Gå til innhold

TANNGNISSING/ BRUKSISME!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gnisser tenner så innmari om natten... har gjort det i alle år... Men nå begynner det å gå utover emaljen på tennene m ine, og jeg får vondt.... Noen som har erfaring??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg gnisser tenner så innmari om natten... har gjort det i alle år... Men nå begynner det å gå utover emaljen på tennene m ine, og jeg får vondt.... Noen som har erfaring??

gå til tanlegen, alle utgifter i forbindelse med dette får du også trukket fra på skatten.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja. Gå til tannlegen og få støpt en biteskinne som du skal ligge med om natten. Den koster ca 2000kr (+/-), men du får refundert mesteparten fra NAV. Uansett så blir det billigere enn å begynne å reparere tennene dine etterhvert som du gnisser dem ned.

Yoni.

Skrevet
Ja. Gå til tannlegen og få støpt en biteskinne som du skal ligge med om natten. Den koster ca 2000kr (+/-), men du får refundert mesteparten fra NAV. Uansett så blir det billigere enn å begynne å reparere tennene dine etterhvert som du gnisser dem ned.

Yoni.

Dette har jeg gjort, og det funker kjempebra. Og som det står her, alt blir refundert, så det koster deg ingenting. Bittskinnen blir støpt og tilpasset tennene dine, så er ikke ubehagelig å sove med i det hele tatt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har samme problemet, og skulle vært til tannlegen snarest (når jeg får råd).

Hvordan får man refundert dette, og gjelder det også når man må bygge opp igjen tenner som er slitt ned?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...