Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tørr i ørene mine, spessielt det ene. Er ikke ørevoks eller noe, er bare tørr. Akkurat som jeg har litt flass.

Vil det hjelpe med å ha litt olivenolje på en q-tips, og smørre inni der? Eller kan det gjøre det verre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har i hvert fall god erfaring med å bruke olje når jeg gjør ren (? hva heter det egentlig :klø: ) ørene. Tidligere fikk jeg lett "flass" og kløe i ørene, men ikke etter at jeg begynte å bruke olje. Synes det blir mindre ørevoks også, fordi oljen sikkert minsker behovet for voksproduksjon. Men husk at utslettet kan skyldes hudsopp, psoriasis o.l, og da er det mulig det bare er dumt å bruke olje? Så det lureste er vel egentlig å gå til legen med problemet (samtidig som jeg kjenner andre som har gått nærmest permanent i årevis på hhv sopp- og bakteriedrepende salver uten å bli kvitt slikt, så legen vet ikke alltid best...).

• 1 år senere...
Skrevet
Jeg har i hvert fall god erfaring med å bruke olje når jeg gjør ren (? hva heter det egentlig :klø: ) ørene. Tidligere fikk jeg lett "flass" og kløe i ørene, men ikke etter at jeg begynte å bruke olje. Synes det blir mindre ørevoks også, fordi oljen sikkert minsker behovet for voksproduksjon. Men husk at utslettet kan skyldes hudsopp, psoriasis o.l, og da er det mulig det bare er dumt å bruke olje? Så det lureste er vel egentlig å gå til legen med problemet (samtidig som jeg kjenner andre som har gått nærmest permanent i årevis på hhv sopp- og bakteriedrepende salver uten å bli kvitt slikt, så legen vet ikke alltid best...).

Ikke for å dra opp gamle tråder, men er ikke olivenolje bra for eksem, og spesielt psoriasis? Har hørt at det iallefall skal hjelpe å smøre inn hodebunnen med olja om man sliter med hodebunnspsoriasis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...