Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Jeg har i mange år hatt en venninne som jeg pga av avstand ikke har truffet så veldig ofte. Vi har alltid vært veldig forskjellige, men det har sjelden vært et problem. Hun har hatt sine ting som irriterer meg, og motsatt. Nå bor vi nærmere hverandre og sees oftere. Dessverer har jeg innsett at de sidene som før var mildt irriterende nå har blitt mye mer fremtredende, hun har rett og slett blitt litt av en "bitch", og jeg har problemer med å forholde meg til henne når vi er ute. Saken er at det er ikke meg hun er bitch mot, men jeg blir flau/anspent når hun krever at alle rundt oss skal stå på pinne. Det hadde vært greiere å sees hjemme hos hverandre, men hvordan endrer man omgangsform uten at det blir påfallende? Som venninne er hun kjempesøt, så jeg vil ikke miste henne. Jeg vet at hvis jeg sier noe kommer hun til å bli kjempe lei seg, i hennes "verden" er dette helt akseptabel oppførsel, det er nok også en del problemer som ligger i bunn. Det likner virkelig ikke meg å bli flau på venners vegne, men nå klarer jeg ikke å slappe av, blir bare stressa og vil hjem. Jeg kan finne andre å gå ut med, det er ikke noe problem, men jeg vil jo fortsatt være venner med denne jenta.
Ethereal Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Jeg har også en venninne som er på den måten. Jeg prøver å tenke at folk skjønner at det er hu som er sånn, og at det er hennes problem. Folk tenker nok ikke automatisk det samme om det, bare fordi hun er sånn. Vil hun holde på på den måten, er det hennes valg.
Gjest Gjest_bolla_* Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Som god venninne synes jeg at du plikter å si fra. Tenk om hun ikke er klar over sin oppførsel? Hvis ikke venner gir beskjed, hvem skal da gjøre det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå