Gå til innhold

Forlovelsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle starte en liten diskusjon her:

Var det nogen av dere som merka/fant ut at kjæresten kom til å fri? Isåfall, hvordan? Oppførte han seg annerledes? Gidde han hint? Nysgjerrig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der kan jo også skrive hvordan han fridde :)

Skrevet

Vi hadde snakket om aa forlove oss en stund, og jeg visste han var litt nervoes ang dette med ringer, om den skulle passe osv.

Saa en dag saa kjoerte det en buss forbi med en helt enorm reklame for en gullsmed og mens den kjoerte forbi foreslo han at vi skulle gaa ut og spise senere i uka. Da skjoente jeg at noe var paa gang :fnise:

Hadde vel egentlig en foelelse utenom dette ogsaa, kjenner han saa godt at det er naermest umulig for ham aa skjule saanne ting for meg.

Han gikk ned paa kne paa en restaurant, sa noen veldig fine ord (som ingen av oss husker lenger) og spurte om jeg ville bli kona hans :rødme:

Skrevet

Vi var ganske unge når vi ble sammen da (17 og 19), så jeg fikk litt sjokk da han etter 3-4 mnd plutselig en dag sa at han ville gifte seg med meg... men det ordentlige frieriet 2 år senere var meget ventet :)

Vi flyttet sammen i oktober 05, og rundt juletider snakket vi mer og mer om forlovelse og bryllup. I januar bestilte vi Praha-tur som vi skulle dra på i påsken samme år, og Valentinsdagen ble vi enige om å ta ut ringer. Dette ble holdt hemmelig for alle utenom to av våre nærmeste venner. Kjære ringte og bestilte bord på Prahas fineste restaurant, og han skulle egentlig gå ned på kne i restauranten, men motet sviktet litt, så vi tok på oss ringene på hotellet i stedet... så gikk vi ut å spiste, og det var kjemperomantisk! Satt på en innebygget glassterrasse rett ved elven... etterpå gikk vi å spaserte i måneskinnet på Karlsbroen og i området rundt :) Gifter oss neste år :)

Skrevet

Tja... hehe... han fridde ikke akkurat. Kan vel si at jeg gjorde det. Om det kan kalles et frieri, var det det mest pragmatiske, uromantiske frieriet du kan tenke deg. Vel, det foregikk på følgende måte:

Jeg: "Vi skal ikke bare gifte oss da...?"

Han: "Eeeehh... jo...?"

Jeg: "Ok, fint!"

Han: "Ja, er det bestemt da?"

Jeg: "Ja, er det ikke det da?"

Han: "Jo!"

Så fortsatte han å vaske opp mens jeg tørket... :sjenert:

Vi har vært sammen i fem år, dette var ingen bombe på noen av oss, og vi hadde snakket om det. Det tok faktisk litt tid før vi fikk ringene på, men nå er de der! :)

Skrevet

I forbindelse med akutt verpesjuke fra min side hadde vi nettopp den store gifte seg/få barn praten....og han lot det glippe at han "hadde tenkt å fri snart"....så nå må jeg liksom bare gå og vente på at det skal skje!!! Kommer til å bli gal av å gå å gruble på når og hvor, hater å vente....

Skrevet
I forbindelse med akutt verpesjuke fra min side hadde vi nettopp den store gifte seg/få barn praten....og han lot det glippe at han "hadde tenkt å fri snart"....så nå må jeg liksom bare gå og vente på at det skal skje!!! Kommer til å bli gal av å gå å gruble på når og hvor, hater å vente....

:ler: Jeg vet akkurat hvordan det foeles!

:klem:

Skrevet

Vi hadde pyntet til jul for første gang i leilighet sammen. Julen skulle vi riktignok feire hjemme hos familien min, så jeg gikk og småsutret fordi jeg ikke fikk noen julegaver under vårt første juletre... Da jeg trøtt tuslet ut i stuen på morgenen nyttårsaften sprerret jeg imidlertid opp øynene for der hang det en nydelig diamantring på juletreet -akkurat den samme diamantringen jeg flere måneder tidligere hadde gispet over at var så fin i butikken :) Sannheten var at han hadde bestilt ringen umiddelbart etter at jeg hadde sett den og planlagte at den første gaven jeg skulle få under treet (eller i treet) var at vi skulle gå nyforlovet inn i det nye året :)

Jeg ante forøvrig overhode ingenting... riktignok visste jeg at han kom til å fri på et eller annet tidspunkt, men jeg ble tatt skikkelig på senga der og da...

Gjest *Ulla*
Skrevet
Vi hadde pyntet til jul for første gang i leilighet sammen. Julen skulle vi riktignok feire hjemme hos familien min, så jeg gikk og småsutret fordi jeg ikke fikk noen julegaver under vårt første juletre... Da jeg trøtt tuslet ut i stuen på morgenen nyttårsaften sprerret jeg imidlertid opp øynene for der hang det en nydelig diamantring på juletreet -akkurat den samme diamantringen jeg flere måneder tidligere hadde gispet over at var så fin i butikken :) Sannheten var at han hadde bestilt ringen umiddelbart etter at jeg hadde sett den og planlagte at den første gaven jeg skulle få under treet (eller i treet) var at vi skulle gå nyforlovet inn i det nye året :)

Jeg ante forøvrig overhode ingenting... riktignok visste jeg at han kom til å fri på et eller annet tidspunkt, men jeg ble tatt skikkelig på senga der og da...

Må bare si at det var utrolig romantisk! Akkurat sånn vil jeg også ha det! En smule utålmodig etter et frieri nå :sjenert: Jeg vil også bli tatt på senga, men jeg vil det NÅ :murvegg:

Skrevet

Vi bare snakket om at vi hadde lyst å gifte oss, så satte vi en dato for forlovelsen, bestilte ringer, gikk ut på favorittrestauranten og satte på hverandre ringene med tårer i øynene og et smil om munnen. :) Det ble en spesiell middag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...