Gå til innhold

Katten min sin muselek...

Anbefalte innlegg

Gjest Tnita
Skrevet (endret)

Katta mi har en blå liten stoffmus som favorittleke, den tar hun med seg overalt, også når hun sover i senga mi om natta. Hun bruker å komme med musa oppi sofaen når jeg sitter i sofaen, og legge den foran meg så skal jeg kaste den og hun henter den tilbake med musa i munnen og legger den foran meg i sofaen og jeg skal kaste den igjen (og igjen og igjen og igjen, og slik kan vi holde på i timesvis hehehe) men i det siste har hun dyppa musa i drikkevannet sitt før hun kommer med musa slik at den er dryppende våt og jeg lurer på hva som kan være årsaken til det? Litt komisk egentlig. Men jeg lurer sånn på hvorfor hun dypper den i drikkevannet sitt. Noen andre sine katter som gjør dette?

Endret av Tnita
Videoannonse
Annonse
Gjest Infralove
Skrevet

Katten anser området der maten står som sitt territorium, sitt trygge området. Derfor gøymer katten leika i vatnet/ matskåla. Den eine katten min likar og å hente leika eg kaster. Samt at ho og legg leika si i vatnet.

Gjest Tnita
Skrevet

Men hun gjemmer ikke musa si, hun bare dypper den nedi vannet før hun kommer oppi sofaen med den og vil at jeg skal kaste den slik at hun kan løpe og hente den. Syns det er så rart at hun dypper den i vann! :lol:

Gjest Infralove
Skrevet

Eg har lest teoriar om at katter blir fascinert over at teksturen på leika forandre seg når den blir våt, og at det er derfor den gjer det. Men eg veit ikkje om dette er sant.

Gjest Tnita
Skrevet

Ja, kanskje det er derfor. :) Og så blir den tyngre.

Skrevet
Katta mi har en blå liten stoffmus som favorittleke, den tar hun med seg overalt, også når hun sover i senga mi om natta. Hun bruker å komme med musa oppi sofaen når jeg sitter i sofaen, og legge den foran meg så skal jeg kaste den og hun henter den tilbake med musa i munnen og legger den foran meg i sofaen og jeg skal kaste den igjen (og igjen og igjen og igjen, og slik kan vi holde på i timesvis hehehe) men i det siste har hun dyppa musa i drikkevannet sitt før hun kommer med musa slik at den er dryppende våt og jeg lurer på hva som kan være årsaken til det? Litt komisk egentlig. Men jeg lurer sånn på hvorfor hun dypper den i drikkevannet sitt. Noen andre sine katter som gjør dette?

Hehe, så vittig! Jeg har oppdaget at min lille svært kompetente musejeger ofte tar med seg mus inn.. Jippi! Jeg HÅPER de er døde når de blir tatt inn, og ikke piler rundt inne.. Men det du sier om at den dypper i matskåla, lurer på om min også gjør det, bare med EKTE mus.. har hendt mer enn en gang at den døde musa ser våt ut.. Visste ikke at dette var en sånn katte-greie å gjøre gitt! Har lurt på hvorfor de er våte, men da kan det jo være de får seg et bad. Han vasker dem også har jeg sett, slikker på dem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...