Ingy Skrevet 21. mai 2003 #1 Skrevet 21. mai 2003 Vil tipse dere om å se på NRK i kveld, onsdag 21. mai. Dokumentaren handler om mennesker som jobber som slaver i syfabrikker i Thailand: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/2774009.html Ingy
VesleBråka Skrevet 21. mai 2003 #3 Skrevet 21. mai 2003 Jeg holder på å lese No Logo av naomi klein, og der står det at tommy hilfiger lager ikke klær, deres headquarters driver kun med merkevarebygging og markedsføring. De selger image og ikke produkt, produktet er bare et nødvendig element som ikke er så viktig. Tommy hilfiger kjøper alle klærne sine fra andre, f.eks Pepe Jeans i london lager tommy hilfiger jeans. Så hvordan kan tommy hilfiger holdes direkte ansvarlig da? Burde de ikke tatt for seg Pepe Jeans istedet da? Jeg mener at tommy hilfiger burde ta interesse i at deres produkter ikke lages av slaver, MEN det burde vært mer naturlig å spørre pepe jeans hvorfor de benytter slaver først og fremst...skjønner?
Arwen Skrevet 21. mai 2003 #4 Skrevet 21. mai 2003 Siden du snakket om no logo anbefaler jeg alle å gå inn på nettsiden deres. Mye interesant lesing der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå