Gå til innhold

Skrive CV på engelsk

Gjest jernteppe

Anbefalte innlegg

Gjest jernteppe

Jeg skal søke en jobb hvos stillingen er utlyst på engelsk på firmaets internasjonale hjemmeside (stillingen er i Norge).

Det riktige da er vel å skrive søknaden på engelsk, og sende en engelsk Cv (resumé).

Men nå står jeg søren så fast....høyskole er college, ikke sant??

I tillegg pleier man å droppe personlige opplysninger i et engelsk resumé - men ville dere tatt det med likevel siden stillingen er i Norge?

Kjempetakknemlig for hjelp - dette er første gang jeg går igjennom prosessen på annet språk enn norsk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man bør vel skrive på engelsk om stillingen er utlyst på engelsk, vil jeg tro.

Høyskole er College.

Når man skriver CV på engelsk legger man ikke inn personlige opplysninger, det holder med navn og adresse. Så skriver man gjerne en kort sammendrag og hvem man er, altså hvilke kunnskaper du har som er relevant til jobben og hvordan du er jobbmessing. Dette trenger bare å være ca 3-4 linjer, ikke mer. Så skiver du videre jobb og utdanning som vanlig.

Prøv også å google CV så får du opp en del eksempler. Legg til co.uk så får du opp engelske sider.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Tusen takk!

Jeg har lastet ned en fin og ryddig mal for en engelsk CV (mange fine sider som tar for seg dette på nettet, ja), så jeg bruker den. Den er som du beskrev.

Igjen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoeyskole kalles ofte for University College, siden ordet College kan ha flere forskjellige betydninger paa engelsk (f.eks. betyr college paa britisk engelsk som regel skolenivaaet som er omtrent det samme som vaar videregaaende).

Saa skal du vaere sikker paa at du gir riktig inntrykk av hva slags skole du har gaatt paa ville jeg brukt University College.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...