Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Jeg planlegger en høsttur til Berlin. Hvor i Berlin er det best å bo? Har sett på en hotell nær Kurfürstendam, Mark Apart Hotel (på Norwegian sine hjemmesider). Er det noen som har bodd der, eller i området, og kan si noe om det? Eller er det andre plasser som er bedre å bo for å komme seg rundt til ulike butikker og severdigheter?
Xtina Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 Jeg har bodd på Hotel am zoo på Kurfürstendam. Det var veldig greit. Så lenge du bor i nærheten av Kurfürstendam har du et godt utganspunkt. Toget går fra Schönefeldt (det er dit Norwegian flyr) til Zooligisher Garten (tror jeg det heter) og derfra kan man gå til hotellet om man bor i Kurfürstendam-området. Det er masse butikker og endel spisesteder og kafèer i området. Og det store shopping-senteret KaDeWa selvfølgelig. Rett utenfor det kunne man også hoppe på en sånn sightseeing-buss. Veldig bra! Kostet litt under 100-lappen og tok oss til det meste av attraksjoner rundt om i byen.
kevlar Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 Berlin er kanskje en gigantisk by, men man reiser uhyre effektivt og kjapt fra ende til annen, i mine øyne er det nesten likegyldig hvor man bor, bare det er innenfor AB-sonen til sporveiene (det lysegrå på kartet er A, mellomgrå er B – http://www.s-bahn-berlin.de/pdf/s-bahn_netz.pdf ). Bahnhof-ene (stasjonene) er litt uoversiktlig ved første besøk, men i løpet av noen dager forstår man systemet, og det er virkelig verdt å kjøpe kollektivpass for hele turen. NB: Fra flyplassen må man ha ABC-pass. Bydelen med Zoologisher Garten er Tiergarten, nydelige grøntområder over det hele. Bydelen like ved er Charlottenburg som er området med KaDeWa, Charlottenburg Schloß og stort sett rolige pene boligområder. Selv bodde jeg på østkanten, like ved Warschauer Straße, det var ikke overdådig, men et helt ok nabolag. Mesteparten av byen er egentlig det, foruten kanskje Kreuzberg som er mye sliten arkitektur, industribygg og litt preget av bohemtilværelse. Sørg for å plukke opp et eksemplar av Ein000, det er en trendguide med oversikt over butikker i hele Berlin, fra de heiteste motesjappene, trendy platebarer, frisørsalonger, til store superstores/conceptstores for Converse, Nike, Puma og alle de andre store merkene, til second-hand-butikker med mye kult vintagemateriale. Uten at jeg aner hva slags butikker du er ute etter, vil jeg anbefale (kanskje primært for en yngre målgruppe) Eberwalder Straße, Oderberger Straße (de to ligger like ved hverandre, ta U-bahn til Eberwalder Straße-stasjon), og ikke minst alle conceptstores i Mitte Berlin, nærme Rosa Luxemburg Plats.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Jeg planlegger en høsttur til Berlin. Hvor i Berlin er det best å bo? Har sett på en hotell nær Kurfürstendam, Mark Apart Hotel (på Norwegian sine hjemmesider). Er det noen som har bodd der, eller i området, og kan si noe om det? Eller er det andre plasser som er bedre å bo for å komme seg rundt til ulike butikker og severdigheter?
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Jeg bodde på Steigenberger - NYDELIG 5* spahotell, mist sentrum.. Følte meg som en dronning når jeg kom inn døra:) For å si det sånn - så gikk jeg ikke i joggeklær der! Koster i overkant av 1000 kr pr natt..
manore Skrevet 21. januar 2018 #6 Skrevet 21. januar 2018 (endret) Jeg bruker konsekvent http://booking.com når jeg skal bestille billige hotellrom. De har jo billige hotell overalt, og sidene er kjempe enkle og gode og bruke. Endret 20. mars 2018 av manore
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #7 Skrevet 21. januar 2018 9 timer siden, manore skrev: Jeg har bodd på Hotel am zoo på Kurfürstendam. Det var veldig greit. Det er snart ti år siden denne turen ts skulle på... Anonymkode: 5e14f...df0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå