Gå til innhold

Sykkelferie i Champagne og Alcase i sommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer skal vi på sykkelferie i Champagne og Alcase. Noen som har noen tips om hvor vi bør bo, hvor vi bør spise, noe spesielle landsbyer vi bør få med oss, gjerne bo i, og ikke minst tips til gode guidebøker for området (som ikke er på fransk, da ingen av oss er stødige nok i det til å lese bøker...)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen..?

Gjest Gjest
Skrevet

Mener å huske at ungdomsherberget i Colmar (Alsace) var hyggelig :) Kommer an på hvor høy standard du er ute etter da. Ellers husker jeg ikke så mye, det er masse idylliske vinlandsbyer langs hele linja, og jeg tror det er mulig å leie rom privat eller finne pensjonater de fleste steder. Strasbourg er kanskje også verdt å dra innom.

Gjest Gjest
Skrevet

Løp på Vinmonopolet og ta med deg siste nr av Vinbladet, der står det faktisk om Alsace, med både generelle og konkrete tips :)

Skrevet (endret)

Til første gjest: Ungdomsherberge er nok ikke aktuelt, nei. ;)

Til siste gjest: Tusen takk for tipset, skal gjøre det i morra. :)

Endret av Wadjet
Gjest Sille
Skrevet

Jeg var i Alsace på ferie for noen år siden :) Nydelig område, og perfekt for sykling.

Vi bodde i byen Ribeauville, fin by med flott stemning. Ligger et slott like over byen, Koningsburg, som er litt morsomt å se, hvis man liker denslags.

Vi gikk mye langs småveiene gjennom vinmarkene, fra landsby til landsby. Svært mange fine små byer, kan nevne i fleng: fra Ribeauville kan man sykle til Riquewihr via Hunawir, og videre til Kientzheim. Andre små landsbyer: Bergheim, Zellenberg, Kaysersberg, Eguisheim...

Byene ligger på rad og rekke i Alsace, med korte avstander i mellom. Colmar er en litt større by som ligger nede på sletten, jeg ville primært holdt meg oppe i åssidene langs vinruten, det er det flotteste området synes jeg.

Mange gode restauranter i hele området, så det er bare å nyte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...