Gå til innhold

Kviselignende klump på indre kjønnsleppe

Gjest Gjest_Nervøs_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nervøs_*

Får noen ganger kviser der nede. Hvilket er jo max ubehagelig.

Denne ganger har det imidlertid tatt litt av..

Vi snakker på innsiden av den ene indre kjønnsleppen. Det er en stor "klump", kjennes ut som en kvise- problemet er bare at det går ikke an å klemme den ut. Ikke foreløpig hvert fall. Håper i det lengste at den kan klemmes ut etter litt modningstid.... :gråte:

Ellers må jeg gå til en lege, tenker jeg. Det gjør nemlig så vondt! Vi vet jo alle at kviser er vondt og når de sitter på et slikt sted (som klemmes hver gang jeg tar et skritt)....ja, dere kan jo tenke dere..

Håper en lege kan hjelpe på noe vis! Føler meg jo helt handikappet her.

Lurer altså på om noen har lignende erfaringer. Og om jeg evnt må gå til gynekolog (fordi det strengt tatt gjelder underlivet) eller om jeg skal gå til allmenn. lege...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Om du ikke har noe problem med å gå til lege med slike problemer er det like greit å bare gå med en gang :)

En vanlig allmennlege kan fort bare stikke hull i den, og vips er det hele over.

(Har tatt liknende selv, pga laaaaaang ventetid. Så det er ikke et stort prosjekt egentlig. Er du litt myk, og er nøye med å desinfisere er det fort gjort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madre Mia

Hei.

Dette plages vel de fleste av. Det pleier å være bedre om sommeren da man ikke bruker så tette klær. Men jeg har ikke opplevd at en kvise der hindrer meg i å gå. Høres ut som noe er tilstoppet. En bekjent av meg fikk en diiiiiger kul der nede, feber og hadde skikkelig vondt. Hun måtte på sykehus og åpne kulen og tømme ut pusset. Hun ventet for lenge med å gå til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Om du ikke har noe problem med å gå til lege med slike problemer er det like greit å bare gå med en gang :)

En vanlig allmennlege kan fort bare stikke hull i den, og vips er det hele over.

(Har tatt liknende selv, pga laaaaaang ventetid. Så det er ikke et stort prosjekt egentlig. Er du litt myk, og er nøye med å desinfisere er det fort gjort)

Hm, har forsøkt litt å få hull med et barberblad.. Men har ikke funket så langt. Gjør forferdelig vondt å kommer nær den.

Hva slags "redskap" brukte du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hm, har forsøkt litt å få hull med et barberblad.. Men har ikke funket så langt. Gjør forferdelig vondt å kommer nær den.

Hva slags "redskap" brukte du??

Har variert litt. Spissen av en saks, eller en nål pleier fungere bra. Du får sterile knyler på apoteket, og desinfiseringsvæske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har variert litt. Spissen av en saks, eller en nål pleier fungere bra. Du får sterile knyler på apoteket, og desinfiseringsvæske.

og lokelbedøvende krem om det trengs. Xylocain eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madre Mia

Jeg hadde ikke begynt å tulle med dette selv! Gå til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg hadde ikke begynt å tulle med dette selv! Gå til legen.

Ikke alltid det er mulig, men klart, om det er en reell mulighet så er det sikkert best.

Men jeg har tatt ganske mange slike opp gjennom årene, og har aldri hatt antydning til problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nervøs_*
Ikke alltid det er mulig, men klart, om det er en reell mulighet så er det sikkert best.

Men jeg har tatt ganske mange slike opp gjennom årene, og har aldri hatt antydning til problemer.

Er ikke så veldig glad i tanken på å oppsøke en lege. Men begynner å bli redd.. Føler meg nemlig dårlig ellers også. Tror ikke at jeg "har ventet for lenge med å gå til lege" da problemet først opstod for alvor i går. Men ligger altså rett ut og føler meg dårlig.

Men vFår noen ganger kviser der nede. Hvilket er jo max ubehagelig.

Vi snakker på innsiden av den ene indre kjønnsleppen. Det er en stor "klump", kjennes ut som en kvise- problemet er bare at det går ikke an å klemme den ut. Ikke foreløpig hvert fall. Håper i det lengste at den kan klemmes ut etter litt modningstid....

Ellers må jeg gå til en lege, tenker jeg. Det gjør nemlig så vondt! Vi vet jo alle at kviser er vondt og når de sitter på et slikt sted (som klemmes hver gang jeg tar et skritt)....ja, dere kan jo tenke dere..

Lurer altså på om noen har lignende erfaringer. Og om jeg evnt må gå til gynekolog (fordi det strengt tatt gjelder underlivet) eller om jeg skal gå til allmenn. lege...?

Får noen ganger kviser der nede. Hvilket er jo max ubehagelig.

Vi snakker på innsiden av den ene indre kjønnsleppen. Det er en stor "klump", kjennes ut som en kvise- problemet er bare at det går ikke an å klemme den ut. Ikke foreløpig hvert fall. Håper i det lengste at den kan klemmes ut etter litt modningstid....

Vil jo uansett gå litt tid før jeg kommer meg til legen.. Søndag i dag.

Noen som kan anbefalle en lege i Oslo? En som tar imot deg helst på dagen...? Og som gir regning, da jeg ikke får lønning før på onsdag..... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt store kviser nedi der og tatt de selv uten problemer. Brukte nål jeg, og kokte den først. Jeg stikker midt i og rett inn.

Men jeg støtter rådet om å gå til legen hvis du har så vondt at du ikke kan gå, det har vart lenge og det er skikkelig kul. Da er du sikker på at det blir tatt på en skikkelig måte.. selv om det ikke er spesielt moro å gå til legen med noe sånt.

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nervøs_*
Er ikke så veldig glad i tanken på å oppsøke en lege. Men begynner å bli redd.. Føler meg nemlig dårlig ellers også. Tror ikke at jeg "har ventet for lenge med å gå til lege" da problemet først opstod for alvor i går. Men ligger altså rett ut og føler meg dårlig.

Men

Vil jo uansett gå litt tid før jeg kommer meg til legen.. Søndag i dag.

Noen som kan anbefalle en lege i Oslo? En som tar imot deg helst på dagen...? Og som gir regning, da jeg ikke får lønning før på onsdag..... :sukk:

Siste svar ble bare tull med liming og klipping. Prøver igjen over her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Nervøs_*
Men du.. ligger rett ut og føler deg dårlig? Du har ikke vurdert legevakta?

Huff, nei, ikke foreløpig---Men gjør det jo når du sier det!

Er ikke SÅ dårlig, bare slapp og vondt i kroppen. Kan jo være et helt vanlig forkjølelsesvirus det....????

Får altså ikke til å stikke hull på herligheten selv... Kommer bare litt blod og gjør forferdelig vondt.

Herregud, alt man skal rammes av her.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vel bare to valg da - la den være og vent, eller dra på legevakta. Jeg vet hvor vondt det gjør, håper den ikke blir verre nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nervøs_*
Da har du vel bare to valg da - la den være og vent, eller dra på legevakta. Jeg vet hvor vondt det gjør, håper den ikke blir verre nå!

Har nå konferert med min mor, som mener at "klumpen" og den dårlig formen ellers ikke har noen sammenheng. Hun er ingen lege, men en klok kvinne opp i årene, som har opplevd lignende selv.

Jeg velger med andre ord å avvente situsjonen.

TUSEN TAKK FOR ALLE SVAR!

Det gir en varm følelse at folk er interessert i å hjelpe :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Dette er ikke noe å bekymre seg for foreløpig.

Har hatt noen slike selv på innsiden av kjønnsleppen, og her snakker vi GIGANTISKE.

De har oppstått hvis f.eks trusen har gnagd lenge på samme sted. STOR, vond og rød. Etter et par dager klemte jeg på den, og jeg overdriver ikke når jeg sier at det sprutet ut puss i en lang stråle.(GRØSS) Så var det hele over :)

Forferdelig ubehagelig, men heldigvis helt ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bestemmer deg for å gå til lege, så er det nok med fastlegen din. Tror ikke det er så veldig populært om du går på legevakta med dette, med mindre du blir mye dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...