Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kjøper "alle" en slik minnebok til ungen der man skriver ned når den smilte for første gang, når første tann kom osv? Skriver dere ned datoen babyen gjorde de første tingene eller hvor mange måneder den var?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har skrevet slikt ned i fotoalbumene. Burde skrevet sånn ned med en gang (feks i en notisbok) for jeg glemmer så kjapt når de forskjellige tingene skjedde, og barnet er ikke to år ennå...

Skrevet

Kikket på sånne minnebøker i butikkene, men synes det var for mange sukkersøte og ikke noe som falt i smak, derfor bruker jeg heller fotoalbumene, så får jeg det som jeg vil ha selv. Eller, tanken er der, det tar bare lang tid å oppdatere.

Skrevet

Jeg skal lage det. De ferdige er så klissete søte og står mange ting som jeg kanskje ikke vil ha med. Så jeg tenkte jeg skulle lage, har tatt vare på noen ting allerede som skal være med. Så tenkte jeg for det meste å ha bilder og lite tekst :)

Skrevet

Fikk ei bok av min venninne (som skulle være gudmor for dattra vår) når jeg lå på sykehuset.

Bilder og notater som f.eks første gangen tann nr 1 dukket opp. Første gangen hun bærsja skikkelig (jaaada, her skulle ALT dokumenteres :fnise: ) Når hun krøp, gikk..you name it! Tok også og klippet ut notiser, hva som gikk på tv og andre ting som var spesielt for akkurat den dagen hun var født.

Nå, snart 11 år etter, er dette veldig artig å lese. Tok også bilder fra jul #1, 2, 3, 4 og 5. Hva hun fikk av oss, gudforeldre og annet småsnask. Igjen, kjempekos å lese så mange år etterpå. For å ikke glemme bilder og bursdagskort når hun fylte 1 år. Åhhh :hjerte: Fikk også med meg bursdag # 2, 3 og 4 før boka nærmest holdt på sprekke hehe...

Og ja...hehe...jeg skrev jo også ting og tang fra sykehuset. Tanker, følelser, bekymringer (så klart. Man har nok av dem) og ønsker + at jeg limte fast graviditetstesten :sjenert:

Jada jada...sånn er det å være førstegangsmamma ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg skal lage det. De ferdige er så klissete søte og står mange ting som jeg kanskje ikke vil ha med. Så jeg tenkte jeg skulle lage, har tatt vare på noen ting allerede som skal være med. Så tenkte jeg for det meste å ha bilder og lite tekst :)

det var en ide ja å lage selv. kan jeg spørre om hvordan du har tenkt å lage den? :)

Skrevet

Min bror har en slik dagbok. Der er det bilder, tekst, samt de første tegningene han laget.

Boken hans er fra 0-3 år. Til meg laget min mor et nydelig fotoalbum. Flotte minner og en tradisjon jeg ønsker å videreføre til mine barn.

Skrevet

Men ikke legg lista høyere enn du klarer å fullføre for evt flere barn. I diskusjoner om sånne bøker treffer jeg flere som er yngst i søskenflokken, og som ikke har fått om seg, mens storebror har en hyperdetaljert en. Litt sårt, har jeg inntrykk av.

Skrevet

Jeg har aldri sett en slik bok som er i nærheten av ferdig utfylt. Som regel er de første par sidene utfylt, de som handler om fødselen og de første par ukene. Og så er det litt sporadisk informasjon og bilder utfylt over det neste halvåret før resten av boken er urørt.

Nå finnes det sikkert de som klarer å skrive ned alt og fyller ut hele boken, men for de fleste blir det nok med tanken. Selv ville jeg aldri ha gitt noen en slik bok, og hadde jeg fått en i gave ville jeg ha byttet den.

Skrevet

Jeg skriver blogg jeg, og noterer det meste av slike ting der. Har planer om å kanskje skrive det over i et album eller en slik bok, men nå er M to år i dag og jeg har bare såvidt begynt så jeg vet jammen ikke...

Tror det heller blir at jeg printer blogg-innleggene på fotoark og setter dem i en perm :)

Skrevet

Mine sønner her en bok som heter "Da jeg var liten". Den er ikke så sukkersøt synes jeg.

Gjest lillakamilla
Skrevet

Vi er fire søsken som alle har fått hver vår slik bok/fotoalbum. Alle like detaljerte, og kjempekoselig nå 20-30 år seinere. Så det er absolutt en tradisjon jeg vil ta med meg videre!

Skrevet
det var en ide ja å lage selv. kan jeg spørre om hvordan du har tenkt å lage den? :)

Litt treg jeg med å svare ;)

Men jeg skal kjøpe ett album med svarte eller hvite ark tenkte jeg. Gjerne en slik man kan ta å sette inn ark etterhvert, så slipper man en masse blanke ark eller at det er for få.

Men jeg tar jo bilder ofte av ting vi gjør. Så noterer jeg ned ting inne på dataen. Så kan jeg da printe ut bilder og skrive ned ting ved sidenav bildene. Så tar jeg vare på ting som jeg kan lime inn :) Som f.eks. har jeg tatt vare på en sommerfugl som var med blomsten jeg fikk på sykehuset da han ble født. Den har jeg tenkt å lime inn ett sted.

Skrevet

Jeg har en sånn. Fikk den før babyen ble født, og vi visste ikke kjønn, så det ble en kjønnsnøytral en, ikke særlig "sukkersøt", helt vanlig, med min første dag, mitt første bad, første tur, dåp, første tann, første gang jeg gikk, og ettårsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...