Gå til innhold

Kort brudekjole

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kort kjole i Norge er ikke bare bare å finne. På amerikanske nettsider er det mye å velge i, men det er ca 14 ukers leveringstid. Ikke et halvt år engang fra forlovelse til bryllup for min del, så det hadde ikke jeg tid til. På Kristins brudesalong i Lillestrøm hadde de en som var i samme stilen som de jeg har titta på, så da ble det den. Må gjøre noen småjusteringer på båndet for å bli helt fornøyd, men det skal jeg vel få til...

Her er min hvertfall, bare i ivory med litt gull i blondene: http://www.rayliadesigns.com/gallerydetail...amp;subcat_id=0

Passer bra hvis man ikke skal ha et typisk klassisk og tradisjonelt bryllup :jepp:

Hvis man har tid, lønner det seg å bestille fra utlandet altså! Kjolen min koster ca 1000kr på div nettsider, mens her måtte jeg betale 6000kr! Differansen er jo nok til flybilletter til bryllupsreisa omtrendt!! På alle steder står det størrelseguid, og om man er i tvil kan man jo alltids prøve en lignende kjole i en salong i nærheten for å finne ut størrelsen sin.

Skrevet
Kort kjole i Norge er ikke bare bare å finne. På amerikanske nettsider er det mye å velge i, men det er ca 14 ukers leveringstid. Ikke et halvt år engang fra forlovelse til bryllup for min del, så det hadde ikke jeg tid til. På Kristins brudesalong i Lillestrøm hadde de en som var i samme stilen som de jeg har titta på, så da ble det den. Må gjøre noen småjusteringer på båndet for å bli helt fornøyd, men det skal jeg vel få til...

Her er min hvertfall, bare i ivory med litt gull i blondene: http://www.rayliadesigns.com/gallerydetail...amp;subcat_id=0

Passer bra hvis man ikke skal ha et typisk klassisk og tradisjonelt bryllup :jepp:

Hvis man har tid, lønner det seg å bestille fra utlandet altså! Kjolen min koster ca 1000kr på div nettsider, mens her måtte jeg betale 6000kr! Differansen er jo nok til flybilletter til bryllupsreisa omtrendt!! På alle steder står det størrelseguid, og om man er i tvil kan man jo alltids prøve en lignende kjole i en salong i nærheten for å finne ut størrelsen sin.

Den var kjempefin da, har time på Kristins om ett par uker, så da får jeg se hva de har. Har titta en del på nettet også, men syns det er så vanskelig når jeg ikke får se kjolen først. Og i og med at jeg forhåpentligvis er 5 mnd på vei, gjør det ennå vanskeligere.

Skrevet
Denne var fin!

... og denne

... eller hva med denne? Bare i hvit?

Alle de ovenfor koster litt over 1700kr og blir sydd etter mål (tror jeg, ser slik ut på hjemmesiden).

Eller denne og denne fra Agape?

Syns det er mange lekre, korte kjoler der ute jeg :sjenert:

Det er egentlig veldig mange har jeg funnet ut etterhvert. Problemet var bare at jeg til og begynne med bare så på brudekjoler. Men har funnet ut at alt fra selskapskjoler til brudepikekjoler går an å bruke, og da er valgmulighetene store :)

Skrevet (endret)

Da har jeg fått kjolen min fra Østavind, og den er perfekt! :rødme:

Tre lag stoff: sateng innerst, tykk, kraftig sateng (?) i midten og lett chiffon ytterst. Mine ønskede endringer ble gjort på en veldig fin måte. Fargen var akkurat som jeg hadde sett for meg, og sømmene ser fine ut. Sydd etter mine mål. Prikken over i'en var at de fulgte med et matchende sjal i chiffon uten at jeg hadde bestilt eller betalt for det. Totalsum inkl frakt: 1380 kr.

Jeg er fornøyd, og kan gjerne anbefale denne nettbutikken videre.

Endret av *Nella*
Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg har nå begynt å sy min egen :) Kom på at jeg har en lang kjole, i et veldig fint stoff og farge, som jeg kunne ofre. Så jeg har klippet den kort, litt nedenfor knærne. Og jeg skal kjøpe et strutteskjørt til å ha under. Og skal sy på litt blonder nederst, og litt pynt foran. Tror den blir kjempefin :)

Kjolen kostet i sin tid 200 kr på salg på Only, og ble kjøpt til nyttårsaften, og brukt kun da. Jeg har alltid syntes den er kjempefin, men har ikke hatt anledninger til å bruke den.

Og når kjolen er gratis, kan jeg jo bruke litt penger på tilbehør, og stash til den :) Hadde aldri klart å sy en hel kjole, men å fikse på en jeg allerede har skal jeg klare. Og blir det ikke pent, så får jeg bare kjøpe en ny.

• 7 måneder senere...
Gjest Lisa-Marie
Skrevet

Hei!

Kristins Brudesalong i Lillestrøm har mange fine korte brudekjoler, ala 50-talls snitt. Selv har jeg lenge hatt lyst på en slik kjole, og fant drømmekjolen i Lillestrøm altså. Der dro de frem kjole på kjole, og jeg er kjempefornøyd! Ta deg en tur dit :)

• 1 måned senere...
Skrevet
Men du møter ikke mye forståelse når du går rundt i salongene og ber om en kort brudekjole som ikke er brudekjole=) Ikke så mange som forstår enkelte jenters aversjon mot tradisjonelt bryllup...

Det skal være sikkert!

Min løsning ble å bestille en selskapskjole fra agape, bare i hvitt:)

kjempestilig!

http://www.agape-brud.no/?side=prod&ty...ons&yr=2008

modellen heter amor

Tar kortere tid fra bestilling til levering fordi den ikke går under kategorien "bryllupskjole". Og betalte kun 3000 kr:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...