Gå til innhold

Hvorfor sikter jenter for høyt?

fotografen76

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest glamourgirl
Neeeei nei nei. Husker du ikke hva TS lærte oss da? :nei: Kvinner har KUN utsendet vi. Det ytre skallet er alt en kvinne har å spille på når vi skal tiltrekke oss disse gudommelige arrogante, deilige alfamennene vi sikler sånn etter. Så du må nok stryke smart fra listen din. Sorry. :riste:

Aha! *stryker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei nei nei. Husker du ikke hva TS lærte oss da? :nei: Kvinner har KUN utsendet vi. Det ytre skallet er alt en kvinne har å spille på når vi skal tiltrekke oss disse gudommelige arrogante, deilige alfamennene vi sikler sånn etter. Så du må nok stryke smart fra listen din. Sorry. :riste:

Hemingsløs sexgudinne kan jeg kansje henge meg på, men vet ikke helt med resten ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ved flere anledninger lagt merke til at jenter som både er ett og to hakk under en selv på "skjønnhetsskalaen" for å bruke det utrykket er de som er det mest kontaktsøkende på byen feks. Jeg har også fått bekreftet av andre kamerater som har det samme problemet.

Hysterisk morsomt. Det er som regel en grunn til at man kun har sjangs på stygge jenter (for det var vel det du mente). Enten så er du stygg selv, eller så har du gjerne kun utseendet å fare med, eller så liker de deg rett og slett. Pyntedukker som ikke har noe annet å fare med enn speilbildet sitt, er like interessant som Mess-TV på TVNorge (programmet med alle pensjonerte reality-deltakerne).

For at jeg skal gidde å bli kjent med noen, så må det ihvertfall se ut som at det er gøy å være med den personen. En som bare sitter overlegent ved bardisken i sitt nyinnkjøpte sosseantrekk (som de ikke kan skjønne ikke trekker til seg flere babes), og speiler seg i speilet bak baren, istedet for å flørte med de andre gjestene, kunne liksågodt holdt seg hjemme for min del. (hvis jeg hadde vært på sjekkeren)

Pene pyntedukker er vel gjerne opptatt med å sjekke opp andre pene pyntedukker (som ikke bare tror de er pene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*
I utgangspunktet burde det jo være en perfekt blanding for at «mindre pene» menn skulle få seg penere kvinner.

Jo da, men når menn bruker tiden på å tro at de kan få en skjønnhetsdronning og glemmer at det finnes vanlige jenter med sjarm, intelligens og som ikke ser så verst ut, er det noe galt oppi hodet. Noen av dem kan være direkte uhøflige og frekke. Det er mye "skjønnhetsrasisme" ute og går blandt gutter/menn. :tristbla:

Da er det ikke mange gutter/menn igjen å velge i, men noen gode, snille intelligente gutter finnes heldigvis og da tror jeg ikke det er mange jenter som bryr seg om han er høyt eller lavt på skjønnhetsskalaen. Jeg opplever at jo bedre jeg blir kjent med en person jo penere blir han/hun. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jo da, men når menn bruker tiden på å tro at de kan få en skjønnhetsdronning og glemmer at det finnes vanlige jenter med sjarm, intelligens og som ikke ser så verst ut, er det noe galt oppi hodet. Noen av dem kan være direkte uhøflige og frekke. Det er mye "skjønnhetsrasisme" ute og går blandt gutter/menn. :tristbla:

Da er det ikke mange gutter/menn igjen å velge i, men noen gode, snille intelligente gutter finnes heldigvis og da tror jeg ikke det er mange jenter som bryr seg om han er høyt eller lavt på skjønnhetsskalaen. Jeg opplever at jo bedre jeg blir kjent med en person jo penere blir han/hun. :klemmer:

Det er på samme måte som dere. Bruker tiden på å finne drømmemannen, men nerden kan dere ikke engang se på, og ihvertfall ikke ta på, så får dere ha det så godt. Så vi er nok like slik, så ikke tro dere er noe bedre. Hvis noe, så er det det motsatte. Ganske overlegne til de grader, og tror faktisk at dere kan få hvem dere vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Det er på samme måte som dere. Bruker tiden på å finne drømmemannen, men nerden kan dere ikke engang se på, og ihvertfall ikke ta på, så får dere ha det så godt. Så vi er nok like slik, så ikke tro dere er noe bedre. Hvis noe, så er det det motsatte. Ganske overlegne til de grader, og tror faktisk at dere kan få hvem dere vil.

Velger gjerne en nerd jeg, det er mange skjønne nerder, men ikke en som dømmer andre kun på utseende og ikke greier å se forbi det ytre enten det er pent eller stygt :regn: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Velger gjerne en nerd jeg, det er mange skjønne nerder, men ikke en som dømmer andre kun på utseende og ikke greier å se forbi det ytre enten det er pent eller stygt :regn: .

Nå henviste du deg selv akkurat til alle norske jenter mellom 16-25, etter det blir de jo litt desp, men det var pent sagt. Veldig bra, håper du var en jente som skrev dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Som alminnelig pen jente (har vel blitt ansett som søt/attraktiv, men ikke modellpen på noen måte) er min erfaring at det er mange gutter og menn som definitivt sikter for høyt - og på mer intense måter enn jenter... mange ganger på byen har jeg avvist eller gjemt meg for fullstendig creepy karer (type tykk, kortvokst og klengete i en og samme person, diverse overstadig berusede, noen tafsere samt en hel rekke av dem som forteller om sin psykiske sykdom før man har presentert seg), og har også flere kamerater som har vært mer beskjedent forelska i uoppnåelige jenter, mens jeg vel så godt som aldri har opplevd at mindre pene kvinnelige bekjente av meg har lagt seg etter typiske kjekkaser (et par eksempler har jeg riktignok, spesielt ei som mangler mye av kontakten mellom selvtillit og realitet i alle retninger) på et annet nivå enn dem selv. Men de gutta som har vært mer langvarig interessert i meg og som jeg har likt, har stort sett vært både interessante å prate med og forholdsvis godt utseende, og jeg har i dag samboer som definitivt hører med til de utseendemessig heldige i tillegg til å ha en fin personlighet (...penger og ambisjoner derimot :ler: ). Det virker også som endel av de som har likt meg også har satt pris på hvem jeg er som person, ikke bare utseendet selv om jeg er med på at man ofte velger noen som er sånn ca samme sted på skalaen - legg til og trekk fra for andre egenskaper.

For det meste utvikler dessuten gjerne interessen seg om den andre også viser interesse, så jeg ville ikke lagt så mye vekt på hvorfor mindre attraktive personer gjør tilnærmelser i fylla på byen - både menn og kvinner opplever nok ofte å møte interessenter som enten mangler selvinnsikt eller tar en sjanse på at den man møter kan ha personlighet bak utseendet også. Når man kommer i prat med en vilt fremmed på byen kan man jo oppdage at vedkommende kan være både bedre og verre enn det man så på ti meters hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Syns faktisk det ligger noe i det fotografen76 skriver her jeg.. Er en del overambisiøse kvinner der ute, og hvis dere tenker litt etter, og blir litt bevisste på det, så vil dere se at det nesten alltid er kvinner som går hånd i hånd med "mindre pene gutter"(som det har blitt sagt ovenfor), enn omvendt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg har ved flere anledninger lagt merke til at jenter som både er ett og to hakk under en selv på "skjønnhetsskalaen" for å bruke det utrykket er de som er det mest kontaktsøkende på byen feks. Jeg har også fått bekreftet av andre kamerater som har det samme problemet.

Kikker man seg rundt så ser man som regel at de fleste par er omtrent på samme nivå utseendemessig. Kombinasjonen pen jente med gjennomsnittlig mann, ser man mye oftere enn omvendt.

Tror dette har med at vi menn/gutter har mange flere strenger å spille på når det gjelder å tiltrekke oss jenter. Feks: humor, status, sosial status, penger, erfaring, sjarm, ustråling etc. Jenter har stort sett bare utseende å spille på og kan ikke kompansere på lik linje med det menn gjør.

Har ikke disse jentene selvinnsikt eller bare drømmer de seg bort?

Jeg må bare beklage på vegne av mine litt distre medsøstre. Det hender nemlig at en del av oss ikke er HELT 100% fokusert når vi er ute på byen. Derfor hender det også at vi feilbedømmer iblant, og ender opp med å prate til en person som ser ut som en mann men viser seg å være en gutt på 14 innvendig. Slike personer er vanligvis lette å gjennomskue på mange meters avstand. Men man kan jo gjøre en feilvurdering. Og det er i sånne tilfeller du blir plaget, TS. Så det jeg anbefaler deg å gjøre i framtidige plagsomme situasjoner er å bare straks fortelle den smarte damen at "sorry, jeg er bare 14 år mentalt sett, så jeg duger nok ikke for deg".

Lykke til videre i ferden mot voksenlivet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, jeg er sikker på at barneskolen fortsetter på KG

Stor penis, og Bard Pitt er min drøm :fnise:

Stakkar...du er virkelig øm på dette med at damer liker store peniser... du vet, det er faktisk mulig å endre på dette med kirurgiske inngrep :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

SIGNERER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kvinner elsker vesker! Har vi en dyr, lekker veske på armen er vi fornøyd!

Menn går ikke med vesker, men ønsker likevel noe pent på armen!

(Fordelen med vesker er at de kan byttes ut uten særlig kjas, du kan ha mange av de, ta de frem med et stooort smil når de har ligget i skapet en stund. De gir nytelse, er praktiske og blir bedre og bedre med tiden.)

Menn finner seg i mye rart for å holde ut med "drømmedama".

Det er ikke dermed sagt at alle pene kvinner er idioter. Jeg tror bare det at menn som har kvinner som "pynt" får nok ikke frem det beste i henne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, selvfølgelig, det er gutter/menn som er mest opptatt av utseende, tror ikke mange jenter føler de har valgt nedover dersom de finner en mann som har mange gode kvaliteter, men som ikke er den peneste i verden. :gjeiper:

Utseende viktigst for mennMenn sikter for høyt Kvinner sikter for lavt

Interessante artikler. Det gir en elegant symmetri mellom kvinner og menn i forhold til utseende versus penger, intelligens og sosial status.

Menn ønsker seg en dame som er penere enn dem selv og bryr seg ikke så mye om hennes økonomiske situasjon, intelligens eller sosiale status. Faktisk foretrekker de at hun tjener mindre enn dem.

Kvinner derimot, ønsker seg en rikere og smartere mann enn dem selv, men bryr seg ikke særlig om utseendet. Faktisk foretrekker de at han ikke er så pen som dem.

Og for alle som nå brenner etter å at dette ikke gjelder alle kvinner eller alle menn: Det vet vi. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...