Gå til innhold

bekymret for at eksen min har havnet på skråplanet...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. eksen min som det ble slutt med for endel måneder siden, har tydeligvis begynt å dope seg..både røyke hasj og andre ting også. det har visst skjedd flere ganger, og han har ringt til meg mens han har gjort det. han har kommet inn i en spesiell gjeng som er litt utagerende.

Problemet er at han sier at jeg ikke må si det til noen, men jeg er jo bekymret da. Og har sagt mange ganger at han må slutte med det, men han gjør jo ikke det..bare fortsetter. Jeg har hatt noen søvnløse netter på grunn av dette, for han betyr kjempemasse for meg selv om det er slutt..:/ Det er bare meg han har sagt det til, i tillegg til en kompis.

Jeg vet ikke om jeg kan sitte og se på at han kanskje havner på skråplanet og ødelegger livet sitt uten at jeg gjør noe! Men vet jo ikke hva jeg kan gjøre da, det er jo slutt og jeg kan ikke kreve noe som helst. Hvis jeg forteller det f.eks til en kompis av han som jeg tror kanskje kan snakke han til fornuft mer enn meg, kanskje det hjelper. Men da har jeg jo brutt tilliten til han da.. Synes det er en ganske håpløs situasjon, og skulle ønske jeg ikke visste noe om det så jeg slapp å forholde meg til det.

Noen som har noen forslag eller tanker eller ett eller annet?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Keitel
Skrevet

Hva er viktigst? Tilliten hans eller livet hans?

Skrevet

Hva med å snakke med den kompisen han allerede har betrodd seg til?

Kanskje dere to i fellesskap kan funne ut hva som er lurt å gjøre?

Gjest Evine
Skrevet

Ikke tvil - da kontakt med kompisen eller foreldrene hans ..

Gjest Glør
Skrevet

Jeg synes vel i utgangspunktet ikke det er din sak. Hvis det at han røyker osv er noe han opplever som ett problem kan du selvsagt hjelpe han, men hvis ikke ønsker din hjelp er det ikke så mye du kan gjøre. Jeg hadde blitt ganske forbanna dersom noen av mine ekser skulle stikke nesa opp i livet mitt på den måten, bare fordi jeg foretrekker andre rusmidler enn alkohol, eller fordi jeg har "feil" venner.

Gjest Gjest
Skrevet

Der ser du hvordan det går når du knuser noens hjerte.

Jeg synes du skal ta konsekvensen her og varsle venner, familien hans, skolen hans, og alle som kan ha en innvirkning på at han slutter med narkotika. Drit i tilliten hans. Han vil takke og forstå når han blir skikkelig voksen.

Skrevet

Det var da en dum kommentar...??

Hvis du føler du må gjøre noe med dette synes jeg du skal ta kontakt med kompisen han allerede har snakket med. Kanskje jeg er kynisk nå, men jeg synes ikke det er din sak med mindre dere er venner og omgås nå etter bruddet. Det er slutt, han lever sitt liv og du lever ditt.

Min eks har også havnet litt på feil side etter jeg gjorde det slutt med ham. Da vi møttes var vi bare 15, og han drakk mye på den tida. Årene med meg var han rolig og holdt seg på matta. Vi var sammen lenge, og jeg brukte flere år på å gjøre det slutt fordi jeg var redd for hva han ville finne på. Til slutt gikk jeg, og han falt tilbake i det gamle sporet sitt. Han har blant annet sittet inne. Vi har liten kontakt, men snakker litt nå og da, til bursdager og slikt. Våre felles venner sier at han drikker tett fremdeles.

Jeg har vondt av ham, men det er hans liv og hans valg. Jeg har mitt nå og har latt ham gå. Hadde han spurt meg om hjelp hadde det selvsagt vært en annen sak, da ville jeg gjort det jeg kan for å hjelpe til.

Skrevet

Nå høres jeg sikkert slem ut, men jeg hadde ikke gjort noe med det. Han er tross alt en eks

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes du skal ta konsekvensen her og varsle venner, familien hans, skolen hans, og alle som kan ha en innvirkning på at han slutter med narkotika. Drit i tilliten hans. Han vil takke og forstå når han blir skikkelig voksen.

Ja, de er hensynsløse, så lenge de får det som de vil

SIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIGNERER

hold dere unna resepktløse jenter, så slipper dere slike jenter som driter i deg

Gjest Gjest
Skrevet
Nå høres jeg sikkert slem ut, men jeg hadde ikke gjort noe med det. Han er tross alt en eks

Så du ville ikke gjort noe hvis en venn av deg fikk narkotikaproblemer? Det er mange som har et vennskapsforhold til eksen, skjønner du.

Ellers synes jeg TS bør være svært forsiktig med å kontakte foreldre ol; da risikerer man å gjøre situasjonen mye verre enn den er. Allier deg heller med den andre vennen som vet, og få ham til å kontakte hjelpeapparatet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...