Humleblomst Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Svigermor skal sy brudekjolen min. Drømmekjolen skal vært helt enkel. Den skal sys i ivory duponi silke og kommer til å ligne en del på denne her i fasong. Den mest vesentlige forskjellen er at slepet (den delen som på kjolen på bildet er mørkere) kommer til å begynne på lårene, så kjolen blir litt mindre i omfang nede. Så til spørsmålet mitt. Bør jeg ha underskjørt til denne kjolen? Jeg tenker jeg eventuelt bør skaffe underskjørt før mønsteret skal tilpasses, slik at kjolen er tilpasset underskjørtet. Men jeg vil jo ikke ha et underskjørt som blåser skjørtet opp foran, for da kommer jeg rett og slett bare til å se morsom ut! :gjeiper: Tror dere jeg klarer meg uten underskjørt, eller bør jeg ha det? Og eventuelt noen som vet hva slags? Tar imot alle svar med takk!
poff Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 hmmm...har igrunn ikke så mye greie på det,men da jeg prøvde min kjole var det mye finere med underskjørt. For når jeg ikke hadde det under "klistret" kjolen seg på en måte inntil bena og det ble ikke såå fint.
Solstrålejenta Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 Det ser ikke ut som en kjole som krever underskjørt, men da må du også regne med at kjolen vil slynge seg om beina... Kommer helt an på om du ønsker det eller om du ønsker at kjolen skal stå litt ut av seg selv... Synes forøvrig kjolen er veldig fin!
MrsG Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 syns det var veldig greit å ha underskjørt, sånn at kjolen ikke "klistra" seg til beina, og jeg unngikk å snuble i kjolen også! spørs helt hvor vid kjolen er nederst da..
Gjest Gjest_lone_* Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 syns du skal vente med å bestemme deg til kjole er ferdig jeg. Da kjenner du om det er greit å gå med den som den er , eller om den "klistrer" seg til beina. Kjolen skal vel sikkert sys med for, og da kanskje dette holder.. om svigermor kan sy kjolen, så er det sikkert null stress for henne å smelle sammen et underskjørt som passer fint under:) går e.ks å sy underskjørt med litt tyll bak, om du ønsker at kjolen skal stå litt ut bak, men ikke forran.. eller bare ha et enkelt underskjørt, får å få litt luft og forhindre klister. underskjørt med ringer blir nok feil til denne kjolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå