Lyra Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Jeg og min kjære skal på biltur i England og Skotland i august. Det er han som skal kjøre og han vil helst holde seg til motorveiene. Dette har ikke jeg lyst til, jeg har lyst til å oppleve landeveiene og landsbygda, virkelig oppleve omgivelsene heller enn at de bare suser forbi. I tillegg så kan man faktisk kjøre hele reisruta vår (London-Inverness) på 9 timer hver vei om man følger motorveien, og vi har tenkt å bruke en uke. Er det noen som har noen erfaringer med dette, motorvei kontra landevei? Er det vanskelig å finne veien om man holder seg utenfor de største veiene?
Rebelle Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 (endret) Hei Metemor, skal dere kjøre til inverness fra London er Motorveien egentlig en grei løsning, motorveien i England er litt spennende, engentlig Men, det dere bør gjøre, så du får se litt av den fine naturen og landsbyda er å kjøre innom Lake District. Lake District er en stor nasjonalpark. http://www.visitbritain.no/destinations/En...e-district.aspx Kjører du gjennom Lake District så er det en veldig svingete vei som venter på deg, det er så gøy - det er alltid noe nytt å se etter hver en sving. Og milevis av steingjerder, så romantisk atte Mot slutten av ruten av Lake District så får du kjøre igjennom små, koselige og veldig typisk-engelske landsbygder. Lake District er dog en liten omvei på tur til Inverness. Du kan se litt på kartet om hvor man svinger av og sånn, men det jeg husker er at det er endel vindmøller å se akkurat i det du svinger mot Lake District. Ellers å kan dere også kjøre om Scottish Highlands: http://www.visitbritain.no/destinations/sc...ttish+highlands Nå er engelsmennene også veldig gode til å skilte, så kjør i vei, vær litt modig! Så lenge du biter deg merke i stedsnavn som er på veien mot din destinasjon så vil det gå veldig fint, ikke noe å være nervøs for! Om dere kunne tenke dere å kjøre litt sørover først vil jeg anbefale New Forest - herlig natur med ville hester og esel! Bare spør om det er noe mer du lurer på. -rebelle Endret 24. juni 2008 av Rebelle
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Jeg vil så absolutt anbefale å ta småveiene. Kjøre gjennom alle mulige slags snodige små landsbyer (har du sett Mord og Mysterier på tv2 så er det faktisk slik i virkeligheten der også ). Mye fin natur. Greit nok at det tar lenger tid enn å kjøre på motorveien, men når man er på ferie, er ikke det å se litt av landet en stor del av vitsen da?
Lyra Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2008 Åh, elsker Lake District, det er så fint der. Spørs om sambo går med på omveien, vi har nemlig planer om å besøke en attraksjon eller to nærmere østkysten. Jeg har vært mye i England da jeg var barn, og da var vi på litt bilturer her og der, men det sier seg selv av kjøring og skilting ikke var helt det jeg fulgte med på.... Tar gjerne imot flere forslag for å "selge" ideen om å ikke kjøre motorveien til sambo
marsy Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 Har selv kun kjørt på motorveien. Og den er jo kjekk for å komme seg fort fram, men bortsett fra det ser man lite. Veisystemet er godt skiltet. Planlegg noen passe dagsetapper. Dere må jo ta av fra motorveien for å finne frem til ulike byer osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå