Gå til innhold

Voldtekt

Gjest Gjest_GJEST_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_GJEST_*
Skrevet

Hei,

vil bare dele noen følelser...

For en del år siden når jeg var under den seksueller lavalder var jeg på en fest med ei venninne. Jeg dro på festen for å møte en gutt jeg "holdt" på med. Han mener vi lå sammen den kvelden (jeg kan ikke huske det)

Iallefall senere samme kveld la jeg meg på et av gjesterommene alene for å sove. Etter en liten stund kom en gutt inn på rommet. Han la seg i sengen og jeg sa hva vil du? Han sa bare han ville sove der. Han begynte å kysse meg og jeg sa nei. uten at jeg husker hvordan lå han over meg og hadde dratt trusen min til siden el av og han lå med meg fort og forlot rommet. Jeg sa nei! Men gjorde ikke fysisk motstand(jeg var veldig ung og "tørte" ikke eller noe slik. Men iallafll sa jeg at jeg ikke ville.

Er ikke nei et nei? Jeg føler jeg ble utsatt for en voldtekt av denne gutten, men har aldri delt dette med noen. Jeg sliter med denne episoden flere år siden. Tør ikke snakke med noen om det er redd for å bli sett på som en hore.

Men selv vet jeg at det ikke var frivillig.

SÅ lenge jeg sider nei, er det ikke da en voldtekt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er etter definisjonen en voldtekt ja...

Gjest Gjest
Skrevet

Et nei er et nei. Og når et nei ikke blir respektert, er det voldtekt.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)
Et nei er et nei. Og når et nei ikke blir respektert, er det voldtekt.

Så dere vet mer enn politiet. Interessant...

Les forklaringen hennes her, og her er politiet sitt

- Innholdet i fornærmedes anmeldelse er av en slik karakter at vilkårene for voldtektsbestemmelsene ikke er oppfylt

Like historier.. ikke voldtekt. Bare husk, penetrering i seg selv er ikke voldtekt

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=500613

Innlegget er ryddet iht KGs regler.

Kari, mod

Endret av Kari
Gjest Gjest
Skrevet

http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/...;kap%2019.&

§ 200. Den som foretar seksuell handling med noen som ikke har samtykket til det, straffes med bøter eller fengsel inntil 1 år.

Men du kommer neppe noen vei med saken, desverre.

Ta kontakt med dixi eller liknende, kan være greit å få snakket om det og få luftet litt :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis man har mulighet til å kle på seg å gå, regnes det vel ikke som voldtekt. Unntakene er hvis man ikke tør å gå fordi man er redd for å bli skadet eller drept, eller hvis man er så ruset at man ikke er i stand til å forlate situasjonen.

Hvis man bare er redd for at fyren skal bli sur og derfor bare sier nei uten å forlate situasjonen eller gjøre fysisk motstand, mener jeg at det ikke er voldtekt.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei,

vil bare dele noen følelser...

For en del år siden når jeg var under den seksueller lavalder var jeg på en fest med ei venninne. Jeg dro på festen for å møte en gutt jeg "holdt" på med. Han mener vi lå sammen den kvelden (jeg kan ikke huske det)

Iallefall senere samme kveld la jeg meg på et av gjesterommene alene for å sove. Etter en liten stund kom en gutt inn på rommet. Han la seg i sengen og jeg sa hva vil du? Han sa bare han ville sove der. Han begynte å kysse meg og jeg sa nei. uten at jeg husker hvordan lå han over meg og hadde dratt trusen min til siden el av og han lå med meg fort og forlot rommet. Jeg sa nei! Men gjorde ikke fysisk motstand(jeg var veldig ung og "tørte" ikke eller noe slik. Men iallafll sa jeg at jeg ikke ville.

Er ikke nei et nei? Jeg føler jeg ble utsatt for en voldtekt av denne gutten, men har aldri delt dette med noen. Jeg sliter med denne episoden flere år siden. Tør ikke snakke med noen om det er redd for å bli sett på som en hore.

Men selv vet jeg at det ikke var frivillig.

SÅ lenge jeg sider nei, er det ikke da en voldtekt??

Å si nei burde holde i massevis. Enig med den som nevner dixi, eller noe finne andre, å snakke med om det.

Gjest Gjest
Skrevet

eller finne noe andre å snakke med det om

... mente jeg i innlegget over

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...