Gå til innhold

Hvorfor sikter jenter for høyt?

fotografen76

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg har ved flere anledninger lagt merke til at jenter som både er ett og to hakk under en selv på "skjønnhetsskalaen" for å bruke det utrykket er de som er det mest kontaktsøkende på byen feks. Jeg har også fått bekreftet av andre kamerater som har det samme problemet.

Kikker man seg rundt så ser man som regel at de fleste par er omtrent på samme nivå utseendemessig. Kombinasjonen pen jente med gjennomsnittlig mann, ser man mye oftere enn omvendt.

Tror dette har med at vi menn/gutter har mange flere strenger å spille på når det gjelder å tiltrekke oss jenter. Feks: humor, status, sosial status, penger, erfaring, sjarm, ustråling etc. Jenter har stort sett bare utseende å spille på og kan ikke kompansere på lik linje med det menn gjør.

Har ikke disse jentene selvinnsikt eller bare drømmer de seg bort?

Min teori er at du og kompisene dine ikke har draget på de peneste jentene, men at dere likevel oser ut så sinnssyk desperasjon at dere tiltrekker dere de "styggere jentene" som vet at de kan få dere selv om de er "under dere på skjønnhetsskalaen".

Nei, nå var jeg slem..

Jeg ser poenget ditt, og skjønner hva du mener. Det overrasker faktisk meg også. Folk bør ha litt selvinnsikt. Men nå kan det jo hende at det er jenter som har en fantastisk personlighet, og som tror at når man er ferdig med ungdomsskolen og videregående, så jevner utseende og personlighet seg litt ut..? At de rett og slett ikke tror at dere henger så jævlig langt bak at dere fortsatt kun bryr dere om utseende?

For min del så ser jeg det motsatt da. Jeg skjønner ikke hvordan dritstygge gutter kan komme opp med sleske sjekkereplikker og tro at de kan få rimelig pene damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kronisk singel, sliter ikke med utstyret, men jeg skal åpenlyst si at jeg sikter høyt. Men hvorfor ikke? Hvorfor skal man ta til takke med noe mindre enn det man vil ha? Noen ting syns jeg ikke man skal inngå kompromisser om, også fordi man da vil havne med noen som man ikke elsker så genuint høyt som man kunne gjort om man havnet med noen som var slik man i utgangspunktet ønsket. Hvorvidt dette er i samtråd med hva TS mener skal jeg ikke si, da den perfekte i mine øyne garantert er en blanding av fysiske, psykiske og sosiale mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, trådstarter, du burde nok formulert deg litt annerledes om du skulle fått seriøse svar. Det kan tenkes at du objektivt sett er pen, men at ansiktsuttrykkene dine røper at du ikke er så høyt oppe på rangstigen allikevel. Litt nerdete, med andre ord. En mann har stort potensialet for å stige her, spesielt hvis du er kjekk, mens jenter ikke blir noe finere om de oppfører seg bitchy eller horete. Kanskje med noen Guiness innabords. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan tenkes at du objektivt sett er pen, men at ansiktsuttrykkene dine røper at du ikke er så høyt oppe på rangstigen allikevel.

Evt hva som kommer ut når han åpner munnen.. :) For om denne tråden gjenspeiler det, overrasker det meg ikke at noen kan finne han lite reflektert, mannsjåvinistisk og litt dum. I alle fall utaktisk.

Jeg liker å tro at de aller fleste mennesker egentlig er bra og hyggelige og at noen bare uttrykker seg krøkkete når de blir sinte eller fornærmet. Jeg håper det er tilfellet til TS for om han er så kjekke som jeg opplever at han gir uttrykk for hadde det jo vært fint med en personlighet som passet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skjønner ikke hvorfor kjærlighet skal handle om pen eller ikke pen?? Jeg for min del er modell og har etter et unevnelig antall komplimenter begynt å innse at jeg kanskje er over middels pen. og ja, jeg sikter HØYT!

likevel, ved å sikte så høyt som jeg gjør er det eneste jeg ender opp med å bli sett på som et sexobjekt, så jeg har sex med de super-pene, kule, populære og gjerne rike gutta.. for så å bli tråkket på og glemt..

så det jeg vil frem til er at jeg tror alt dette utseende greiene stort sett handler om seksuell tiltrekning -ikke kjærlighet.

Jeg vet da at jeg kan fly rundt og ha meg med de utseendemessig flotte guttene. men et forhold er jo bar enoe som dukker opp fordi du er kompatibel med personen på flere nivå. min eks er ingen skjønnhetens konge, men han er en av de snilleste guttene jeg noensinne har vært borti, og i et forhold er det så sinnsykt mye viktigere!

dessuten, når man først er blitt betatt av en person blir personen så utrolig mye penere enn det h*n kanskje er i andre sine øyne..

oxo har vi dette med smak og behag da, alle liker jo ikke det samme, takk og lov :)

nei, det er så mye mer jeg kunne sagt.. men en ting skal være sikkert, JA jeg blir oxo irritert når stygge menn prøver seg på meg, og jeg tenker oxo at "hvordan kan han tro han har sjans på meg??" thihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvem eller hva bestemmer hvilket "nivå" man er på utseendemessig? Joda, nærmest alle er vel enige i at Brad Pitt, Angelina Jolie etc er pene mennesker, men dette er jo kjente skuespillere og har ingeting med valg av partner å gjøre! Og jeg ville verken hatt Brad Pitt eller David Beckham (eller andre av disse gutta) om du kastet de etter meg. Jeg vil ha en jordnær, hyggelig, sjarmerende, snill gutt/mann, som jeg kan leve hverdagene sammen med! Om samfunnet mener han er på mitt nivå eller ei, det har jeg da aldri tenkt over...

Heldgvis har vi stort sett ulike preferanser og ønsker for en partner. Utrolig kjedelig om ALLE falt for de samme. Jeg har en litt i kikkerten nå om dagene, og for meg blir han bare kjekkere og kjekkere. Men i utgangspunktet var det utstråling, utrolig snille og pene øyne, et fantastisk smil og en utrolig behagelig stemme jeg la merke til... Og etterhvert har jeg lagt merke til resten av "pakka" og blir bare mer og mer betatt :rødme:

Forresten, hvem eller hva er det som bestemmer hva som er stygge mennesker? Det er jo like subjektivt som alt annet!

At noen er modeller eller skuespillere er heller ingen garanti for at de er pene i alles øyne. Har sett mange modeller jeg ikke synes er særlig pene, hovedsakelig fordi jeg ikke finner snev av utstråling. Blir bare et tomt skall... Nei takk! Men dette er MIN mening, jeg antar ikke at alle andre deler den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i bunn og grunn enig med ts, bortsett fra måten han formulerer seg på. Ja, utseende teller mer for menn enn for kvinner. Det er min oppfatning at man som mann ikke trenger å se ut som en modell for å ha sjangs på modeller. Man trenger i grunn bare å være sjarmerende, entusiastisk og et lite eventyr. Ikke så forferdelig vanskelig i grunn, med litt trening ordner det seg med en eneste gang.

Det skal ufattelig mye til for at jeg som mann skal bli tiltrukket av en kvinne jeg ikke mener er vakker. Det skjer sjelden eller aldri. På den andre siden er det helt vanvittig mye vakre kvinner, så kvinner må også skille seg ut med en positiv personlighet. Selvsagt! Med det utrolige utvalget en mann har i Norge må man være flink til å gjøre distinksjoner innenfor annet enn fysiske attributter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg ville sett meg i speilet og spurt meg selv: ER jeg virkelig så pen som jeg tror? Jeg håper virkelig du er det, for det kan høres ut som du kan være en mannlig versjon av de kvinnene du beskriver.

