Gå til innhold

Hvor mange timer må man beregne på Sandnes- Prekestolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med kjøring (bil), ferge og gåing, hvor lang tid tar det sånn ca fra sandnes eller Stavanger til Prekestolen? Hvor lang tid brukte du på å gå opp fra prekestolhytta? Så det sto 1-2 timer, men det er jo stor forskjell på 1 og 2 timer da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Fra Sandnes gir det vel mest mening og kjøre til Høle for å ta Lauvik Oanes fergen. Så jeg tror du må beregne ca 1 time på å kjøre fra Sandnes til Preikestolen med fergen inkludert. Når det gjelder gåturen så er det avhengig av hvilken form du er i, hvor mye tid du vil bruke på toppen etc. Jeg har gått opp og ned på under 1 1/2 time men da blir det mer en treningsøkt. Men hvis du regner 1 1/2 time for å gå opp og 1 time ned så er du ikke så langt unna. Har du sett min beskrivelse på http://gardkarlsen.com/preikestolen.htm ?

Gjest Gjest
Skrevet

....sikkert et utrolig dumt spoersmaal, men allikevel, er det en trygg tur? Har litt lyst til aa ta med meg noen utenlandske venner, men de er ikke vant til aa gaa i fjellet.

Saa finnes det noen slags form for sikring, eller er det bare rett ned?

Skrevet

Hei

Det er ikke spesielt farlig å gå opp til Preikestolen men på selve toppen så er det ingen sikring. Men det er jo en del av sjarmen :-) men det er ingen plasser der man må sette livet som innsats for å komme til toppen.

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Et tips som er viktig når du skal opp dit og ha skikkelig fjellsko. Det har blitt observert turister med flipp flopp sko og høye hæler! og i stedet for ryggsekk har de hatt plastposer med brus.

Gjest Gjest
Skrevet

heisann,

Saa paa hjemmesiden din Gard, utrolig flotte bilder. Men noen saa ogsaa utrolig skumle ut. Det bildet hvor dere staar paa den stenen midt i juvet, gaar det virkelig rett ned der?

Ogsaa, er det ok med joggesko? Synes det er litt töfft aa be gjester om aa kjöpe stövler. De er saa vidt jeg vet ganske dyre.

Skrevet

Jeg gikk med sneakers, gikk helt fint det. Var tørt ute da. Hadde ikke planlagt med fjelltur når jeg pakket til ferien.

Møtte masse turister i lave pumps etc, så jeg var godt skodd i forhold til mange andre ;)

Skrevet

Hei

Der jeg står på steinen er nok hentet fra Kjerag området...den turen er litt lenger...ca 5 km hver vei. Selve Kjeragbolten er spektakulær men det er ikke fullt så dramatisk som bildet viser...men det er et stykke ned dersom man faller utenfor. Men på Preikestolen har stien blitt såpass bra at å gå i joggesko ikke er noe problem men en bør selvfølgelig unngå høyhælte sko :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...