Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åhhhh...nå er jeg så lei meg at jeg kunne begynne å grine... Og så blir jeg litt flau over at dette er noe som skal få meg i så dårlig hmør, for det dreier seg jo "bare" om det ytre.

De siste fem åra har jeg brukt høy solfaktor i ansiktet, 30, 40 og nå i år 50+. Likevel har jeg altså i år fått enormt mye pigmentflekker i ansiktet. Det startet med to små merker på hvert kinn tidlig i vår, og nå har de bare spredd seg utover. Begge kinn er nå brunflekkete der hvor man legger på rouge. :-(

Hva skal jeg gjøre, jeg forebygger og forebygger, men dette ser jo slett ikke ut til å hjelpe!? Jeg sluttet på p-pillen jeg begynte på i vinter, bare sånn i tilfelle det hadde noen sammenheng. Men heller ikke det ser ut til å ha gitt noen reduksjon i pigmentflekkene.

Alternativet til å bli kvitt dem er joå få dekket over dette. Ja i alle fall av og til, når jeg skal ut etc. Noen som har tips til en god foundation? Lurer litt på Glominerals.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at du synes dette er vanskelig. Selv har jeg alltid hatt ujevn pigmentfordeling på hele kroppen. I ansiktet får jeg flekker hvert år, og de har blitt tydligere og tydligere med årene.Har også en god del flekker på kroppen. Før syntets jeg det var helt grusomt og brukte mye tid og krefter på å dekke over. De siste årene har jeg gitt litt mere f.., og det bryr meg ikke så mye. Til daglig bruker jeg lite sminke, men til fest bruker jeg foundation som dekker ( for tiden ID Minerals, legger på med lett fuktet kost, dekker veldig bra).Helt borte blir de ikke, men fargen i anskktet blir iallefall mye jevnere!

Når det kommer til å få fjernet slike flekker vet jeg ikke hva alternativene er eller hvor mye det eventuelt koster. Jeg fikk fjernet endel på det ene kinnet for noen år siden, men det var ford det var blitt klumper i huden som vokste.Så ut som jeg hadde vært i krigen etterpå, men det har grodd veldig fint.

Gjest *lucky*
Skrevet (endret)

Ganske mange tråder om dette i det siste. Søk:)

Jeg har blitt kvitt mine pigmentflekker på en billig og enkel måte. Aberela med hydrokinon virker.

Endret av *lucky*
Skrevet

Takk, skal søke litt jeg!

Skrevet

Må man til hudlege, eller holder det å dra til fastlegen for resept på denne kremen?

(Har nemlig en time hos fastlegen min til uka uansett.)

Gjest *lucky*
Skrevet

Du får det hos fastlegen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...