Sa en oversminket jente med stygg hud, og må sminke seg fordi hun er stygg, og tror hun er penere enn hun egentlig er? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa en oversminket jente med stygg hud, og må sminke seg fordi hun er stygg, og tror hun er penere enn hun egentlig er? :skratte:

Jeg sminker aldri huden min. Og har pen hud med små porer. Om jeg bruker litt sminke på øynene, ja. Om jeg er stygg uten? Overhode ikke. Men la oss si at jeg hadde vært det; jeg kan i alle fall sminke meg. En stygg personlighet er verre å skjule.. :)

Skjønner ikke at du føler at du behøver å kaste dritt om mennesker du ikke kjenner fro å få fram et poeng. Poengene dine er jo syltynne og du slår dem ihjel helt selv. Det eneste du oppnår er at de her inne som leser innleggene dine antar at du er en usikker skapning men lite eller ingenting å bygge under utsagnene sine med. Seriøst, har du ikke noe mer konstruktivt å komme med synes jeg oppriktig talt synd på deg. :ler:

"Ja ja... øhm.. øhm.. Du er stygg! :kjefte: " :ler: Kutt ut! Det der slutta man med på barneskolen..

Glemte å si: Kan godt hende du synes jeg er stygg. Jeg vet ikke hva du liker. Og det betyr forsåvidt absolut ingenting. :)

Over og ut. Du vil bare provosere men har lite eller ingenting konstruktivt å komme med å komme med, og jeg lar meg allikevel provosere.. 1-0 til deg. ;)

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vet du koffør det e sånn? Førrdi 95% av jente blir angrepe, eller kontakta av titalls+ håpløse eller vanlige gutta hver eneste gang de e ute. E det rart de blir lite kontaktsøkanes? De som tar kontakt får aldri respons fra folk _eller_ så like de å ta intiniativ sjøl stort sett.

Amen!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
"Ja ja... øhm.. øhm.. Du er stygg! :kjefte: " :ler: Kutt ut! Det der slutta man med på barneskolen..

Nei, jeg er sikker på at barneskolen fortsetter på KG

Stor penis, og Bard Pitt er min drøm :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg har ved flere anledninger lagt merke til at jenter som både er ett og to hakk under en selv på "skjønnhetsskalaen" for å bruke det utrykket er de som er det mest kontaktsøkende på byen feks. Jeg har også fått bekreftet av andre kamerater som har det samme problemet.

Kikker man seg rundt så ser man som regel at de fleste par er omtrent på samme nivå utseendemessig. Kombinasjonen pen jente med gjennomsnittlig mann, ser man mye oftere enn omvendt.

Tror dette har med at vi menn/gutter har mange flere strenger å spille på når det gjelder å tiltrekke oss jenter. Feks: humor, status, sosial status, penger, erfaring, sjarm, ustråling etc. Jenter har stort sett bare utseende å spille på og kan ikke kompansere på lik linje med det menn gjør.

Jeg tror det går begge veier. Som regel er det de peneste menneskene som sjekker minst. De er sikkert vant med å bli sjekka opp uten å gjøre noe for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Jeg er superfin, smart, deilig, sexy, vakker og en sexgudinne uten hemninger...

Jeg kan få hvem jeg vil, men de vil jeg ikke ha, jeg vil ha en som er like kul som meg... Eller kanskje litt kulere, så ja, jeg sikter litt høyere enn selvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan få hvem jeg vil, men de vil jeg ikke ha, jeg vil ha en som er like kul som meg... Eller kanskje litt kulere, så ja, jeg sikter litt høyere enn selvet.

var den seriøs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gerd_*

Kanskje de jentene ikke sikter for høyt, eller sikter i det hele tatt. kanskje de bare er ute for å ha det litt gøy, og det kan man jo like gjerne gjøre med noen som ser bra ut - eller la være. Den dagen de treffer noen de liker, spiller nok ikke utseende noen rolle.

Hvorfor tror alle ekstremt stygge menn (det er jo langt flere stygge menn enn stygge damer) at når de er interessert i en jente, så skal hun føle seg beæret.

Nei gutter, innse at den tiden da det bare var jenter som trengte speil, er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mhm... er det ikke sånn TS mener vi damer er da?

Jeg bare bekrefter at det er vi...

Neeeei nei nei. Husker du ikke hva TS lærte oss da? :nei: Kvinner har KUN utsendet vi. Det ytre skallet er alt en kvinne har å spille på når vi skal tiltrekke oss disse gudommelige arrogante, deilige alfamennene vi sikler sånn etter. Så du må nok stryke smart fra listen din. Sorry. :riste:

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...