke alle ser på selve bryllupsdagen som like viktig da. Selv om du føler at dette er den viktigste dagen i livet ditt, så vet jeg av mange som syns denne dagen er veldig overdrevent. Jeg syns ikke man skal henge seg opp så mye i sånt jeg da. Regner med dagen din ble akkurat like fin allikevel, og det er det viktigste. Folk henger seg for mye opp i bagateller etter min mening. Men sånn tenker nå jeg da. vi er alle forskjellige og verdsetter forskjellige ting;)

Det er nå så. Men en kuvert i bryllup kan koste over tusen kroner, og det er gjerne umulig å avbestille på så kort varsel. En generell kommentar til viktigheten, bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...