Gå til innhold

Hvor stor bryllupskake?


Po Pi

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på hvor stor bryllupskake dere skal ha? Kjøper dere ei kake som er beregnet til det antall gjester dere har, eller bestiller dere ei litt mindre bryllupskake?

Jeg har inntrykk av at det blir veldig mye bryllupskake igjen, særlig hvis man har mange andre kaker. Vi blir ca 70 gjester, og jeg lurer på om det holder hvis jeg bestiller ei bryllupskake til 50 personer? (Kaka skal være med marsipanlokk) I tillegg til bryllupskaka skal vi ha ca 10 andre kaker, snitter, lefser og frukt.

Hva mener dere? Bør jeg være redd for at det vil bli for lite bryllupskake hvis jeg bestiller ei kake til 50 personer i stedet for ei kake som er beregnet til 60-70 personer? Jeg er redd for å gå tom, så jeg ender sikkert opp med den kaka til 60-70 personer.. Men jeg har lyst til å høre hva dere synes!

Hilsen Po Pi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte slik at alle gjester skulle få ett stykke av kaken - dvs kake til så mange gjester. Det ble igjen kake, men ikke så mye som vi trodde - og det betyr lykke omalle smaker litt på bryllupskaken, vet du...

Og toppen sparte vi til vår 1-års bryllupsdag.

Når det gjelder andre kaker derimot - så husk at på en vanlig rund kake, er det minst 12 stykker. De fleste spiser 2 kakestykker - så har du hundre gjester, holder det i massevis med 10 kaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 93 gjester og har bestilt kake med 80 stykker.

Den ene bakeren sa at det holdt med 50 stykker dersom vi hadde andre kaker.

Dette fordi folk flest bare smaker på bryllupskaken og forsyner seg med et lite stykke....

Jeg følte det uansett best å i hvertfall ha 80 stykker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde bryllupskake beregnet på 60 personer og vi var 50 stk til kaffen. Hos oss gikk det kun 3/4 av den nederste delen av kaken, så vi hadde veldig mye rester. Den øveste toppen er jo hyggelig å spare til 1.bryllupsdag og det har vi også gjort. Men man kan altså fint bestille en kake som er til færre personer enn den er beregnet til. Stykkene som regnes er også veeeeeldig store.

Dette var vår kake, du kan jo selv tenke deg hvor mye som ble igjen:

http://www.home.no/augustbrud02/bilder/bry...ryllupskake.jpg

I tillegg hadde vi ca 10 kaker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir 40, og har følgelig bestilt kake til 40!

I følge gammel norsk tradisjon skal gjestene smake på kaken, og ved å gjøre dette ønsker de brudeparet lykke til.

Det er klart at allergikere skal slippe.. Men det er ingen allergikere blandt våre gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A propos allergikere....

er det noen som vet om det praktisk lar seg gjøre å få en egen "allergi-etasje" på kake? Altså hvis man har en bryllupskake i flere etasjer? Har flere "ekstrem-allergikere" i familien, blant annen min forlover (kusine), så det hadde jo vært koselig hvis de kan få litt bryllupskake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få forskjellig fyll i alle etasjene, så da ber du bare om en etasje med det som allergikerne kan spise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir 61 gjester og har derfor bestilt kaker til 65 (fire etg).

Skal ha masse kaker i tillegg + frukt og smørbrød, så det blir nok litt igjen. Men det er jo bare koselig, for da kan vi invitere venner i etterselskap dagene etterpå...

MissS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha 67 gjester (ikke alle har svart ennå da, men det mangler ikke mange nå) og skal ha kake i tre etasjer. Jeg vet ikke hvor mange stykker det er, men det holder for oss. Skal jo ha masse andre kaker ved siden av, og ett par smårbrødkaker for de som begynner å bli litt for sultne til å klare bare søte kater... Er ikke noen kakemonser hverken jeg eller brudgommen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...