Lissi Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 (endret) Hva gjør man?? Klokka tikker, men den ene parten skal bare... først!! Endret 23. juni 2008 av Lissi33
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 Man må vel forsøke og møtes på halveien på en eller annen måte.
Lissi Skrevet 21. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2008 Man må vel forsøke og møtes på halveien på en eller annen måte. Ja men når man har prøvd det og den tiden også har gått?? :/
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #5 Skrevet 21. juni 2008 Da er det vel på tide å minne han om nettopp dette, og legge litt hardere press på han.
Lissi Skrevet 21. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2008 (endret) Da er det vel på tide å minne han om nettopp dette, og legge litt hardere press på han. . Endret 23. juni 2008 av Lissi33
Hedda-78 Skrevet 21. juni 2008 #7 Skrevet 21. juni 2008 Jaja, hvis du ga ham et ultimatum, har han vel tatt sitt valg, da, og saken er løst...
Nigo-san Skrevet 21. juni 2008 #8 Skrevet 21. juni 2008 Hvis en mann "friker ut og stikker" på et sånt spørsmål, og klokka tikker, så er jo det svar nok. Her i huset diskuterer vi barn nummer fem (altså, det er ikke SÅ viktig for meg), klokka tikker ikke ennå, og mannen min har allikevel aldri løpt ut av huset over en sånn diskusjon. Vil ikke fyren ha barn, så vil han ikke ha barn.
Gjest Evine Skrevet 21. juni 2008 #9 Skrevet 21. juni 2008 Da må du rett og slett ta valget selv .. skal du fortsette et barnløst liv med ham eller gå fra ham og kanskje få mulighet til å finne en ny mann som vil ha barn med deg ...
Lissi Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. juni 2008 (endret) . Endret 23. juni 2008 av Lissi33
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #11 Skrevet 22. juni 2008 Vi har snakket sammen. Dette handlet bare om at vi har hatt det ustabilt i hele vinter og han ønsket litt mer ro og harmoni i forholdet før vi får barn. Jeg er faktisk enig. Så han vil jo ha barn, men ikke akkurat NÅ. Så da får vi se om husfreden holder seg litt framover:) Så bra Fint at dere fikk avklart dette og at dere er enige!
Lissi Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 22. juni 2008 (endret) . Endret 23. juni 2008 av Lissi33
tingeling Skrevet 22. juni 2008 #13 Skrevet 22. juni 2008 Takk for det. Ja det ble bare litt sårt siden vi liksom hadde bestemt oss for å prøve. Men jeg er enig at noen mnd med stabilitet først er en god ide. Som man vet så redder ingen barn et forhold, tvert imot. Men tror vi har kommet oss gjennom det verste som har vært i vinter nå. Hvis dere har et turbulent forholdså bør dere definitivt vente. Graviditerer er slitsomme og man trenger all støtte man kan få, siden kommer småbarnstiden med lite søvn etc. Forholdet bør være bunnsolid før man velger å få barn, spør du meg. Husk at du må forholde deg til pappan til barna dine omtrent resten av livet - uavhengig av om dere er sammen eller ikke. (har en venninne som akkura har skilt seg, som bitre uvenner, og som forteller at forholdet har vært dårlig i flere år. De har en datter på 2,5 år. Jeg får lyst til å riste henne tll tider og spørre hvorfor i he***te de valgte å få barn da??? )
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #14 Skrevet 22. juni 2008 Hvis dere har et turbulent forholdså bør dere definitivt vente. Graviditerer er slitsomme og man trenger all støtte man kan få, siden kommer småbarnstiden med lite søvn etc. Forholdet bør være bunnsolid før man velger å få barn, spør du meg. Husk at du må forholde deg til pappan til barna dine omtrent resten av livet - uavhengig av om dere er sammen eller ikke. (har en venninne som akkura har skilt seg, som bitre uvenner, og som forteller at forholdet har vært dårlig i flere år. De har en datter på 2,5 år. Jeg får lyst til å riste henne tll tider og spørre hvorfor i he***te de valgte å få barn da??? ) I noen tilfeller blir man faktisk gravid uten at det er planlagt!
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #15 Skrevet 22. juni 2008 I noen tilfeller blir man faktisk gravid uten at det er planlagt! Og da tar man abort, i stedenfor å bringe et uskyldig barn inn i kaos og krangel.
Lissi Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 22. juni 2008 (endret) Og da tar man abort, i stedenfor å bringe et uskyldig barn inn i kaos og krangel. Endret 23. juni 2008 av Lissi33
Gjest Gjest_Momo_* Skrevet 22. juni 2008 #17 Skrevet 22. juni 2008 Kjære Lissi Jeg tror ærlig talt at han aldri vil bli klar for barn, iallefall aldri med deg. Har fulgt flere av trådene dine som stort sett går på det samme: Han vil ikke ha barn, ikke nå iallefall og han skal starte firma med en kompis jeg ikke liker.... Og du prøver gang på gang å sette hardt mot hard og han velger motsatt og du gir etter.... Man blir aldri "klar" for å få barn, men man prøver også har man 9 mnd på å forbrede seg på så godt man kan... Tror aldri det er noe som heter rett tid, for er "alltd" noe man skal ha gjort først... Men ikke alle blir klare for å prøve en gang, og det må man respektere og kan man ikke det så må man gå. Desverre Dere har jo hatt det ganske turbulent i det siste og det virker som om dere så og si har hatt det den meste av tiden.. Kanskje dere ikke passer sammen til syvende og sist, eller at dere alltid vil ha ett dramatisk forhold. Og det virker jo som om problemene deres kommer i hovedsak av to ting, barn og kompisen + firmaet... Og klarer du å ikke nevne barn på la oss si 6 mnd?? Og hva er deres definisjon på stabilt over tid?? Og er det den samme?? Eller en 1 mnd lang nok tid for deg, mens 1 år kanskje er det som er riktig for han??? Og hva skjer med forholdet deres når firmaet du er sånn i mot møter litt motstand? Sier ikke at det går konkurs, men de allerfleste nystartede firmaer har litt tunge tider der det kreves mye arbeid... Jeg tror desverre at du enten må gå i fra mannen og treffe en som respekterer deg mer og har samme ønsker som deg, eller avfinne deg med at han kanskje aldri vil bli klar for barn... Ellers så får du jo bare slutte med prevansjon i smug og bli gravid med ett "uhell"... ikke pent gjort da, men...
Lissi Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #18 Skrevet 22. juni 2008 (endret) . . Endret 23. juni 2008 av Lissi33
Gjest Gjest_Momo_* Skrevet 22. juni 2008 #19 Skrevet 22. juni 2008 Bra dere har satt en "frist" da, men er du sterk nok til å holde den??? Men synes at om dere har satt en frist og blitt enige så bør du ikke komme hit å klage heller, om du er så enig i at dere trenger litt mer tid.... Er akkuratt som om du liker å klage på han, men om noen påpeker at dere har rett så begynner du å forsvare han og bortforklare ting. Alle klarer å miste en de elsker, enten fordi man blir forlatt eller fordi man ser at det ikke går. Uansett hvor vondt det er der og da, så går det over. Jeg har selv vært der og tatt valget, nettopp pga at vi var uenige om barn. Og uansett hvor vondt og fælt det var så vet jeg hver gang jeg ser på sønnen min så valgte jeg rett.....
Lissi Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #20 Skrevet 22. juni 2008 (endret) . Endret 23. juni 2008 av Lissi33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå