Smørblomsten Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 En kompis er bilselger og importerer selv biler fra bl.a. Sveits. Er det dumt av meg å kjøpe en bil som er importert? Er det noe spesielt jeg må være obs på? TAKK!
Gjest nobilian Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 (endret) En kompis er bilselger og importerer selv biler fra bl.a. Sveits. Er det dumt av meg å kjøpe en bil som er importert? Er det noe spesielt jeg må være obs på? TAKK! *** Først, avklar om Sveits salter veiene sine, slikt gir rustskader. Her har du priskalkulator for import: Toll.no Endret 21. juni 2008 av nobilian
Smørblomsten Skrevet 21. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2008 Takk, men jeg skal ikke selv importere bilen. Jeg har fått en pris og den er OK, bare lurer på om det kan være dumt å kjøpe en importert bil i tilfelle noe skjer m bilen....En 2004 modell. Hmm, om Sveits salter veiene, ja hvordan finner man ut det tro!?
Gjest TiVo Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 ...kommer jo ann på om du får med garanti eller ikke det. Så burde du sjekke med tilsvarende biler i norge på feks finn.no så du vet at prisen du får er "god". Utifra erfaring så har jeg aldri sett noe veisalt i sveits. Er halvt sveitser så har vært der uttallige ganger. men, sveits er vel ikke akkurat ekstremt billige på biler (iforhold til div. naboland)? Hvorfor drive import fra sveits når tyskland er 1-2timer unna?! Ellers så er det vel bare å kjøre på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå