guki Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 (endret) Heihei:) Da har jeg endelig bestemt meg, nå skal jeg begynne å trene og spise riktig og bedre. I de siste 2 åra har jeg lagt på meg en del og kan vell nå kalles overvektig. Sliter med en del deprisjoner og sosial angst på grunn av dette. Jeg trenger også en kraftig boost på selvtilliten, føler jeg. Jeg er kun 21 år og ca 175 cm. Hva jeg veier vet jeg helt ærlig ikke, fordi jeg har aldri vært så glad i å gå på vekta. Men jeg vil anslå rundt 80-90kg. Alle i familien min er ganske kraftig bygd, så store pupper og hofter vil jeg alltid ha, men det er en del fett på både mage, lår, armer og legger som jeg vil ha kvitt. Spesielt plages jeg med stor mage. Jeg har også begynt å få vondt i begge knea, tipper vekta er grunnen. Jeg har bestemt meg, at nå må det skje noe. Slik vil jeg ikke ha det. Dagene går med til jobb(kontorjobb) og skole. Resten av dagen sitter jeg stort sett i sofaen forran PC og TV. Såklart, litt sosial er jeg, men under sosial omgang skjer det heller ingen fysisk aktivitet. Har også samboer. Jeg synes selv jeg spiser greit. Spiser en fiskemiddag i uka, spiser relativt greit med frukt, kunne spist mere såklart. Har heller ikke ofte store usunne middager. Frokost hopper jeg som vanlig over, da jeg ikke har særlig appetitt på morningen. Det som er det store problemet innen maten er snacks, brus og sjokolade. Jeg kan gå på butikken å kjøpe masse godt som jeg spiser opp på null komma niks. Dette må det bli slutt på! Jeg har også en tendens til å være veldig lat. Jeg har ikke trent regelmessig på 3-4år. Gidder ikke, orker ikke, tar det seinere er ikke sjeldent kost fra min munn. Jeg trenger rett og slett hjelp til å få endret dette. Tror kanskje hele livsstilen og alle rutinene i hverdagen må endres. Noen av dere som har vært i samme situasjon? Hvor kan jeg finne motivasjon? Noen som har tips? Kjenner det føles godt å bare få sagt dette her, har ingen spesielle å prate med dette om egentlig. Jeg trenger vell ett treningsopplegg. Tenker å begynne å gå/småjogge litt i starten. Gå en del lange turer på kveldstid bør vell hjelpe? Kanskje styrketrening? Etterhver må jeg finne ett treningsstudio. Jeg må vell også begynne å få faste rutiner på maten? 3 faste måltid om dagen iallefall. Håper noen kan skrive tilbake. Komme med litt råd og tips. Litt motivasjon kanskje. Kanskje noen er i lignende situasjon? Endret 22. juni 2008 av guki
LekeHusmor Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 sleng deg med sammen med oss du http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=324513&hl=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå