Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Jeg har bitt negler så lenge jeg kan huske (er nå 21 år). Det er så forferdelig, og jeg skjemmes!! Må gjemme fingrene mine hele tiden!

Noen som har noen tips for å slutte?? Har jo prøvd flere ganger før, men aldri lykkes.

Go' negl hjelper ikke, da jeg er 'immun' mot smaken.. =/

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har bitt negler så lenge jeg kan huske (er nå 21 år). Det er så forferdelig, og jeg skjemmes!! Må gjemme fingrene mine hele tiden!

Noen som har noen tips for å slutte?? Har jo prøvd flere ganger før, men aldri lykkes.

Jeg hadde slike harde, støpte negler i 6 måneder. De er ingen vits i å bite på siden de er hardere enn tennene, og du husker hver gang at "nei, dette var ikke lurt". Siden den gang har jeg aldri bitt på en negl, og det er mange år med mye stress og styr.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror det finnes en type neglelakk som hjelper.

Du bare påfører, og så tror jeg at den smaker bitter eller noe som gjør at du lar være å bite, hvis jeg husker rett.

Gjest Gjest
Skrevet

Få satt på falske negler.

Det gjør jeg og da biter jeg ikke.

Er superfornøyd og føler jeg endelig kan vise hendene mine :)

Skrevet

Kanskje istedefor å slutte å bite all fingrene på samme tid, bare begynne med 1 fingre? Det funket for meg ganske greit, for jeg hadde tendens å bite uten å tenke.

Jeg sa til meg selv at jeg hadde ikke lov å bite den ene negl, så var det fort i hodet mitt. Etter de første 2-3 fingre så går det ganske fort synes jeg, og det er litt greit å ikke avslutte å bite neglene alt på en gang.

Også kan jeg anbefale å smøre de inn med olje av et eller en annen sort minst en gang per dag :)

Skrevet
Tror det finnes en type neglelakk som hjelper.

Du bare påfører, og så tror jeg at den smaker bitter eller noe som gjør at du lar være å bite, hvis jeg husker rett.

hun sa jo at hun var immun mot smaken på go' negl..

Skrevet
Jeg hadde slike harde, støpte negler i 6 måneder. De er ingen vits i å bite på siden de er hardere enn tennene, og du husker hver gang at "nei, dette var ikke lurt". Siden den gang har jeg aldri bitt på en negl, og det er mange år med mye stress og styr.

Hadde du de samme neglene i 6mnd, eller måtte du bytte når de fallt av ?

Hva koster dette, og hvor får man det gjort?

Har tatt på negler profisjonelt en gang fordi jeg skulle i brylupp. De varte toppen to uker, og det vil bli dyrt og sette på nye hele tiden : (

Skrevet

Har prøvd å slutte mange ganger. Gonegl har ikke fungert i det hele tatt. Det som funket en lang periode var å male neglene mine røde. Av en eller annen frunn synes jeg de var så fine at jeg ikke hadde hjerte til å ødelegge de også ble de lange, men etter 4 mnd eller noe begynte jeg igjen.. Tror nesten jeg burde prøve å svøpe neste gang, men er det dyrt?

Gjest Gjest
Skrevet

Mine falske negler varer ca. 1 mnd før jeg må fylle på akryl og sånn hver 2. mnd må jeg sette på nye.

Det koster ca. 700 og sette på nye, 4-500 å fylle på.

Men for meg er det verdt pengene siden jeg hadde forferdelig stygge negler da jeg bet dem og det gikk ut over min selvtillit ute blant folk. Nå slipper jeg å gjemme hendene mine hele tiden.

Gjest Gjest
Skrevet

begynn å jobbe på gamlehjem ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg prøvde også go`negl uten hell. Det som fikk meg til å slutte var da jeg så en jente som desperat stod å bet negler. Herregud, tenkte jeg. Ser jeg sånn ut. Da var det full stopp med biting på meg. :)

Gjest Gjest
Skrevet

På Fredrik&Louisa på Byporten (og sikkert flere steder, men det var der jeg fant det) har de et lite mirakel på flaske, heter Micro 2000. En neglforsterker som faktisk fungerer. Følg anvisningen. Negleen blir blanke, fine, sterke, og det er lettere å gro dem ut. Det er vel noe av problemet når man slutter å bite - de stubbene som skal vokse ut er ujevne, svake, og lette å bite på...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var som deg, bet negler i maaaange år.. etter en 3-ukers ferie i thailand hadde jeg "plutselig" lange negler, fordi jeg hadde slappet av og i tillegg er saltvann bra for neglene :filer: hehe, sier ikke at du må dra til thailand for å bli kvitt uvanen, men å kunne slappe av gjør godt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...