Gå til innhold

Frendeløs

Marikke

Anbefalte innlegg

Er det noen som husker Frendeløs som gikk på tv for 15-20 år siden eller noe sånt? Den gikk som tv-serie, antagelig svarthvitt. Jeg syntes intro-sangen var så fin, men klarer ikke å finne den noe sted, verken på Youtube eller andre steder. De fleste google-søk ender opp i en nyere tegneserie-versjon.

Serien heter Sans Famille på originalspråker (fransk) og Nobody's Boy på engelsk (tror jeg), og jeg tror den opprinnelig er en film fra 1913.

Noen som vet noe mer? Finnes den på DVD eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frendeløs var i farger.

Husker ikke så mye annet enn at det var en trist serie - den gamle mannen døde vel til slutt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Ahhh! Så det er denne som er Frendeløs. Jeg husker denne serien som brent i sjelen, den gjorde så sterkt inntrykk. Men da tilgang til nett og søk kom, så husket jeg ikke godt nok navnene slik at jeg kunne søke. Endelig så vet jeg det. Hadde nok funnet ut om jeg hadde kommet meg rundt å lest den berømte boka at det var det samme som den serien, men men...

Noen som vet om DVD collection som glamourgirl linker til finnes med norsk tekst eller finnes med engelsk tekst? Kan ikke fransk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...