Gå til innhold

Gjennom motgang til stjernene

stjernekyss

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fjernt, mobilen min ringte i stad, noen som ville ha tak i en Laila, som da åpenbart var feilringning. Men da jeg sjekket fasttelefonen i stad, hadde samme nummer ringt til den?! Rart? Hva skjer? And who the fuck is Laila??

:klø:

Hm, rart? Kan det være noen som har et navn som ligner på ditt?

Hurra for flinke leger! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Jeg har akkurat svart deg på et innlegg i "dere som er våken nå",og da kom jeg på at jeg skulle kikke litt i dagboka di.Så etter å ha lest endel tenkte jeg med det samme at det nesten var upassende med fleipinga mi... :sjenert:

Jommen har du opplevd mye tøft og vondt.Jeg føler med deg og håper at det stadig går bedre med deg.Nå har jeg jo forstått at det er ganske alvorlige ting som gjorde at du skulle til lege den dagen du nesten forsov deg,og jeg håper inderlig at du fikk / får den hjelpa du trenger!!

Nå skal jeg lese resten av sidene,og kommer sikkert til å lure inn noen skriverier til deg iblant om jeg får lov...

Ta vare på deg selv :klemmer:

Endret av alicia2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Jeg har akkurat svart deg på et innlegg i "dere som er våken nå",og da kom jeg på at jeg skulle kikke litt i dagboka di.Så etter å ha lest endel tenkte jeg med det samme at det nesten var upassende med fleipinga mi... :sjenert:

Jommen har du opplevd mye tøft og vondt.Jeg føler med deg og håper at det stadig går bedre med deg.Nå har jeg jo forstått at det er ganske alvorlige ting som gjorde at du skulle til lege den dagen du nesten forsov deg,og jeg håper inderlig at du fikk / får den hjelpa du trenger!!

Nå skal jeg lese resten av sidene,og kommer sikkert til å lure inn noen skriverier til deg iblant om jeg får lov...

Ta vare på deg selv :klemmer:

Fleiping er hjertelig velkommen! Uten galgenhumor ville jeg nok raskt vært rimelig depressiv av meg ;)

Velkommen inn i dagboken min :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sidonie

Sjelden jeg leser så mye rundt på KG, er så mye rart her. Men jeg så tittelen på boka di, som er den samme som jeg har i sitat på latin, og kom innom. Jeg har hatt bok på KG selv, men slettet den av ulike årsaker.

I hvert fall vil jeg bare si at dette er en flott bok, og jeg blir oppmuntret av at det finnes kvinner som deg :) Jeg ønsker deg masse lykke til videre, etter ulykken og alt som har skjedd deg av motgang.

Take care :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være Sidone :) Jeg er veldig glad i det sitatet, det har stor personlig betydning for meg. Tusen takk for fine og gode ord, blir glad av sånt :):klem:

Nå begynner det jo snart å være et år siden eksmannen min gikk. Jeg har ikke hatt kontakt med ham eller sett ham på evigheter. Tenker generelt veldig lite på ham, og etter frontkollisjonen har jeg følt at jeg ikke lenger har noe bånd til ham. At jeg ikke føler noe for ham.

Har tatt disse følelsene med et visst forbehold, dette var jo tross alt mannen jeg giftet meg med og ville leve resten av livet med, og har i grunn gruet meg til den dagen jeg kom til å se ham igjen.

Og her om dagen så jeg ham.

Tilfeldig på gata. Jeg vet ikke om han så meg, men jeg så i hvertfall ham. Og jeg følte ingenting!

Jeg ble så lettet! Ikke noe hopp i hjertet eller noen ting! Gikk rundt og var litt høy på den følelsen.

Men nå føler jeg meg bare jævlig. Jeg klarer ikke å riste bildet av hvor sørgelig jeg syntes ham så ut der han labbet avgårde. Og jeg føler meg helt jævlig som syntes at han så sørgelig ut!

Så jævlig føler jeg meg at det spiser meg opp innvendig. Jeg føler at jeg har sviktet ham ved å ikke føle noenting, jeg skulle jo leve resten av livet mitt med ham. Og under ett år etter at han har gått, så føler jeg ingenting! Og han ser bare sørgelig ut!

Denne følelsen har jeg aldri hatt før. Jeg liker det ikke. Hjelp? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg! Glem ikke at det var han som gikk! Det var han som var borte i månedsvis UTEN å bry deg om hvor sørgelig du har det.

Jeg sliter med akkurat samme tanker selv nå! At jeg syns synd på han. Han er syk. Han vil ikke få det bra. Men vi kan ikke tenke sånn! Vi kan ikke redde dem. Vi må redde oss selv og den jobben er mer enn stor nok.

Samvittigheten vår er stor, men i denne sammenheng må vi legge den til side.

De er selv ansvarlig for deres eget liv! Mange har tøffe og vonde liv uten at vi kan hjelpe dem. Det er ikke alle mennesker man skal være der for heller, ikke de som ødelegger oss hvertfall :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg! Glem ikke at det var han som gikk! Det var han som var borte i månedsvis UTEN å bry deg om hvor sørgelig du har det.

Jeg sliter med akkurat samme tanker selv nå! At jeg syns synd på han. Han er syk. Han vil ikke få det bra. Men vi kan ikke tenke sånn! Vi kan ikke redde dem. Vi må redde oss selv og den jobben er mer enn stor nok.

Samvittigheten vår er stor, men i denne sammenheng må vi legge den til side.

De er selv ansvarlig for deres eget liv! Mange har tøffe og vonde liv uten at vi kan hjelpe dem. Det er ikke alle mennesker man skal være der for heller, ikke de som ødelegger oss hvertfall :hug:

Jeg kan ikke gjøre annet enn å signere dette!

Og spesielt dette med samvittigheten da,vi kvinner er utstyrt med så " STOR" samvitttighet at det faktisk kan bli for mye av det gode iblant.Det har i alle fall jeg innsett, at hvis jeg skal forstette å alltid ha vond samvittighet for alt mulig-uten grunn ( som f.eks hvis jeg for en gang skyld sier nei til noe jeg blir bedt om..)så blir jeg rett og slett helt uttappet.Vi kan ikke bestandig ta på oss ansvar for andres følelser / situasjon,vi er ikke herre over alt eller skyld i alt!! Og at du følte som du gjorde når du møtte ex-mannen din,viser i bunn og grunn at du holder på å komme deg videre etter bruddet,noe som er positivt.

Og det skulle du sluppet ha dårlig samvittighet for.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, så snille og gode dere er :klem:

Jeg vet jo at dere har rett. Det har surret litt i bakhodet mitt de siste dagene, men konklusjonen er hva den var instinktivt. Jeg føler meg ferdig med ham.

Har for første gang kjent et savn etter "noen". Litt rart egentlig, for jeg er veldig fornøyd ved å være bare meg. Men det var bare én kveld, og da var verden litt stor, så tror det hadde mer med det å gjøre enn noe annet.

Har jobbet litt i kveld, og merker at jeg ikke klarer å la jobben ligge når jeg går fra den. Den surrer i hodet mitt og gjør inntrykk på meg. Mer enn hva jeg synes er ok. Liker ikke.. Pleier å være flink til å "rise det av meg", men det sitter mer nå. Kjenner jeg har fått vondt i hodet også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her inne nå :sjenert:

Håper alt er bra med deg og at du har venner og familie som stiller opp for deg nå i påsken.

Vi drar snart på hytta, så vil benytte anledningen til å ønske deg en riktig fin påske :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei godinger :klem:

God påske til dere også :)

I år har jeg bestemt meg for å ikke feire påske, noe jeg synes jeg utrolig deilig og befriende.

Og i dag har jeg startet et nytt og bedre liv ( :fnise: ). Etter frontkollisjonen har jeg (av åpenbare grunner) sklidd ut. Har stort sett levd på junk og ikke trent (fordi jeg ikke har kunnet).

Men nå skal jeg begynne å snu på ting. Begynne å spise mer regelmessig og sunt igjen. Og begynne å bruke kroppen så mye jeg kan. Og det føles bra :) Regner ikke med at det kommer til å gå på smurte skinner, men jeg er i hvertfall på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for flink Stjernekyss! :duskedame:

Nå var det lenge siden jeg har vært her inne... :sjenert: Du er virkelig en inspirasjon. Fy faderullan så mye vanskelig noen av oss opplever i løpet av livet, men dte som utgjør forskjellen er hva du gjør med det vanskelige. Og du er så flink, selv når du har det vanskelig. Jeg kan bare håpe at jeg vil reagere like bra om jeg havner i lignende situasjoner. Jeg håper, men jeg er jammen ikke sikker!

God ikke-påske! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for flink Stjernekyss! :duskedame:

Nå var det lenge siden jeg har vært her inne... :sjenert: Du er virkelig en inspirasjon. Fy faderullan så mye vanskelig noen av oss opplever i løpet av livet, men dte som utgjør forskjellen er hva du gjør med det vanskelige. Og du er så flink, selv når du har det vanskelig. Jeg kan bare håpe at jeg vil reagere like bra om jeg havner i lignende situasjoner. Jeg håper, men jeg er jammen ikke sikker!

God ikke-påske! ;)

Hehe, ikke-påske :ler:

Jeg er nå ikke så flinkt til å være her inne så ofte selv heller :plystre:

Jeg tror absolutt at du vil klare deg helt fint i stormen, jeg tror de aller fleste gjør det. Ikke fordi vi bestemmer oss for det, men fordi vi ikke har noe valg. Livet fortsetter jo, uansett. Og for hver dag, blir det litt bedre, helt av seg selv :) Ikke minst fordi du har et så fint sitat i signaturen din :)

Nå skal jeg ut i solen og treffe broren min og familien hans. Gleder meg skikkelig, for har ikke sett dem på veldig lenge.

:hoppe:

<-- GLAD I DAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men nå skal jeg begynne å snu på ting. Begynne å spise mer regelmessig og sunt igjen. Og begynne å bruke kroppen så mye jeg kan. Og det føles bra :) Regner ikke med at det kommer til å gå på smurte skinner, men jeg er i hvertfall på vei :)

Det høres jo kjempebra ut! Syns det viser klart at det går fremover med deg på alle måter!

Du skrev at du ER GLAD I DAG,og det lover godt for dagene fremover også i bunn og grunn,for du viser stadig nye tegn på at du har det bedre med deg selv.

Kos deg i din IKKE-FEIRINGS-PÅSKE-FERIE :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det gikk visst ikke så bra med den nye sunne livsstilen min :fnise: Men jeg har kommet frem til at det er helt greit. Det er så mye som det er, at det ikke er noe vits å ta det prosjektet nå. Jeg har det jo bra, og det er det viktigste. Så får resten komme av seg selv når det kommer.

Nå driver naboen og dunker i veggen på meg her. Synes da alvorlig talt jeg ikke spiller så høy musikk. Ikke er det musikk med noe særlig bass heller. Og jeg må høre ham hamre løs på pianoet som en galmann når han er sørpefull på natterstid :roll:

Jaja :fnise: Gleder meg i hvertfall til å fortsette å ha det akkurat som jeg har det :) Ikke noe prosjekt. Que Sera, Sera! :)

Gode klemmer til dere godingene mine :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå dunker naboen i veggen IGJEN! :overrasket:

Nå får han bare ha det så godt. En ting er når det er etter være-stille-tiden, men nå er det dagtid. Sånt må man tåle når man bor i by! Hvis ikke får han kjøpe seg enebolig på landet. Idiot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå dunker naboen i veggen IGJEN! :overrasket:

Han har visst ikke samme musikk-smak som deg :fnise: ! Nei det er fryktelig irriterende at en knapt skal våge å ha litt volum på;for som du sier så må en jo tåle litt!! Og ofte er det veldig lytt i slike boliger også,så det blir til at naboen hører noe uansett hvor lavt en har musikken på!

Jeg husker godt da jeg var 18-19 år og bodde i et hus med leilighet i to etasjer,jeg bodde nederst.Det var forferdelig lytt,og når de to overfor meg gikk over gulvet,klampret det fælt (nyttet ikke si noe),og de spilte musikk o.a nett slik det passet dem.Men JEG fikk flere ganger kjeft fordi de påsto jeg hadde for høyt volum på musikken,hvilket ikke stemte i det hele tatt.Jeg spilte ganske lavt faktisk,nettopp fordi jeg tok hensyn til DEM,og ikke omvendt.Enden på visen var at jeg hadde volumet så lavt at jeg knapt hørte noe selv,av frykt for å få mer kjeft...De var unge de også,men harselerte fælt med andre,ble faktisk småredd :gjeiper: Og det var ofte mye lyd fra dem" til langt etter sengetid."

Så jeg mener du har lov å spille musikk uten å måtte ha øret inntil høytaleren og naboen din kan godt godta dette uten å bli sur,han som spiller piano som en gal mann nattestider :kjefte::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...