Gjest Siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 De sa at når du spiser skal du ikke blande proteiner og karbohydrater.. Skulle spise så rent som mulig.. Jeg blander disse til mest hver eneste måltid.. Gjør ikke dere også det? Hvorfor er det "farlig"?
Mineralita Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Jeg trodde det var at man ikke skulle spise karbohydrater og fett sammen, fordi karbohydrater setter igang insulin-utskillelsen, og insulin "åpner cellene" for fett sånn at man lagrer mer av det enn om man spiste fett og proteiner, eller karbohydrater og proteiner.
momo Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Jeg spiser da alltid litt karbohydrater med protein. Og jeg har da gått ned masse i vekt. Men nå er jeg ingen ekspert og har ikke peiling da.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Food_combining Det er vel basert på denne teorien.
skanky Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Jeg spiser da alltid litt karbohydrater med protein. Og jeg har da gått ned masse i vekt. Men nå er jeg ingen ekspert og har ikke peiling da. Jeg tror ikke hovedpoenget med å spise dem hver for seg er å gå ned i vekt, men at kroppen skal få bryte dem ned lettere slik at du ikke blir slapp eller får fordøyelsesproblemer (les: dårlig mage). Har faktisk merket selv at jeg blir mye trøttere etter et stort måltid med karbs og proteiner enn et stort måltid med bare en av delene, så jeg tror kanskje det er noe sannhet i det. Vanskelig å følge det prinsippet slavisk da, komboen av karbs og proteiner er jo omtrent grunnleggende for hver eneste vanlige matrett i Norge.
X-life Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Ingen grunn til å ikke spise proteiner, karbo og fett i samme måltid. Fett kan fint lagres uten hjelp fra insulin. Man lurer ikke kroppen så lett gitt
Supraspinatus Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 (endret) Hun driver jo med alternativ medisin da. En type ernærings holisme. Endret 23. juni 2008 av Supraspinatus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå