Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 21. juni 2008 #1 Del Skrevet 21. juni 2008 Jeg er klar over at alle har en dårlig dag en gang i blandt, og at enkelte har ømme punkter. Men hva er det som foregår med disse menneskene, gjerne på diskusjonsforumer og leserinnlegg i aviser, magasiner o.l som spyr ut av sin gjennomsyrede negativitet til verden og menneskene i den. Andre mennesker er bare hysterisk ømfindtlige mot andres feil og mangler. Et par eksempler: Retting av skrivefeil, fordommer mot alt fra tykke mennesker, til mennesker med lange tånegler til mennesker med feil hårsveis. Fra personlige angrep i ellers saklige diskusjoner. Til mangel på respekt for andres synspunkter og meninger, kulturelle bakgrunn og oppvekst. Til dømming av menneskers levemåte, valg og drømmer. Det er mye man skal skamme seg over. Og de fleste er nok svært lite selvrealistiske til å se sine egne feil og mangler til å overhode være rause nok til å være overbærende med andres, eller til å istedet oppmuntre andre til å forandre deres feil istedenfor å dømme og holde andre nede. Enkelte diskusjoner inneholder så mye gjennomsyret negativitet at jeg lurer på hvor disse menneskene kommer fra, og hvorfor jeg (heldigvis) aldri møter disse i mitt daglige liv? For det må jo være mange av de? Eller er det bare de samme som skriver negative innlegg etter innlegg? Hvordan kan vi istedet fremme livsglede, sammhold og frihet til å leve slik man selv velger (uten å plage andre direkte selvfølgelig)? For lykken er vel ikke å bruke all denne tiden på alt som er galt, når man istedet kunne ha brukt tid til å få et mye bedre liv, selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nobilian Skrevet 22. juni 2008 #2 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg er klar over at alle har en dårlig dag en gang i blandt, og at enkelte har ømme punkter. Men hva er det som foregår med disse menneskene, gjerne på diskusjonsforumer og leserinnlegg i aviser, magasiner o.l som spyr ut av sin gjennomsyrede negativitet til verden og menneskene i den. Andre mennesker er bare hysterisk ømfindtlige mot andres feil og mangler. Et par eksempler: Retting av skrivefeil, fordommer mot alt fra tykke mennesker, til mennesker med lange tånegler til mennesker med feil hårsveis. Fra personlige angrep i ellers saklige diskusjoner. Til mangel på respekt for andres synspunkter og meninger, kulturelle bakgrunn og oppvekst. Til dømming av menneskers levemåte, valg og drømmer. Det er mye man skal skamme seg over. Og de fleste er nok svært lite selvrealistiske til å se sine egne feil og mangler til å overhode være rause nok til å være overbærende med andres, eller til å istedet oppmuntre andre til å forandre deres feil istedenfor å dømme og holde andre nede. Enkelte diskusjoner inneholder så mye gjennomsyret negativitet at jeg lurer på hvor disse menneskene kommer fra, og hvorfor jeg (heldigvis) aldri møter disse i mitt daglige liv? For det må jo være mange av de? Eller er det bare de samme som skriver negative innlegg etter innlegg? Hvordan kan vi istedet fremme livsglede, sammhold og frihet til å leve slik man selv velger (uten å plage andre direkte selvfølgelig)? For lykken er vel ikke å bruke all denne tiden på alt som er galt, når man istedet kunne ha brukt tid til å få et mye bedre liv, selv. *** Titt-tei, her er jeg. Negativ. Hvorfor etterlyser du respekt for andre menneskers "synspunkter og meninger, kulturelle bakgrunn og oppvekst", når du samtidig kritiserer de av oss som har et en negativ holdning til livet nettopp fordi bakgrunn og oppvekst har vært som den var? Har ikke vi negative like mye krav på respekt for vår mening? Forøvrig ser jeg livsbejaende hallelujaspråkføring som et direkte angrep på min negativitet. Vis meg respekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skorpio Skrevet 22. juni 2008 #3 Del Skrevet 22. juni 2008 Ikke bry deg om det TS. De som er negative gjør bare sin egen hverdag sur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #4 Del Skrevet 22. juni 2008 Trådstarter er selv negativ ved å klage på de som er negative. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #5 Del Skrevet 22. juni 2008 Trådstarter er selv negativ ved å klage på de som er negative. Ja, merkelig nok så er det sånn at negative mennesker skaper surhet og mer negativitet rundt seg. Jeg kjenner og vet om mennesker som er negative til alt og alle også "i virkeligheten", jeg blir selv sur av å ha noe med dem å gjøre, derfor prøver jeg å la være. Det finnes ikke problemer, bare utfordringer! Og det er ingenting som er umulig, det tar bare litt lenger tid. Slutt å syte, og se litt mer positivt på hverdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trollet_* Skrevet 22. juni 2008 #6 Del Skrevet 22. juni 2008 Enkelte diskusjoner inneholder så mye gjennomsyret negativitet at jeg lurer på hvor disse menneskene kommer fra, og hvorfor jeg (heldigvis) aldri møter disse i mitt daglige liv? For det må jo være mange av de? Du glemmer at noen av oss får en pervers glede av å mane frem andres negativitet. For oss er ingenting deiligere enn å få normalt glade debattanter til å eksplodere. Slikt gjør oss troll positive og livsbejaende på bekostning av dem vi har klart å gjøre sure og negative. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skorpio Skrevet 22. juni 2008 #7 Del Skrevet 22. juni 2008 Du glemmer at noen av oss får en pervers glede av å mane frem andres negativitet. For oss er ingenting deiligere enn å få normalt glade debattanter til å eksplodere. Slikt gjør oss troll positive og livsbejaende på bekostning av dem vi har klart å gjøre sure og negative. Charming... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trollet_* Skrevet 22. juni 2008 #8 Del Skrevet 22. juni 2008 Charming... Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oxford Skrevet 22. juni 2008 #9 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg blir sliten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 22. juni 2008 #10 Del Skrevet 22. juni 2008 Man kan vel lett virke negativ hvis man brenner for en sak samtidig som man er eitrende uenig med den man diskuterer med. Dette er ikke alle som evner å strø roser mens de krangler faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 22. juni 2008 #11 Del Skrevet 22. juni 2008 livsbejaende hallelujaspråkføring Dette syns jeg var et blomstrende festlig uttrykk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 23. juni 2008 #12 Del Skrevet 23. juni 2008 Hoho. Jeg er en av disse negative menneskene, og stolt av det. Kan forsåvidt ikke fordra folk som alltid er like glade. Eller, som jeg liker å kalle dem; likeglade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2008 #13 Del Skrevet 23. juni 2008 Hoho. Jeg er en av disse negative menneskene, og stolt av det. Kan forsåvidt ikke fordra folk som alltid er like glade. Eller, som jeg liker å kalle dem; likeglade. Man kan jo bry seg om andre, om miljø eller hva som helst annet viktig du måtte komme på - uten å gå rundt å være negativ. Det er feks mulig å irettesette folk på en positiv måte Mest synes jeg synd på folk som bruker så mye energi på å irritere seg over hvilke klær andre har på seg og andre uviktige ting, men dem om det (det må jo suge kreftene ut av kroppen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2008 #14 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg har en typisk negativ person i nær familie. Det er utrolig slitsomt... H*n klarer aldri å se positivt på en eneste ting, og klarer heller aldri å gi ros eller noe som kan oppleves positivt for andre. Det som kjennetegner personen er at h*n er veldig egosentrisk... Jeg blir også negativ i denne personens selskap, og velger derfor å begrense samværet så mye som mulig for at det ikke skal virke for mye inn på meg. Slike negative mennesker bør sette seg ned og finne ut av de problemene de uten tvil har... Dyrk det positive og bli glad :D Det er nå min erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå