Gjest Gjest_gutt17_* Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Jeg fikk for en par mnd siden vite noe jeg egentlig ikke var meningen at jeg skulle vite om min mor. Jeg hadde lagt meg i sofaen for jeg var syk mens de (uviktig hvem det var) var på naborommet (uten at de visste at jeg var i sofaen) og jeg overhørte en samtale jeg egentlig skulle ønske jeg aldri hørte.. Jeg fikk da høre at mine besteforeldre hadde PRYLT mamma og tanter og onkler i deres oppvekst, at de hadde fått bank og blitt misshandlet og drapstrussler og alt mulig dritt og faenskap.. Det er noe av det verste jeg har opplevd å høre på.. mamma som hulker og griner og snakker ut om hvordan mine besteforeldre var og hva de gjorde, som å slå fordi de var for lenge på do(!?!?! HVA FAEN LIKSOM) Dette er egentlig heeelt sykt i mine øyne. Det med det at mamma har faktisk latt mine besteforeldre inn i livet vårt, at de har komt på besøk og at vi har komt på besøk til de og at vi har hatt ett ganske "normalt" forhold til dem selv om alt som har skjedd og alt mamma har gjennomgått bare for at hennes unger skal ha det helt fint og ha en sunn oppvekst.. Jeg vil egentlig ikke snakke om det til mamma for jeg vet hun har det vondt nok nå med mange problemer diverse andre ting om at hun ikke skal ha meg og å tenke på at jeg vet sånt som jeg egentlig ikke skulle vite og at hun da vil sannsynlig bli knust av dette.. Og jeg kjenner ett STORT hat til mine besteforeldre og har ofte lyst å bare slå inn trynet deres... At noen kan gjøre noe sånt mot sine barn? Noen som vet hva jeg bør gjøre? Bør jeg bare late som ingenting eller snakke med mamma om det?
Gjest Gjest_bella_* Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Dette var vondt å høre. Syns du skal snakke med din mor om hva du hørte. Sikker på at det blir både en lettelse for din mor å vite at du vet, og en lettelse for deg og si at du vet. Etterpå når dere har snakket gjennom dette, kan dere eventuelt bli enige om hvordan dere skal forholde dere til besteforeldrene heretter. Konfrontere dem, eller ha minst mulig kontakt uten at de vet hvorfor. Det er et dilemma. Ønsker dere alt godt.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Jeg er litt usikker på hva jeg vil gjøre her, kanskje en god ide å si det til henne men likevel "det du ikke vet har du ikke vondt av" så kanskje jeg bare skal prøve å la det ligge?
Polly Ester Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Jeg tror kanskje at det er godt å få snakket med moren din om det, jeg. Både for deg og moren din. Dette kommer sannsynligvis til å tære ganske mye på deg om du skal gå med det inni deg. Jeg tror at ting som kommer fram og blir snakket om blir mindre vondt. Jeg tenker litt som mor her nå, og jeg vet at jeg ikke ville at noen av mine barn skulle ha det vondt på mine vegne. Hvis de hadde slitt med noe for min skyld hadde jeg blitt lei meg. Jeg ville heller visst om det, og snakket om det. Det er noe med at det som ligger skjult blir vondere og vondere, mens det som blir snakket om blir mindre vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå