Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har hatt en god kompis og kollega et par år. Han har hatt kjæreste inntil nylig. Han og meg hadde et et vanlig vennskap, bortsett fra at jeg etterhvert ble forelsket i ham. Siden han var opptatt skjulte jeg følelsene mine etter beste evne for at vi skulle bevare vennskapet som jeg satte stor pris på.

Vi pratet ofte i telefonen og han sendte søte sms -er til meg. (Noe som fikk pulsen opp på meg). Nå er forholdet hans slutt og jeg fikk et vanvittig håp om at kanskje nå...........

Men hva skjer, han unngår meg, ringer aldri mer og jeg forstår ikke noe som helst.

Jeg er fortvilet og usikker på hva jeg gjøre, om ikke annet så vil jeg prøve å beholde vennskapet vårt.

Trenger gode råd fra noen som kanskje forstår hva som skjer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antageligvis er det vel for at han har følelser for deg og det plutselig ble litt annerledes nå når han er single - ikke så trygt lenger.

Bare ikke kontakt ham du, og vent så dukker han nok opp. Og hvis du er heldig har han noe kjekt å fortelle deg. Men ikke press, da ødelegger du. Han må komme til deg.

Gjest Brulta
Skrevet

Merkelig fenomen dette.

Selv er jeg enslig og har stadig en hale av gifte/opptatte menn etter meg....de synes sikkert at det er så uforpliktende,men jeg passer på å ikke gå over streken, for hadde det vært opp til dem, så hadde vi havnet i senga forlengst. :wink:

Senest igår hadde jeg en til kaffe-besøk- (kun kaffe!!)- Idag fikk jeg mail fra en som jeg har sagt til flere gg at jeg er ikke interessert.....men han gir seg ikke! "Hallo vennen min- er du der".....og det etterat jeg ikke har svart på de siste 10 mailene hans!

Men:- de enslige og single som jeg har "prøvd" meg på, nei, de er over alle hauger plutselig. - Forstå det den som kan!!!

Det har nok noe med at de fleste menn ikke liker forpliktelser, så hvis jeg var deg, ville jeg ligget meget lavt i terrenget nå! Da har du kanskje et håp om at han tar kontakt....menn er rare! :kul::tronderbart:

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for fornuftige svar, som hjelper meg videre.

Har en bestemt følelse at han også hadde(muligens har) varme følelser for meg, men det kan være at han ikke helt vet hva han skal gjøre, og trenger en pause. J

eg er fryktelig utålmodig og er redd det kan ødelegge alt. Men etter måneder med skjulte følelser er det klart nå når jeg øyner en mulighet for et kjærlighetsforhold, er det vanskelig å være tålmodig. Skal prøve å legge meg under bakkenivå.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor lenge er det liksom akseptabelt å vente da??

Når en mann ikke gidder å ta kontakt på lenge tenker jeg at han ikke har forståelse for meg i det hele tatt..eller respekt for meg ..en slik mann vil jeg ikke ha!

Jeg klarer uansett ikke å da skulle gjenoppta mitt forhold til en som har knust meg slik...og hvorfor kom han tilbake? Fordi han ikke fandt noen bedre?? Jenter er bare så naive....

Skrevet

Jeg synes helt motsatt fra alle de andre jeg!! :oops:

Ta kontakt med ham! Som den vennen du har vært med ham i lang tid!

Forklar ham at ja, du har interesser for ham, men at det viktigste for deg er vennskapet (for det er vel viktig?), og at det som skjer det skjer, at alt er mye enklere å finne ut av OG løse dersom dere faktisk prater sammen!

Jeg har vært i din kamerats sko, har hatt gode venner jeg vel egentlig har hatt anelse om at liker meg godt, men siden jeg har vært opptatt så har vi "bare" hatt ett godt vennskapsforhold.

Når jeg så har blitt singel, så har jeg nok gjerne backet litt ja, fordi jeg hadde anelse om at den andre hadde sterkere følelser og var redd for at det skulle bli missforståelser og forhåpninger, når jeg ikke hadde DE følelsene tilbake.

Jeg angrer idag på at jeg ikke pratet med vedkommende istedefor. Jeg har mistet en god kamerat pga det, og jeg har også mistet en god kamerat fordi han var mer interessert en meg men fordi jeg IKKE skjønte det og ikke skjønte en ting når jeg ble singel og denne vennen trodde at vi NÅ skulle bli ett par.

Dersom dere virkelig ER gode venner, har ett vennskap som er verd noe, så for gud skyld PRAT med hverandre!! ikke press eller mas, men prat!

Lykke til uansett!

Gjest Anonymous
Skrevet

søte meldinger er lettest å gi hvis man bare er venner- han har nok skjønt at du er forelsket og fått panikk. enten så er han ikke sikker, ikke forelsket eller så trenger han tid til å komme over den forrrige. bare ikke virk desperat. vær deg selv- normal.ikke vær redd for å ta kontakt med han, men oppførdeg normalt.

Gjest Milah
Skrevet

Menn går det vel i grunnen ikke å forstå seg på.. :D

Det kan være som mange sier her at han nå ikke er "trygt" i et forhold lenger, og derfor er redd for forpliktelser.

Men kan det ikke også være at han er deppa fordi forholdet hans gikk i vasken.... Og derfor har trekt seg unna, og kanskje ikke bare deg..?

Synes du skal ta kontakt med han jeg, og "kjenne" litt på stemningen om du kan lufte følelsene dine..

Lykke til..

Gjest Anonymous
Skrevet

Han har fått panikk, og vil unngå noe forpliktende for enhver pris....Glem han! Det finnes mange fisk i havet......

Skrevet

Synes du skal gi han litt tid jeg. I og med at dere har vært venner så lenge så er han selvfølgelig glad i deg. På hvilken måte finner du ut av før eller senere. Men husk at han nettopp har avsluttet et forhold og sikkert ikke vil hoppe rett inn i noe nytt med en gang.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for fine svar. Dere har gitt meg litt av hvert ¨å tenke på.

Men det beste er nok å gi han tid og behandle ham kameratslig. Uansett så kan jeg ikke presse ham inn i et forhold med meg. Han må finne ut av det selv. Siden han er verdens snilleste og sympatiske mann, så han er verdt å vente på.

Jeg har faktisk funnet litt roen etter svarene jeg har fått her.

Takk skal dere ha!!!! :lol:

Skrevet

Bra du har funnet roen...

En god venn av meg hadde nesten samme problem som deg en gang, og da sa hun til meg:

"En kan ikke leve med dem, men en kan ikke leve utem dem heller" (og det var menn hun tenkte på da, ja)

Jegs ynes dette er en veldig "dekkende" setning i enkelte situasjoner, og jeg hadde bare så lyst til å dele den med dere...

*lykke til*

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ikke lett å være tåmodig når en er dødsforelsket.

Spinner bare rundt og fungerer så vidt i det daglige. :o

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Tror ikke du skal glemme ham. Vi vet jo ikke helt hvor slutt det andre forholdet er, kan hende det er noe ettersleng som han vil ha unna før han går videre. Og så tror jeg helt sikkert han vil ha de obligatoriske ukene med kompiser og annet pakk før han går og setter seg fast igjen.

Ta det helt rolig, men gi nå gjerne livstegn fra deg slik at han selv ikke gir opp håpet. Let him think a little!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi treffes innimellom i fm. jobben. Han er høflig , men svært reservert.

Lurer på hvor den fantastiske kontakten og humoren vår har blitt av.

Tør ikke ta initiativ til å prate på tomannshånd heller.

Blir snart gal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...