Gå til innhold

Oppbevaringspose til brudekjole!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei,

Må spørre dere kloke damer her inne om hvor jeg kan finne en slik oppbevaringspose i gjennomsiktig plast e.l -til min snart ferdigsydde brudekjole?

Jeg fikk plutselig jernteppe..... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Dette får du kjøpt på Ikea, eller i veskebutikker. De brukes nemlig også til å ha dresser i ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte posen min der jeg kjøpte kjolen.

Kanskje du kan få kjøpt en stor plastpose på renseriet?

Du vet sånne de henger over klærne når de er ferdig renset..

Barbie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

(Det var jeg som startet diskusjonen)

Takk for alle svar :wink:

Har nå funnet ut at de har sånne oppbevaringsposer med glidelåslukking i Sparkjøpkatalogen. Den lengste typen (1,5 m) koster 40,-... om jeg ikke husker helt feil da. Skal dobbeltsjekke i katalogen i morgen (var inn på nettsiden nettopp...) Den er riktignok ikke i blank plast, men så helt ok og fin ut i grå farge! Kanskje et lite tips til noen flere som lurer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lite tips....Sjekk hvordan posen du kjøper lukter. Enkelte jeg har vært borti lukter det noe innmari plast av. Det hadde vært leit hvis sånn lukt satte seg i kjolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har slike poser mange stedet og jeg vil også tro at du får kjøpt det gjennom brudebutikkene.

Ellers kan du se på Jysk, Kid, Hansen og Dysvik og liknende steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har puttet kjolen min inn i et gammelt dynetrekk jeg! Da er jeg helt sikker på at det ikke blir for tett eller at det lukter plast.

Men det finnes vel slike dressposer å få kjøpt i lerretstoff også, slik at det ikke blir for tett?

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mamma hadde en "lakenpose" av to flanellaken, og jeg valgte å henge brudekjolen min inn i denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på poser i plast - en venninne av meg hang sin nye selskapskjole i en klespose av plast, og når hun tok den ut etter noen få dager, luktet den ikke bra... Tror ikke at poser i plast er beregnet for langvarig oppbevaring.

Ideen med et dynetrekk synes jeg var god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Meta

Jeg fikk kjolepose i brudebutikken da jeg kjøpte min kjole, men de i butikken sa at jeg ikke måtte la den henge i posen lenge. De anbefalte et gammelt laken og kjolen min holdt seg helt fin i de 9 mnd fra jeg kjøpte kjolen til vi giftet oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette 74

Skal gifte med 12. juli (bare 7 uker igjen...), og kjøpte brudekjole i september. Jeg spurte i en brudeforretning om hvordan en best skulle oppbevare brudekjolen. Det jeg fikk til svar var "i et dynetrekk".

Kjolen har nå hengt i et dynetrekk siden september og det fungerer aldeles utmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har også hørt at man ikke skal oppbevare kjolen (eller andre klær) i plast.. Kommer derfor til å gjøre som jeg gjør med bunaden, syr om et laken/dynetrekk. Det er jo en veldig enkel og billig måte;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man får kjøpt fine kjoleposer i lin beregnet på bunader på Husfliden og andre steder de selger bunader. De er flotte til andre kjoler også, og passe lange. Ikke kjøp pose beregnet for dress! De er ikke lange nok - man må kjøpe det som heter kjolepose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kjøpt fine kjoleposer i lin beregnet på bunader på Husfliden og andre steder de selger bunader. De er flotte til andre kjoler også' date=' og passe lange. Ikke kjøp pose beregnet for dress! De er ikke lange nok - man må kjøpe det som heter kjolepose.[/quote']

husfliden er dyrt! hvorfor bruker penger på det når man kan lage et like greit selv av noe man har til overs? de fleste har vel et laken/sengetøy man ikke bruker lenger....? (trenger jo ikke være det mest fillete heller da)

Men for all del, andre må for min del få kjøpe kjoleposer -jeg velger bare å gjøre det enklet og rimelig for noe som skal henge i skapet, trenger ikke noe stilig der liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...men skal ikke sånne ting som fex brudekjoler

ikke "henge" så lenge da??

Trodde de ble best oppbevart liggende, jeg..... :o ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan godt være.. det vet jeg ingenting om -noen som gjør?

Men bunaden min henger jo, og dengreier seg jo fint, men den henger jo heller ikke konstant, har den jo framme noenganger i året liksom... (regner med at jeg kommer til å ta fram brudekjolen også jeg -spes i begynnelsen;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt bunaden min i plast i 10 år jeg, og den lukter ikke noe i det hele tatt den....Men det er sånn plast man bruker på renserier. Kjøpte 3pk oppbevaringsposer på IKEA og hengte brudekjolen i den største av dem. Disse posene fungerer utmerket, og de avgir ikke plastlukt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...