Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå brukt Dr. Hauscha rensemelk og ansiktsvann i ca 2 mnd. og har nå fått en veldig hudreaksjon. masse rødt utslett over hele ansiketet.

Er det noen som har lignende erfaringer, og/ eller tips til hvordan jeg kan få dette til å forsvinne? Kanskje noen har forslag til hva jeg kan ha reagert på. og også tips om andre produkter jeg kan bruke istedet.

på forhånd takk=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det samme skjedde med meg. En lang periode etterpå godtok huden min kun produkter fra Avène, før jeg oppdaget REN, som også funker fint (har brukt sistnevnte i et par år nå uten problemer).

Jeg vet ikke akkurat hva det var jeg reagerte på i Dr.H-produktene, men det er visst ikke helt uvanlig med allergiske reaksjoner på merket. De første dagene etter at jeg fikk den allergiske reaksjonen vasket jeg bare med rent vann og smurte forsiktig med Avènes Cold Cream (dette var riktignok på våren, men allikevel - den funket) og øyekremen deres, også brukte jeg fuktsprayen gjennom dagen for å kjøle ned og fukte. Avène får du forøvrig på apoteket, ikke altfor avskrekkende pris, heller. Håper dette kan hjelpe deg også, og at reaksjonen demper seg snart!

Skrevet

tusen takk for svar! vet du om det er parabener i avene og REN? Hvor får man kjøpt REN? og hvor lenge ventet du før du begynte å rense med renseprodukter igjen? jeg har brukt dr H øyenkrem og har ikke fått noen reaksjoner under øyene, vet ikke om jeg burde slutte å bruke den også? har du noen tips om noen gode øyenkremer? burde jeg slutte og bruke all naturprodukter eller tror du det var spesielt dr H som gjorde utslaget?

Skrevet

Samme skjedde med meg. Etter to mnd fikk jeg mange røde kviselignende klumper i hele ansiktet, selv i kinnene.

Gjest Gjest
Skrevet
Samme skjedde med meg. Etter to mnd fikk jeg mange røde kviselignende klumper i hele ansiktet, selv i kinnene.

samme her.. ble skikkelig rød og tørr.. har hørt om maaange som har blitt det.. er nok alkoholen i produktene vi ikke tåler etter hva jeg har hørt og det stemmer nok godt for jeg tåler ikke alkohol.. (verken utvendig eller innvendig :fnise:

Skrevet

Jeg tror ikke det var alkoholen som ødela for meg, men det er sikkert varierende hva folk reagerer på, gjest. :)

LOTR: Tror jeg ventet en ukes tid før jeg prøvde meg på en sånn emollient cleanser fra Avène. Det gikk bra. Det er ikke parabener i REN, Avène vet jeg ikke helt (jeg var på hytta da jeg fikk denne reaksjonen, og der er det litt begrenset hva som er tilgjengelig av produkter...;)). REN selges på Visage i Oslo, men det er billigere å kjøpe fra britiske nettsider, enten direkte fra REN (nettsider), eller fra HQhair/LF. Jeg foretrekker HQhair. Prøv gjerne å få tak i et prøvesett for din hudtype før du kjøper full-size hvis du vil teste REN, det er jo ikke gitt at det funker for deg selv om det gjør det for meg. ;) De selger prøvesett på Visage, riktignok himla overpriset, men det er mer varierende om de har dem i nettbutikkene. Jeg bruker fremdeles øyekrem fra Avène på natta, da huden rundt øynene ser ut til å ha blitt fullstendig ødelagt av Dr.H-episoden. Om dagen bruker jeg et serum fra Korres som jeg også tåler (også tilgjengelig fra HQhair).

Om det er naturprodukter generelt eller Dr.H spesielt man reagerer på er sikkert veldig individuelt. Men både REN, Korres, Burt's Bees (som jeg bruker på kroppen) og Aveda (hårprodukter) kan vel til en viss grad gå under naturprodukter-kategorien, og de funker alle helt supert for meg. Jeg holder meg dog unna produkter med store mengder eteriske oljer etc, da jeg mistenker at det var enkelte av disse som gjorde utslaget for meg når det gjelder Dr.H. Jeg har også blitt skremt fra å prøve flere helsekost-serier, selv om det sikkert kunne gått bra med andre merker (Lavera o.l.) Jeg er ganske nøye på å få testere på nye produkter før jeg kjøper dem nå, så jeg kan få testet at jeg ikke reagerer (umiddelbart, ihvertfall) på dem.

Har jeg svart på alt nå? ;) Jeg er slett ingen ekspert på dette, men når har jeg i hvertfall svart etter beste evne, så håper jeg du har blitt litt klokere. :)

Skrevet

tusen takk for svar igjen! jeg tror jeg kommer til bruke cosmica fremover, det selges på apoteket og er vel noe av det mest hudvennlige som finnes? er det noen som har peiling på dette merket?

at det er flere som reagerer er noe vi burde tatt opp. forbrukerinspektørene på nrk er nok interesserte i dette! det burde i det minste stått som mulige bivirkninger i pakken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...