Gjest Pupsilure Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Jeg så en dag i en butikk, tror det var maxbo på alnabru, at de hadde murstein som man kunne dekorere vegger med, tynne som fliser omtrent. De lå sammen med veggfliser. Tenkte ikke så mye over det der og da. Men har begynt å innse at det ville vært løsningen her hos oss. Nå har jeg prøvd å finne slike på internett, men det ser ut til å være klin umulig. Kanskje jeg googler helt feil søkeord. Jeg kan selvsagt dra tilbake til butikken, men har ikke muligheten til det før om et par uker, og kunne tenkt meg å vite litt mer om det nå. Hva det koster, hvordan man fester det osv. Er det noen her som har gjort det? Eller vet noe om hvordan det fungerer. Syntes det ser utrolig kult ut, men vet jo ikke om det jeg har sett på bilder på bl.a. finn.no er slike som jeg så på maxbo, eller ordentlig murstein.
Gjest Pupsilure Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode....svl=Hovedbilde Det er noe slikt jeg mener....
Octavia Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Hvis du googler "limtegl" får du opp ulike produsenter/forhandlere!
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 skjønner akkurat hva du mener. Utrolig fint å dekorere inn halve huset i slikt dersom man har et "gammelt" og kjedelig hus som trenger en fasadeløft. Vil si at det er relativt dyrt ettersom du sikkert vil dekorere inn ca 1,5m høyde i x antall meter. Dersom det er ment for dhusdekor altså. Disse monteres på samme måte som fliser. bruk fliselim, pass på at det er frostsikkert. Dersom det monteres ute altså. Forskjellig pris for forskjellig utførsel, men tror Bauhaus sine starter på 169kr pr kvm
Gjest Pupsilure Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Takk for svar! Vi tenkte å dekorere litt av gangen, så det blir bare ca 2-3 meter bredt, og takhøyden her er vel litt mer enn 1,5 meter Takk for gode svar
Tusenfryd Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Vi brukte slike fliser på pipen i huset vårt. Det var en sånn vanlig kjedelig hvit pipe. Ogd e har hjørnestein også - vinkel - så det ser ut som en murt pipe - helt perfekt. De som la den kuttet også steinen så det var en halv nederst og øverst så den pipen har vært inspirasjon for mange som har vært innom. Har egentlig ikke tenkt på å dekke en vegg med det, men det ville selvsagt vært dritstililg.
Gjest Pupsilure Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Så kult! Ble det dyrt? Hadde dere folk som gjorde jobben for dere? Jeg syntes det er utrolig stilig, og vil veldig gjerne ha et kult hjem. har tenkt til å ta en hel vegg med tavlemaling også, på kjøkkenet, så jeg kan skrive handleliste der, og oppskrifter, og barna kan tegne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå