Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Jeg har snublet over en kinesisk website hvor det er masser av kinesiske handelsmenn som selger alt mulig internasjonalt. En del av det er smykker som skal være i gull og juveler. Noen av dem er så billige at de er selvsagte, dårlige kopier, mens andre virker å være ekte. Jeg vet rett og slett ikke hva som er løgn og dårlige kopier, og hva som er ekte. Idèen var å kjøpe noen smykker og selge over nett i Norge(QXL), så hvis jeg kjøper noen så kan jeg ikke påstå at jeg selger ekte kvalitet uten å ta det med til noen som kan sertifisere. Men jeg ser at andre privatpersoner har solgt smykker som "Ekte 18kt gull og 2kt diamant" til under 200kr, og ingen kjøpere(de selger bra) spør om sertifisering eller nøyaktig kvalitet. Selger har heller ikke fått en eneste misfornøyd respons. Det er jo litt merkelig når ringer og halskjeder, som skal være ekte kvalitet i gull og edelstener, selges for 200-600kr... Men det ser ikke ut som kjøperne bryr seg. La oss si at du ser en ring til salgs på nett, feks denne: http://img168.imageshack.us/my.php?image=18kt375ktbz6.jpg Annonsen sier "Pen ring i hvitt gull, diamanter og tourmaline". Hvor mye kunne du betalt for den? 200? 400? 600? Ville du krevd å se sertifikat for å by på den?
Gjest Pupsilure Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Jeg hadde aldri i verden trodd at det var ekte diamanter, for såppas vet jeg om hva diamanter koster. Den der ville nok kostet 100 000 eller noe hvis det var ekte diamanter. Hvis jeg hadde syntes den var ekstremt pen kunne jeg nok gitt 200 kr. Men hadde sett på hele ringen som juggel.
Gjest Kaya83 Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 Jeg hadde etter all sannsynlighet aldri kjøpt gull og edelstener over qxl eller ebay, men om jeg hadde gjort det, så hadde jeg tatt det som en selvfølge at det var bilde av sertifikatet OG at det fulgte med når jeg kjøpte den.. Men jeg hadde vært redd for å bli lurt uansett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå