Lyra Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Jeg surfet litt på e-bay i dag og kom over denne annonsen. Den er en av flere fra samme selger. Det er nesten som om man vil bestille og ha hengende i skapet til den gang jeg gifter meg Neida, men min første tanke når jeg så annonsen var: hva kan man tape på dette? Det blir ikke toll fordi prisen er så lav, og det står at shipping til Europa koster 20 $. Enormt røverkjøp eller for godt til å være sant?
Saeria Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 En får ikke den som er på bildet hvertfall, for det er en Maggie Sottero. Grace Kelly for å være helt nøyaktig. Jeg hadde vært ekstremt skeptisk, for dette høres ut til å være ALT for godt til å være sant.
Lyra Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2008 Ja, klart, det blir jo en kopi, men er den prisen sann har du virkelig råd til å kjøpe og se hvor pen den er....
Saeria Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Joda. Jeg hadde hvertfall ventet til det hadde tikket inn noen karakterer fra andre kjøpere. Er nemlig skeptisk. Ser for meg barnearbeid og det som verre er. *dramaqueenen meg. *
PoisonIvy Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Ser uansett ut som om de kun leverer innen USA...
Saeria Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Lenger nede står det at de leverer til Europa. Man må betale US20 i frakt + US20 i forsikring.
PoisonIvy Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 Lenger nede står det at de leverer til Europa. Man må betale US20 i frakt + US20 i forsikring. Oops... Litt kjapp der ja
Ira Skrevet 22. juni 2008 #8 Skrevet 22. juni 2008 ville nok ikke ha handlet her nei - det er noen ting som skurrer. For det første er dette en selger som aldri har solgt noe fra før Dessuten er det lagt inn et bud fra en kjøper med type brukernavn som dette:7***e Har vært borti disse før - ofte mye tull - presser pris. som tidligere nevnt - barnearbeid??? Man er aldri sikker. Kjolen befinner seg i kina... Har handlet en del på ebay - stoler ikke på denne
Solstrålejenta Skrevet 22. juni 2008 #9 Skrevet 22. juni 2008 Jeg har hørt om flere historier hvor folk har prøvd Maggie-kjoler i salong og bestilt slike kopier over nett... Og alle tilfeller jeg har hørt om har vært ekstremt skuffet når de har fått kjolen. Mange har måttet kjøpe kjolen sin på nytt fordi stoffet og utformelsen har vært så dårlig... Dette er en av flere grunner til at Maggie-kjoler ikke anbefales kjøpt over nett eller kan bestilles fra noe annet sted enn en lokal forhandler...Altså for å unngå skuffede kunder som ikke får det de vil ha... Så jeg ville definitivt ikke ha gått for denne løsningen -maggie kjolene er såpass nydelige at de er verdt å kjøpe ekte. Og hvis man ikke har råd kan det alltids hende du finner noen som selger den brukt på finn.
Lyra Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. juni 2008 Poenget mitt er jo at hvis prisen er reell så koster det bare noen hundrelapper å få kjolen, og det har man råd til uansett hvor dårlig den er. Men hva gjør man når kjolen er gått ut av produksjon da? Det er nemlig "min", og den er det veeeeldig få som har til salgs
Saeria Skrevet 22. juni 2008 #11 Skrevet 22. juni 2008 Du kan jo selvfølgelig bare ta sjansen og legge inn bud. Tilsvarer den ikke forventningene kan du forhøre deg med en syerske eller designer her hjemme, prøve å få tak i brukt, eller kjøpe original.
Gjest mai brud Skrevet 22. juni 2008 #12 Skrevet 22. juni 2008 Jeg har handlet både brudekjole og andre kjoler via ebay i forkant av mitt bryllup. Har ikke fått dårlig produkt en eneste gang. Brudekjolen jeg kjøpte var faktisk Maggie Sottero Grace Ann og det var originalen, prislapper fremdeles på. Den er nesten lik Grace Kelly bare med litt smalere skuldre. Derimot er det viktig å sjekke ut tilbakemeldingene til den som selger. Eksempelvis i dette tilfellet har ikke selgeren solgt et eneste produkt tidligere og har heller ingen tilbakemeldinger... det skal man være en tanke skeptisk til. De som selger og får mange dårlige tilbakemeldinger oppretter nye brukere og starter "med blanke ark" igjen.
Jade Skrevet 22. juni 2008 #13 Skrevet 22. juni 2008 Hvis du har råd til å tape de hundrelappene det vil koste deg, og du har mer enn nok tid til å kjøpe ny kjole (om den aldri skulle dukke opp, eller om passformen skulle være helt elendig), så hvorfor ikke. Jeg tenker litt på om det kan være tyvegods, men man kan vel aldri vite, uansett om det er ebay eller finn.no...
topsy Skrevet 22. juni 2008 #14 Skrevet 22. juni 2008 det som virker for godt til å være sant, er for oftest det.
Chimamanda Skrevet 22. juni 2008 #15 Skrevet 22. juni 2008 Dessuten er det lagt inn et bud fra en kjøper med type brukernavn som dette:7***e Har vært borti disse før - ofte mye tull - presser pris. Det er nok ikke brukernavnet, for mitt eget ser av og til saann ut naar jeg klikker meg inn der. Bare anonymisert av en eller annen grunn?
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #16 Skrevet 23. juni 2008 Veldige mange av disse selgerne er meget troverdige og kjolene er flotte, men de har som oftest folk som byr for seg. Altså om du legger inne bud så blir de automatisk høynet slik at de kommer over den prisen de vil ha for den.
Gjest Gjest_Lykkelig pre-brud_* Skrevet 23. juni 2008 #17 Skrevet 23. juni 2008 Selv om dette blir litt utenom diskusjonsemnet, ville jeg bare fortelle at jeg har bestilt Maggie Sottero-kjole (original) fra www.thebridalshop.com. Denne betalte jeg ca. 5.000,- for, og da var frakt og toll inkludert. Kjolen koster kr. 10.000,- i Norge. Jeg har fått kjolen, og den er nyyyyydelig. Prøvde den først på brudesalong her, og bestilte den deretter. Kan derfor med sikkerhet si at den er helt original
SuperGjest Skrevet 23. juni 2008 #18 Skrevet 23. juni 2008 Dessuten er det lagt inn et bud fra en kjøper med type brukernavn som dette:7***e Har vært borti disse før - ofte mye tull - presser pris. Ehh.. Ebay anonymiserer alle kjøpere. Det er altså ingenting suspekt med 7****e, alle ender opp slik når man trykker på bud-historikk.
Kanutten Skrevet 24. juni 2008 #19 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har bestilt kjole på ebay til slikk og ingenting. Det jeg betalte for var frakten. Desverre ble jeg absolutt ikke fornøyd med kjolen. Stoffet var tynt og gjennomsiktig, kjolen var klippet helt rart oppe ved bysten, slik at det egentlig ikke er plass til noe byste der. Dessuten lignet den ikke på kjolen på bildet i det hele tatt. Dette ble nok en karnevalkjole for barna om de vil bruke den til det.
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 24. juni 2008 #20 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har også kjøpt kjole på E-bay fra Kina. 2 faktisk (ble litt ivrig:)) De ble sydd etter mål. Jeg hadde ingen forventninger, og ganske glad for det! Mine kjoler var fine, for all del, men ingen av de passet (ene var for kort....), og stoffet var i kjipeste laget. Man ser at det er bare syntetisk. Og så var det ikke pent sydd. Men det går an å være heldigere enn meg da Jeg betalte 800 totalt for 2 kjoler. Kjolene kostet 50 kr stk, resten var frakt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå