Gå til innhold

Beste sykepleierskole i Norge?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Hvor i Norge finner jeg den BESTE sykepleier skolen ??

(har bare hørt om de verste jeg - Da spesielt Trondheim, går vel for å være den dårligste...)

Jeg har et lite barn da, så det teller vel litt hvor barnevennlig det er å bo på selve stedet også :)

Klem *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lottemor

Har hørt at Sykepleierskolen i bergen skal være vældig bar og det finnes masse flotte barnehager og barnevennlige steder ikke så langt utenfor sentrum....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet sykepleier fra høgskolen i Bergen. Synes miljøet ble for stort mange ganger. Vi var så mange i hvert kull at det var vanskelig å få til et godt studentmiljø.Praksisen på Haukeland sykehus var kjempespennende, men samtidig er avdeligene veldig spesialiserte. Har en praksis på et lite sykehus er det nok lettere å få lære "litt om alt". Men Bergen er en kjempeflott by å være i. Og jeg angrer ikke på at jeg valgte å utdanne meg der. Mange ganger savner jeg studietiden!!Lykke til med valge ditt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann icon_smile.gif

Nå er jeg kanskje litt partisk, men jeg har også hørt at Bergen utdanner veldig dyktige sykepleiere. "Haukelandssøstrene" har hatt et godt rykte på seg, men om det er forskjell på oss som har gått på Haukeland, Haraldsplass eller Betanien i dag, vet jeg ikke.

Har selv gått på Haukeland og syns det var supert, å ha praksis på et universitetssykehus gir enormt mye/mangfoldig erfaring.

Tenker du å søke deg til Bergen er:

-Haukeland (høyskolen i Bergen), en stor skole, masse elever, litt trangt om plassen. Har praksis på Haukeland sykehus. Ikke bygget på tro ol.