Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok bukplastikk for 5 mnd siden. Tatt det to ganger, fordi første gangen trente jeg for hardt og for tidlig. Så da ble det en væske-ansamling der....

Men nå har det gått fem mnd, og jeg har tatt det rolig,men trent...

Jeg hovner fortsatt opp i magen etter trening, og sit-ups har jeg så vidt begynt med... Noen med erfaring?? Hvpor lenge skal man hovne opp etter denne operasjonen??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Man skal ikke trene magen på seks mnd etter bukplastikk og andre operasjoner som går på magen.

Gjest Gjest
Skrevet
Man skal ikke trene magen på seks mnd etter bukplastikk og andre operasjoner som går på magen.

6 uker er det.

Skrevet

Jeg tok full bukplastikk for 9 uker siden og sydde magemusklene.

Jeg har fått bskjed om og ikke trene noe før det er gått 6 uker, da kan jeg trene, men ikke for hardt og ikke mage. Etter 3 mnd kan jeg starte med hardere trening og trening av magen. Men det viktigste er at jeg kjenner etter hva kroppen orker, gjør det vondt skal jeg stoppe.

Magen min er ihvertfall fortsatt hoven, blir hoven bare jeg er i lett aktivitet. Tror det er normalt at magen er hoven ved aktivitet i ganske lang tid.

• 4 uker senere...
Skrevet
6 uker er det.

Ja seks uker er det....

Skrevet
Jeg tok full bukplastikk for 9 uker siden og sydde magemusklene.

Jeg har fått bskjed om og ikke trene noe før det er gått 6 uker, da kan jeg trene, men ikke for hardt og ikke mage. Etter 3 mnd kan jeg starte med hardere trening og trening av magen. Men det viktigste er at jeg kjenner etter hva kroppen orker, gjør det vondt skal jeg stoppe.

Magen min er ihvertfall fortsatt hoven, blir hoven bare jeg er i lett aktivitet. Tror det er normalt at magen er hoven ved aktivitet i ganske lang tid.

Oki.. jeg har operert to ganger ( pga væskeansamling ) andre gangen. Begge gangene har jeg trent for tidlig og for hardt... trodde eg var klar begge gangene... Nå er jeg hoven ofte synes jeg og det er liksom som om det hovner bare opp på den ene sisen av magen... Det er jo tross alt snart seks måneder siden.....

Gjest Gjest
Skrevet
Ja seks uker er det....

Med meg gikk det nesten ett år før jeg sluttet å være hoven. Jeg sydde ikke musklene heller.

Skrevet

Jeg kunne begynne med step og lignende etter 6 uker sa min kirurg, men vente med mageøvelser til det har gått 3 mnder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...