Gå til innhold

Linser

Megan

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd månedslinser man kan sove med, og som man bruker en helt måned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venninne bruker (brukte i alle fall) sånne, og det funket visst bra! Selv liker jeg ikke tanken på å ha en hinne liggende over øynene så lenge i strekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd. Likte bedre de jeg hadde i 9 mnd. og tok av hver kveld. Ble så tørr i øynene både av måneds- og engangslinser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er bedre med linser man tar av seg hver kveld ja, men jeg skal til et sted der jeg ikke vil ha samme tilgang til hygiene. Fikk dermed anbefalt dette av optikeren, så... får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo dagslinser et perfekt alternativ for deg. De kaster du etter en dags bruk. Glimrende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det linser som man har på om natten og nå? Hm..

Jeg bruker vanlige månedslinser.. Men det hadde jop vært deilig å slippe å tenke på å ta ut linsene hver kveld og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg bodde i USA (vel tre år siden) hadde alle der borte sånne linser man bruker 24 timer i døgnet. Ingen av mine venner hadde problemer med disse linsene.....Jeg er litt fasinert av dette, men er likevel litt forsiktig med å prøve ut selv. Er ikke helt komfortabel med at øyet ikke får "fri" fra linsen. Kan det være bra å ha de på hele tiden....hem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo dagslinser et perfekt alternativ for deg. De kaster du etter en dags bruk. Glimrende!!!

Nei, her er det snakk om "jungel-tendenser", hvor jeg tror renslighet vil bli veldig vanskelig. Ellers hadde jo daglinser vært perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Har sånne (på meg nå) og elsker dem!

Er sinnsykt nærsynt og tro meg det er en stor opplevelse å åpne øya om morran og faktisk SE :D

Prøv dem! Det er en flott følelse!

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzy, hvordan føles det over tid? Blir øynene irritert mot slutten av perioden? Tar du dem ut av og til eller SKAL de være i hele tiden? Skal de renses? Må si det virker veldig fristende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal sitte på dag og natt. Ikke noe rensing så sant det ikke kommer noe rusk innpå.

De føles helt fine hele perioden for min del, men som alle linser blir de litt tørre om du sitter og stirrer mye på tv, data ol.

Det skader ikke å prøve. Jeg anbefaler dem på det varmeste!

Suz :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

har hente et sett i dag til prøve. Optikeren var ikke overbegeistret for de. Noen får irritasjoner og forbud fra øyenlegen, men skal nå prøve de da.

De er noe dyrere i bruk enn andre linser. Like myke som mine dagslinser. Koste meg kr 99 så får prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker disse og er kjempefornøyd!

Om du reiser mye er de veldig praktiske (slipper alt styret med linseveske osv....)

Men med linser som konstant sitter på øyet er det viktig med regelmessige besøk hos optikeren!! Jeg er til sjekk minst tre ganger i året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng Girl!

Det er viktig med regelmessige kontroller sånn at du får sjakka at øyet for tilstrekkelig med oksygen.

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har vert til min første kontroll etter å ha fått prøvelinser. Alt var helt fint. Det gir 50 % mer oksigen enn vanlige linser. Passet meg bra disse. Ser bedre i de også.spent på fortsettelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg er fristet til å prøve dem. Hvor mye koster de (er det rundt 800kr for tre par eller husker jeg helt feil?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bruker døgnlinser og er kjempefornøyd.

Prisen er jeg mindre fornøyd med.... 5000,- i året :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse linsene er forholdsvis nye på det norske markedet, og etter som det er flere linseoptikere som ikke har så bred erfaring med dem er de forsiktige med å anbefale dem. I en undersøkelse jeg leste så viste det seg at dag-og-natt-linser er mer hygieniske enn linser som trenger rensevæske-system, som f.eks månedslinser. Etter som disse linsene har mer oksygen-gjennomtrengelighet enn vanlige dagslinser, vet jeg om flere som bruker disse som vanlige daglinser i veldig tørre inneklimaer, men det blir da rådyrt. Selv har jeg ikke prøvd dem, da jeg foretrekker briller, men en god venninne av meg reagerte på dem og ble rød og sår. Tror ikke det passer for alle, men det bedømmer nok linseoptikeren.

ringblomst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...