Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Jeg var nettopp på McDonald's i kveld. Har lenge hørt de selger bigmac der og ganske billig også. Jeg har aldri blitt så skuffa før. Det var ikke noen stor mac jeg fikk, var bare en bitte liten rund dings pakket inn i lite rundt brød. Svindel vil jeg kalle det. Svindel av verste klasse. Den virket ikke en gang. Hvs du er ute etter en mac, dra heller på elkjøp. Der har jeg i hvertfall aldri blitt svindlet før. Hadde jeg bare vært i USA nå så hadde jeg saksøkt dem for millioner.
Ethereal Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Hahah! Er ikke fan av McDonalds jeg. Med tanke på at de blant annet hogger ned regnskogen for å gi kyrne beiteplass, så må jeg innrømme at det at du ikke fikk en stor nok burger, bryr meg lite.
Gjest Bond Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Hahah! Er ikke fan av McDonalds jeg. Med tanke på at de blant annet hogger ned regnskogen for å gi kyrne beiteplass, så må jeg innrømme at det at du ikke fikk en stor nok burger, bryr meg lite. Får du en større burger eller Mac fra Elkjøp?
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Får du en større burger eller Mac fra Elkjøp? Mac'en er noks større på Elkjøp, men noe vanskeligere å spise.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Hahah! Er ikke fan av McDonalds jeg. Med tanke på at de blant annet hogger ned regnskogen for å gi kyrne beiteplass, så må jeg innrømme at det at du ikke fikk en stor nok burger, bryr meg lite. Og kilden her er? Tross alt er firmapolitikken til McDonalds at alle kjøper mest mulig lokalt. Dvs at kjøttet i norske burgere er fra Gilde. Ellers spiser jeg ikke på McDonalds selv, men rett skal være rett.
mysan Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Jeg er også skuffet over McDonalds. Jeg synes burgerne deres blir mindre og mindre, og uslere og uslere. En quarter pounder i dag er jo bare en vits... jeg har vurdert å skrive til McDonalds og spørre om de ikke har visse standarder å forholde seg til. Jeg spiser ikke ofte burgere, men når jeg gjør det er det fordi jeg har lyst på en burger, og ikke en pappskive.
Suppadura Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 Heh.. Ikke alle som tok den skjønner jeg! Jeg ville nok ikke påstå at macen fra mcdonalds er av samme kvalitet som den på elkjøp... Lurer på når mcdonalds kommer med I-mac....
Gjest MC Skrevet 11. oktober 2008 #9 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg er også skuffet over McDonalds. Jeg synes burgerne deres blir mindre og mindre, og uslere og uslere. En quarter pounder i dag er jo bare en vits... jeg har vurdert å skrive til McDonalds og spørre om de ikke har visse standarder å forholde seg til. Jeg spiser ikke ofte burgere, men når jeg gjør det er det fordi jeg har lyst på en burger, og ikke en pappskive. Quarterpounderen har alltid vært samme størrelse som den er idag. Quarterpounder=kvart pund=125gr. Jeg har jobbet i McDonald's systemet i over 6 år, og jeg er drittlei kunder som tror de vet mer om McDonald's enn jeg som jobber der... Å nei, McDonald's hugger ikke ned regnskogen for å lage beitemark til kyr. Vi får maten fra norske leverandører. Gilde, Tine, Prior, Hennig Olsen ++
mysan Skrevet 13. oktober 2008 #10 Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Quarterpounderen har alltid vært samme størrelse som den er idag. Quarterpounder=kvart pund=125gr. Jeg har jobbet i McDonald's systemet i over 6 år, og jeg er drittlei kunder som tror de vet mer om McDonald's enn jeg som jobber der... Å nei, McDonald's hugger ikke ned regnskogen for å lage beitemark til kyr. Vi får maten fra norske leverandører. Gilde, Tine, Prior, Hennig Olsen ++ Vekta på kjøttet stemmer sikkert, jeg tenker mer på tilbehøret. Den er blitt en tørr, liten leiv uten særlig tilbehør, og det var den ikke tidligere. Og du har jobbet på McDonalds i 6 år. WOW - jeg har fulgt burgerne deres siden de kom til landet, etter først å ha møtt dem i statene for 30 år siden. Hva er vel 6 år i Ronald McDonalds historie? Endret 13. oktober 2008 av mysan
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #11 Skrevet 13. oktober 2008 Vekta på kjøttet stemmer sikkert, jeg tenker mer på tilbehøret. Den er blitt en tørr, liten leiv uten særlig tilbehør, og det var den ikke tidligere. Og du har jobbet på McDonalds i 6 år. WOW - jeg har fulgt burgerne deres siden de kom til landet, etter først å ha møtt dem i statene for 30 år siden. Hva er vel 6 år i Ronald McDonalds historie? Du er så ukoselig om dagen Mysan. Hvorfor det?
mysan Skrevet 18. oktober 2008 #12 Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Uff, er jeg det? Unnskyld, det er ikke meningen... (Men du må være enig at seks år ikke er stort i Mc Donalds historie?) Endret 18. oktober 2008 av mysan
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #13 Skrevet 19. oktober 2008 hvorfor sier så mange at mcdonals høgger ned regnskogen for å få beite til kyrene? mcdonalds er vel et gatekjøkken og ikke en bondegår? Og er det en bondegår i inne i regnskogen? Er dette sant eller bare rykter? og noen sier at det er kubæsj i burgerene, for det har de hørt på film, men da ville vel mattilsynet kommet?
mysan Skrevet 19. oktober 2008 #14 Skrevet 19. oktober 2008 McDonald er et amerikansk konsern, og så vidt jeg har fått med meg så eide de egne kyr, og for å skaffe disse nok beiteplass så hogg de altså ned regnskogsområder. Jeg regner med at de, hvis dette var sant, har sluttet i dag, da kunnskapen rundt regnskogenes misjon på kloden er almen kjent. Mc Donalds er forøvrig ikke et gatekjøkken, men et stort, verdensomspennende selskap som selger sine produkter via restaurantene sine. Hadde det vært avføring i burgerne ville folk blitt syke. At MCDonalds-kjøkkenene kan ha hatt tidvise problemer med hygienen, akkurat som mange andre restauranter, burde vel strengt tatt ikke overraske noen.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #15 Skrevet 19. oktober 2008 Uff, er jeg det? Unnskyld, det er ikke meningen... (Men du må være enig at seks år ikke er stort i Mc Donalds historie?) Uff, nå fikk jeg litt dårlig samvittighet da, men jeg synes du har angrepet i så mange tråder, akkurat som om du vil ha ut guffe, og det er ikke noe koselig. (Jeg synes forresten 6 år på McDonald er langt mer enn jeg trodde var mulig. Når det er sagt, så er jo ikke McDonalds historie så lang heller, tatt i betraktning universets historie ). Ha en god søndag Mysan, og ta på deg støvler og gå heller en tur i skogen i det fine høstværet.
Gjest Eugene Onegin Skrevet 19. oktober 2008 #16 Skrevet 19. oktober 2008 McDonalds ja nå har jeg ikke spist på McDonalds på rundt 7 år. Og da mener jeg å huske at de var store nok. De har kanskje blitt mindre men hva så egentlig det er ikke akkurat sunn mat. Så det er vel like greit at de er litt mindre en hva de kanskje var før
mysan Skrevet 19. oktober 2008 #17 Skrevet 19. oktober 2008 Uff, nå fikk jeg litt dårlig samvittighet da, men jeg synes du har angrepet i så mange tråder, akkurat som om du vil ha ut guffe, og det er ikke noe koselig. (Jeg synes forresten 6 år på McDonald er langt mer enn jeg trodde var mulig. Når det er sagt, så er jo ikke McDonalds historie så lang heller, tatt i betraktning universets historie ). Ha en god søndag Mysan, og ta på deg støvler og gå heller en tur i skogen i det fine høstværet. Du trenger ikke ha dårlig samvittighet Ellers jeg enig - i univerets historie, eller menneskenes for den saks skyld, er ikke seks år stort. Til Eugene: Hamburgere er ikke så innmari usunt hvis du ser på hva som er i den. Det finnes til og med burgere som er direkte sunne, etter Fedon Lindberg og Atkins sine diettmetoder. Det er når man lever på burgere og ferdigpizza at det kan bli litt meget, pga stekefettet og dressingene som brukes.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #18 Skrevet 19. oktober 2008 Hahah! Er ikke fan av McDonalds jeg. Med tanke på at de blant annet hogger ned regnskogen for å gi kyrne beiteplass, så må jeg innrømme at det at du ikke fikk en stor nok burger, bryr meg lite. HVilke jævla kyr i regnskog? hallo, kjøttet kommer fra de forskjellige landenes lokalprodusenter. Er det Brasil-burgerne du tenkelr på eller? Kan love deg at burgerne i Bergen ikke kommer fra regnskog-kyr... Dessuten: Regnskog er jungel, det bor ikke kyr i jungel...
mysan Skrevet 19. oktober 2008 #19 Skrevet 19. oktober 2008 Dessuten: Regnskog er jungel, det bor ikke kyr i jungel... Ganske greit argument, bortsett fra dette siste. Poenget var at de hogget regnskogen FOR å lage beiteområder for kyrne. Dette foregikk faktisk for noen år siden, og har ingen ting med hvorvidt kyr naturlig lever i jungel eller ikke å gjøre. De som valgte å boikotte McDonalds den gangen, boikottet KONSERNET McDonalds, ved ikke å spise på de lokale restaurantene. Boikott er noe man gjør for å vise sin avsky.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #20 Skrevet 19. oktober 2008 Du trenger ikke ha dårlig samvittighet Ok, men kom deg ut i skogen nå da. Gå det remmer og tøy kan holde. Det er ingen unnskyldning for å sitte inne i det fine været, men nå går snart solen ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå