Tussi! Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Vi leker nå med tanken på å reise til utlandet (ett eller annet sted) og gifte oss uten noen andre rundt oss. Jeg syns da det ikke passer med lang brudekjole og har begynt å titte litt på noe rundt knærne. Men det er utrolig vanskelig og finne. Noen som har tips om fine kjoler eller sider hvor de kan ha noe fint. Kan gjerne være selskapskjole, men må ha litt brudepreg over seg. Har søkt på forumet, men kommer bare opp linker til sider som ikke eksisterer lenger da de er for gamle.
Tussi! Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 23. juni 2008 Eg skal ha ein kort kjole, den er bestilt på weddingo og ligg under brudepikekjoler, men meir enn pen nok til mitt bruk. Me reiser også utenlands i all hemmelighet Veit at jkdress også har mange, men dette er jo sider som syr etter mål og kanskje ikkje heilt det du ser etter. Regner med det var .net du skulle fram til. Der var det jo kjempemye fint, kanskje det er brudepikekjole jeg må se etter ja. Hvilken er det du skal ha da?
Lovinda82 Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har kjøpt en kort kjole fra Nixa. Er superfornøyd med den, har bare byttet til en svart sløyfe i midjen. Kjolen er litt 50-talls aktig.
*Emma* Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Maggie Sottero har flere mindre prangende og store kjoler enn de "vanlige". Både lange og kortere.... Kolleksjonen heter Destinations. Link
*Nella* Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har bestilt en knelang kjole fra Østavind. Har ikke fått den enda, så jeg kan ikke si noe om kvaliteten... men du som jeg gleder meg til den kommer!
soopy Skrevet 28. juni 2008 #6 Skrevet 28. juni 2008 Jeg så en link til en kort brudekjole i et annet innlegg her, den var utrolig fin: Oscar de la Renta kort brudekjole De har nettop lagt ut noen bilder av den kjolen Eva Longoia giftet seg i også. Ganske utradisjonell, men jeg tror hun hadde en typisk lang hvit kjole med slør og det hele til festen etterpå. Min søster skal gifte seg og kjøpe kjole i Danmark fordi det er billigere, tror det er en god ide.
Gjest *Emma* ikke innlogget Skrevet 28. juni 2008 #7 Skrevet 28. juni 2008 Den rosa Chanel (?!) greien til Longoria, hadde hun bare på seg på rådhuset når de gjorde unna de offesielle greiene man må skrive under på før man har selve bryllupet i kirken etterpå. Ihvertfall hvis det jeg har lest tidligere stemmer.
Gjest Pupsilure Skrevet 12. juli 2008 #8 Skrevet 12. juli 2008 Jeg har også tenkt til å gifte meg i en kort kjole, og det er sinnsykt vanskelig å finne! Var i en brudebutikk i går, og der hadde de kun en. På finn var det også kun en, den samme faktisk Kort brudekjole Hvis noen kommer over noen fine, korte brudekjoler så legg de gjerne ut her
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2008 #11 Skrevet 12. juli 2008 Denne er min favoritt: http://blogg.expressen.se/modebloggen/entr...p?messid=390355 Utrolig stilig!! Kunne godt tenkt meg noe lignende! Hun hadde fått den oppsydd via denne siden: http://lillsessanbrud.se/ (en svensk brudebutikk)
tessakri Skrevet 14. juli 2008 #12 Skrevet 14. juli 2008 (endret) Vi leker nå med tanken på å reise til utlandet (ett eller annet sted) og gifte oss uten noen andre rundt oss. Jeg syns da det ikke passer med lang brudekjole og har begynt å titte litt på noe rundt knærne. Men det er utrolig vanskelig og finne. Noen som har tips om fine kjoler eller sider hvor de kan ha noe fint. Kan gjerne være selskapskjole, men må ha litt brudepreg over seg. Har søkt på forumet, men kommer bare opp linker til sider som ikke eksisterer lenger da de er for gamle. Her er det mange fine kjoler http://leannaselskapskjoler.mystore.no/ Innlegget er redigert i henhold til Kvinneguidens regler. Veslejenta - moderator Endret 14. juli 2008 av Veslejenta
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 15. juli 2008 #13 Skrevet 15. juli 2008 Noen som har tips om fine kjoler eller sider hvor de kan ha noe fint. Kan gjerne være selskapskjole, men må ha litt brudepreg over seg. Hei! Vi skal også gifte oss i utlandet :-) Bare oss to og ingen gjester..... Jeg kjøpte en lang, luftig og nydelig hvit sommerkjole. Kanskje det kan være noe for deg også? Vi skal gifte oss i karibien og der er det så varmt at jeg orker ikke tanken på en tettsittende og varm brudekjole :-) Jeg kjøpte kjolen min på Floyd i Drammen til 799.- For min del synes jeg det er greit å prøve kjolen før jeg kjøper den i tillegg til at den var billig og helt perfekt for meg!! Floyd-kjeden har utrolig mye fine kjoler til alle anledninger!! Lykke til i jakten på drømmekjolen Klem Pernile
Gjest Pupsilure Skrevet 16. juli 2008 #14 Skrevet 16. juli 2008 Jeg kunne egentlig ha tenkt meg denne Veldig billig, og ser fin ut. Så kan jeg heller få sydd litt på den hvis den ikke er perfekt. Men er så skeptisk til å kjøpe ting på finn
Tussi! Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 17. juli 2008 Jeg kunne egentlig ha tenkt meg denne Veldig billig, og ser fin ut. Så kan jeg heller få sydd litt på den hvis den ikke er perfekt. Men er så skeptisk til å kjøpe ting på finn Den var nydelig da. Var nesten så jeg skulle kjøpt den selv, men i og med at jeg vil være ca 5 mnd på vei når vi gifter oss, vil den sannsynligvis ikke passe. Men kjøp den, det er snakk om 600 kr bare hvis den ikke passer.
Gjest Pupsilure Skrevet 17. juli 2008 #16 Skrevet 17. juli 2008 Den var nydelig da. Var nesten så jeg skulle kjøpt den selv, men i og med at jeg vil være ca 5 mnd på vei når vi gifter oss, vil den sannsynligvis ikke passe. Men kjøp den, det er snakk om 600 kr bare hvis den ikke passer. Ja, sånn sett vil jeg gjerne gjøre det. Men jeg tenker at det er så mye svindel på finn. Er redd for at jeg aldri får den i posten. Vi får se. Du må bare kjøpe den du hvis du vil altså! Blir nok ikke til at jeg kjøper den uansett. Skal snart til stockholm, og tenke å kikke masse da. Men den var virkelig fin. Hadde det vært en nettbutikk tror jeg at jeg hadde bestilt den.
Tussi! Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #17 Skrevet 17. juli 2008 Ja, sånn sett vil jeg gjerne gjøre det. Men jeg tenker at det er så mye svindel på finn. Er redd for at jeg aldri får den i posten. Vi får se. Du må bare kjøpe den du hvis du vil altså! Blir nok ikke til at jeg kjøper den uansett. Skal snart til stockholm, og tenke å kikke masse da. Men den var virkelig fin. Hadde det vært en nettbutikk tror jeg at jeg hadde bestilt den. Sånn sett ja. Oppkrav også pakker du den opp på posten. Broren min kjøpte tlf på nettet en gang, og åpna pakken på posten så var det bare grus oppi. Han fikk igjen penga da.
Gjest Pupsilure Skrevet 17. juli 2008 #18 Skrevet 17. juli 2008 Oj, så bra at han fikk tilbake pengene!! Jeg får ta litt mål, og se om den i det hele tatt passer til meg.
Gir Skrevet 17. juli 2008 #19 Skrevet 17. juli 2008 Denne var fin! ... og denne ... eller hva med denne? Bare i hvit? Alle de ovenfor koster litt over 1700kr og blir sydd etter mål (tror jeg, ser slik ut på hjemmesiden). Eller denne og denne fra Agape? Syns det er mange lekre, korte kjoler der ute jeg
AnetteR Skrevet 17. juli 2008 #20 Skrevet 17. juli 2008 Vi tok med oss nærmeste familie til utlandet og giftet oss. Jeg synes også kort kjole var mer passende, men det kan også være veldig pent med en lang, enkel kjole. Uten tyll og broderier... Jeg var lite opptatt av dette med kjole, men fant meg en helt fantastisk helhvit kjole med knyting i livet tre dager før bryllupet=) Med en flott bukett og klassiske perler var jeg helt klart brud uten at det ble for mye... Undersøkte jo litt på veien, har følgende forslag; Det er mange flotte hvite selskapskjoler. Hvit chiffon med fint fall, gjerne gresk inspirert. Vanlige brudekjoler kan syes opp av salongen. Jeg falt faktisk også for en brudepike kjole. Enkelt og fin, men de rakk ikke å få bestilt den i hvit før bryllupet.. Men du møter ikke mye forståelse når du går rundt i salongene og ber om en kort brudekjole som ikke er brudekjole=) Ikke så mange som forstår enkelte jenters aversjon mot tradisjonelt bryllup...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå