Gå til innhold

Hvorfor blir noen raskere gravid enn andre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste innlegget til snusmumrikken og begynte å tenke etter det første svaret hun fikk på innlegget.

Jeg har aldri vært prøver og er grønn på det området ang EL osv.

Kunne noen giddet å fortelle meg? :oops: Litt teit at jeg ikke vet med sikkerhet....men men.

Spør bare av ren nyskjerrighet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror rett og slett at noen er mer frukbare enn andre, har en "bedre" livmor på en måte. Samt at mannen har perfekt sperm og at sperm og egg "matcher" bedre.

Du vet jo at enkelte aldri får barn sammen uten at det er noe galt, så går de hver til sitt og får barn med nye partnere så lett som bare det.

Skrevet

De eneste grunnene jeg visste noe om:

Dårlig sædkvalitet.  

-Sjelden eller ingen eggløsning. Dette kan f.eks. skyldes PCO (polycystiske

Skrevet

Jag tror Starfish ganska rätt där.

Olika kvinnor blir gravida olika lätt. Livmoderns utseende, äggens kvalitet, miljön i livmodern är mer gynnsam. Jag tror det både beror på ärftliga faktorer och på kosthållning, rökning etc.

Män har olika kvalitet på sina spermier, olika koncentration av spermier i sädesvätskan. Detta beror också både på arv och yttre påverkan.

Sen ska mannens spermier och kvinnans ägg hitta varandra och trivas ihop.

Skrevet
Jag tror det både beror på ärftliga faktorer och på kosthållning, rökning etc.  

Ja men da kan man jo tenke på narkomane.....der kommer jo babyene ramlende ned i fanget på dem.

Ganske urettferdig........ :x

Skrevet

Jo visst kan man tycka att det är orättfärdigt.

En del blir gravida av att bara vara i samma rum som en man (nå ja, ni förstår nog)... andra kämpar och kämpar.

En del foster/barn överlever abort, p-piller bruk, supande, bantning och dåligt kosthold (en vänninna till mig "lyckades" med detta) och föds ändå OK. Andra försöker i flera år med EL-tester, vitaminer, bra kost, träning och gör "allt" rätt och det slutar i tröstlösa försök eller med flera missfall.

Det är inte rättvist. Naturen är inte rättvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...