Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Hei! Jeg trenger å gå ned noen kilo og har begynt på spinning. En instruktør sa til meg at det kunne være litt mye å ta en spinningtime for dag. Er det noen her med erfaring? Og skulle ikke det være en fin måte å gå litt ned i vekt på? Trener også mye styrke. Er det for mye med en hver dag eller burde jeg tatt bare 3-4 i uken?
Gjest Gjest Ingrid Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Hei! Det er nok ikke å annbefale å trene hard spinning hver dag. Flere grunner til det : 1. Overtrening. Kroppen får ikke hentet seg godt nok mellom hver dag ettersom musklene trenger 48 timer restitusjon. 2. Motivasjon. Lett og gå lei 3. Variasjon: For å unngå belastningsskader Ettersom spinning er kjempe bra kondisjonstrening, og det er noe du liker, ville jeg absolutt fortsatt med dette, men ikke hver dag. Utforsk nye former for kondis trening. F eks airobic, step, friluft (tur!) Husk også at det er veldig lurt og variere intensiteten på treningsøktene. Se gjerne polar.no for trening i ulike pulssoner Et lite tips til slutt, fortsett med styrketrening! Spesielt hvis du går mye på spinning. Man har en tendens til å bli litt "fremoverbøyd" ettersom man sitter med krum rygg på sykkel. Tren da gjerne trekkøvelser som sittende roing og nedtrekk m.m Styrketrening er svært hensiktsmessig dersom du ønsker å miste noen kilo også. Det er fordi at muskler forbrenner mer enn fett og da er det enkelt! Husk bare at det er gjerne en overgangsfase hvor man føler at man bare blir større. Fortsett og kombiner styrke og kondisjonstrening og fordel hensiktsmessig. Kondisjonstrening er det som forbrenner mest, ergo bør hoved mengden ligge her. Ca 40/60 % Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Tusent takk for et godt og utfyllende svar:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå