Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Forstår det ikke, alle tegn sa at kvinnen burde få keisersnitt, likevel ble det ikke gjort og babyen døde etter tre dager. Synes det hele tiden er slike sykehustabber hvor babyer dør fordi kvinnene ikke får keisersnitt i tide. GTar ikke legene lærdom av alle tabbene? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=500721
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Du har linket til en bobilulykke, så det er litt vanskelig å kommentere artikkelen du mener...
sommerglede Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 denne da http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=500729
sommerglede Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 jeg synest det er helt forferdelig... stakkars foreldre som har mistet sin nye sønn..... hvorfor tok dem ikke bare keisersnitt????
Gjest Page Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 (endret) Dette forundrer meg ikke i det hele tatt. Jeg fødte på samme sykehus da eldstemann ble født, og hadde ikke jeg satt meg fullstendig på bakbena og grått og tigget om å få bli da de ville sende meg hjem 14 dager på overtid, med tette rier og null åpning, ville sønnen vår antagelig lidd samme skjebne. De lot meg motvillig få bli, og satte tilfeldigvis på meg utstyret for å måle rier og fosterlyd. 15 minutter etter at de ba meg om å dra hjem og se det an, lå jeg på operasjonsbordet og fikk utført hastekeisersnitt... Det er ikke første gangen Sykehuset Østfold er i søkelyset for tabber som dette. Skulle likt å vite hvilken lege som er ansvarlig denne gangen. Endret 20. juni 2008 av Page
birma Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 Det må bli mere opplyst snart at kommende foreldre faktisk kan og BØR kreve at noe blir gjort. Mange kvinner går over tiden og barna dør pga. dette. Og man har fritt sykehusvalg her i landet: Bruk dette! Og mas mas mas mas mas mas mas mas og stå på deres! Det er faktisk DU som mor som kjenner på deg om noe er galt eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Det må bli mere opplyst snart at kommende foreldre faktisk kan og BØR kreve at noe blir gjort. Mange kvinner går over tiden og barna dør pga. dette. Og man har fritt sykehusvalg her i landet: Bruk dette! Og mas mas mas mas mas mas mas mas og stå på deres! Det er faktisk DU som mor som kjenner på deg om noe er galt eller ikke. Enig med Birma, men det krever mot å sette seg opp mot helsepersonellet... Selv om man som mor føler at noe er galt, så er det måte på hvor mye man tør å mase. Og det verste med dette? Når alt går galt og barnet dør, s klandrer moren seg selv for at hun ikke sto på enda mer for å få legene til å høre. Jeg er klar over at det fødes omlag 60.000 barn her i landet hvert år og at det i de fleste tilfeller går veldig bra, men det er altfor mange tilfeller hvor barn dør totalt unødvendig.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 Jeg jobber med funksjonshemmede barn, og vi har flere tilfeller av slikt hos oss. Tragisk.... Den ene er bare babyen. Mor maste og maste om at noe var galt, og sykehuset har oversett flere alvorlige tegn på at noe var galt. Ungen ble så hjerneskadd at det ikke engang kan måles om det er noe hjerneaktivitet. Det er for lite til å måles. Barnet kunne vært helt friskt hvis de hadde tatt keisersnitt, og ikke latt henne gå 16 dager over terminen, og overse alle varselstegnene.
Tule Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 hei det er ile når det skjer slike tabber men her var det satt en grense på at barnet må vere over 4500g før det blir gjort keisersnitt på en diabetiker og da fulgte de vel det, jeg syns likevel det er rart siden det er meg bekjent slik at også modre forekomer i forskjellige størelser og det vel er storelsen på dem som avgjør om man kan ha normal fødsel eler ike Håper at familien får kompensasjon og at sykehuset lærer, de varmeste tanker til familien hilsen
Gjest Lillebøll Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 modre forekomer i forskjellige størelser og det vel er storelsen på dem som avgjør om man kan ha normal fødsel eler ike Det tenkte jeg og, er grensa fortsatt så høy om mor er liten?
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 Håper at familien får kompensasjon og at sykehuset lærer, de varmeste tanker til familien hilsen Ingenting kan kompensere for et dødt barn. For å svare på antakelsen: Nei, de får ingen erstatning. erstatning gis bare når de har lidd et økonomisk tap. Det eneste de kan få dekket er tapt arbeidsfortjeneste. Sånn er reglene.
Tule Skrevet 20. juni 2008 #12 Skrevet 20. juni 2008 Ingenting kan kompensere for et dødt barn. For å svare på antakelsen: Nei, de får ingen erstatning. erstatning gis bare når de har lidd et økonomisk tap. Det eneste de kan få dekket er tapt arbeidsfortjeneste. Sånn er reglene. hei men om det viser seg at det er begat en tabe sa har di vel krav på opreisning? jeg vet grensa er høy men hilsen
Gjest Casey Skrevet 20. juni 2008 #13 Skrevet 20. juni 2008 Det er ikke første gangen Sykehuset Østfold er i søkelyset for tabber som dette. Skulle likt å vite hvilken lege som er ansvarlig denne gangen. Det stemmer. Dette sykehuset sliter med ryktet sitt!
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #14 Skrevet 21. juni 2008 hei men om det viser seg at det er begat en tabe sa har di vel krav på opreisning? jeg vet grensa er høy men hilsen Nei, det utbetales ikke "oppreisning" i slike saker. Du får kun dekket direkte økonomisk tap, det betyr at foreldre som mister sine babyer får ingenting eller svært lite i erstatning.
Gjest nobilian Skrevet 21. juni 2008 #15 Skrevet 21. juni 2008 (endret) Nei, det utbetales ikke "oppreisning" i slike saker. Du får kun dekket direkte økonomisk tap, det betyr at foreldre som mister sine babyer får ingenting eller svært lite i erstatning. *** Det stemmer, kun utgifter til gravferd osv vil kunne dekkes av en slik "erstatning". Endret 21. juni 2008 av Helen
Gjest men Skrevet 21. juni 2008 #16 Skrevet 21. juni 2008 (endret) *** Det stemmer, kun utgifter til gravferd osv vil kunne dekkes av en slik "erstatning". Håper du sier fra om slike tendenser tidlig, slik at ikke uvitende kvinner i god tro ender opp med å være sammen med en fengslet drapsmann. Fødselskomplikasjoner er farlige, og intervensjoner kan også gi store negative konsekvenser for mor og barn. Endret 21. juni 2008 av Helen
Helen Skrevet 21. juni 2008 #18 Skrevet 21. juni 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Helen - mod.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #19 Skrevet 21. juni 2008 Enig med Birma, men det krever mot å sette seg opp mot helsepersonellet... Selv om man som mor føler at noe er galt, så er det måte på hvor mye man tør å mase. Og det verste med dette? Når alt går galt og barnet dør, s klandrer moren seg selv for at hun ikke sto på enda mer for å få legene til å høre. Denne moren hadde til og med skrevet brev til jordmor og ønsket keisersnitt hvis det var noe som helst tvil om at ting kom til å gå bra. «Før fødselen hadde Synne Knutsen bedt jordmor om keisersnitt i et såkalt Ønskebrev, hvor hun fryktet for at barnet kom til å sitte fast på grunn av størrelsen. «Hvis det er noe som helst tvil om at ting kommer til å gå bra, vil jeg gjerne ta keisersnitt,» skrev hun i ønskebrevet. Dette er tragisk. Jeg føler med foreldrene.
gaja Skrevet 21. juni 2008 #20 Skrevet 21. juni 2008 Jenta mi var 4500 gram, og i følge jordmødrene og legene som var med på fødselen og behandlingen etterpå, så får jeg aldri mer lov til å føde vaginalt. Hun var alt for stor til min kropp, og det er risiko for at neste barn blir like stort. Jeg skulle gjerne tatt en prat med de som satte den grensa. Jeg skal ikke si hva jeg syns om den saken det ble linket til, for da blir innlegget mitt slettet. Men jeg må si jeg blir litt satt ut av at vg ikke ser sammenhengen mellom denne saken og denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå