Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille nyskjerrigperen syns akvariet med skilpadda i er kjempespennende, og hun skal helst opp på kanten for å se. Men det er ikke lokk på akvariet (leter etter et som passer) og dermed har pus ramlet oppi et par ganger. Nå lukter det akvarievann av henne, går ikke vekk heller. Kan jeg bade henne og vaske henne enten med intimsåpe eller katteshampo eller skal jeg bare vente og satse på at hun vasker det av seg til slutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville skyldt henne i vanlig vann og sett om lukten gikk bort. Evt ventet litt om ikke all lukten ble borte og så vurdert å bruke katteshampoo på henne.

Skrevet

Jeg ville ha badet pus med katteshampo. Alle kattene jeg har hatt har badet/dusjet med jevne mellomrom :)

Skrevet

Vask katten din i grønnsåpe. DA blir det bra ijenn. Jeg vasker både hundene og kattene mine i grønn såpe. Men husk det skal være uten furunål. Furunål kan bleke og ødelegge pelsen til dyr.

Skrevet (endret)

Neinei, ikke grønnsåpe! Kjøp egnet shampoo i dyrebutikken. Husk: ikke bruk vann som DU synes er passe varmt. Det er for kaldt for katten, de er ørkendyr og har 38,5 i temp. Bruk ca 38,5-39 grader på vannet, altså litt varmere enn du ville hatt på kroppen.

Endret av NovaFlare
  • 3 uker senere...
Skrevet

Bdet pus i dag, med katteshampo, Ville bare skryte litt av flinke lille pusen som satt helt stille i badekaret mens jeg vasket og styrte på :)

Skrevet

Flinke pusa! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...