Gå til innhold

Sambo vitser alt bort

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Argh, jeg sitter her og er så frustrert. Samboeren min, som jeg har vært sammen med i drøyt fem år, har en lei tendens til å vitse bort alle ikke-seriøse ting. Litt vanskelig å forklare. Men det virker som om han gjerne vil være klovn hele tiden.

Kan ta et par eksempler: Hvis vi kjører innom en bensinstasjon og jeg spør "Vil du ha en pølse?", så svarer han feks "Pløse?" i stedet for å si ja eller nei. Eller hvis vi ser film, og jeg spør etterpå "Hva synes du?", så hører han ikke hva jeg spør om fordi han er opptatt av å le av navn i rulleteksten som rimer på penis eller tiss eller hva det nå måtte være.

Det kjipeste er at han hele tiden må dra meg med i "morsomhetene", og peker på ting og sier "morsomme" ting og forventer at jeg skal le også. Som regel ser jeg bare dit han peker og smiler, og da er han fornøyd. Han er som en unge som roper "mamma, mamma, se på meg nå!".

På alle andre områder er han en fantastisk kjæreste. Når det virkelig er alvor på gang, så er han der for meg og trøster meg og viser at han bryr seg.

Og man skal jo liksom ta folk for den de er osv. Men noen ganger føles det som om jeg er sammen med en barnehageunge. Han er tross alt 32.

Skulle bare ønske han ikke måtte være så innmari "morsom" hele tiden. Noen tips om hva jeg kan si til han for å få han til å skjønne at jeg ikke synes alt det han liker er like festlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jøssenavn... Det der hørtes utrolig slitsomt ut! Hvorfor kan du ikke bare si rett ut til han at det irriterer deg da? Etter 5 år sammen bør han tåle og høre slikt. Dessuten er han mann, så han trenger nok å få ting inn med teskje.

Gjest Gjest
Skrevet

Fortell ham at han skal være kjedelig en dag. Ikke lag noen stor scene ut av det. Han er vel redd for at du ikke skal like ham om han ikke er morsom hele tiden. Blir nok fort slitsomt ja.

Skrevet

Å si det rett ut har jeg prøvd. Jeg kan si "Vær så snill.." alvorlig, da blir han sur og furter. Hvis jeg sier det med et smil, så tror han at jeg faktisk synes han er morsom, og fortsetter.

Hvis jeg blir SKIKKELIG irritert og viser det, synes han det er rasende festlig at jeg er sinna. Han tror det er vennskapelig erting, mens jeg egentlig holder på å koke over innvendig.

Gjest Gjest
Skrevet

Men har du satt deg ned med han og snakket grundig om dette? Og da mener jeg ikke bare at du har sagt "vær så snill" i et øyeblikk der han faktisk tuller med deg, men at du og han rett og slett tar en alvorsprat. Husk, menn trenger ting i klartekst. Å si "vær så snill" holder ikke.

Skjønner ikke at du har holdt ut med slikt i 5 år jeg da. Han høres ut som en forvokst unge.

Skrevet
Men har du satt deg ned med han og snakket grundig om dette? Og da mener jeg ikke bare at du har sagt "vær så snill" i et øyeblikk der han faktisk tuller med deg, men at du og han rett og slett tar en alvorsprat. Husk, menn trenger ting i klartekst. Å si "vær så snill" holder ikke.

Skjønner ikke at du har holdt ut med slikt i 5 år jeg da. Han høres ut som en forvokst unge.

Hehe. På de fleste andre områder er han en helt. Og det er ikke hver dag han er sånn, men når han først setter i gang...

Nei jeg har ikke virkelig satt meg ned med han og tatt en prat om det. Kanskje det er det jeg må gjøre.

Takk for svarene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...